waar op te letten bij aankoop GSX 750f

Tcrow

Rookie
8 feb 2007
7
0
Alkmaar
Dames / heren,

Zaterdag a.s. 10-02-07 ga ik bij iemand langs om een Suzuki GSX 750F te bekijken voor ev aankoop. De motor is van 1993. Wie kan mij vertellen waar ik specifiek op moet letten? m.a.w., Wat zijn de zwakke punten (als die er zijn!)

Alvast bedankt,
 
Het blok zelf hoef je geen zorgen om te maken, bij normaal rijgedrag en op tijd olie verversen zijn ze zowat onverwoestbaar. Waar je echt op moet letten is roest. De uitlaten rotten zowat onder jouw kont weg, vooral de balanspijp is een zwak punt. Kijk verder of alle schakelaars nog lekker werken en dat alles het doet. Een ander zwak punt zijn de balhoofdlagers. Niet echt alarmerend, maar wel een punt om op te letten. Voor de rest: als de motor goed smoelt, dan rijdt deze ook fijn :-) Lekkere motor, ik heb 'm zelf ook.
 
wat voor elke motor belangrijk is.
voor mijnzelf is de motor koud ,en start hij gewoon normaal

een verhalen van; ehhhh hij moet een beurt hebben,of ik heb hem in de tich maanden niet meer bereden, :+

kortom ga uit van de algehele staat van de bike,en vraag naar de
boekjes onderhoudt,en reparaties,alshet een eerlijk persoon is
dan kan je uit de gegevens vaak halen of de bike oke id.

Maar neem svp altyd iemand mee die verstandt heeft van motoren.


gr toontje :] *O*
 
Heb een boekje over 2e hands motoren, daarin staat als eindconclusie:
-krachtige motor-106 pk
-zuinig- 5,7 l op 100 km
-goed weggedrag
-comfortabel
-weinig trekkracht onderin
-kuip biedt weinig bescherming
 
De carburatie is een zwak punt, sommige lopen heel netjes, andere zijn bijna niet goed te krijgen.
Hier zijn in de jaren ook een aantal modificaties op geweest. Koop wel een nederlandse en geen katana uitvoering.

balhoofdlager inderdaad(zat standaard te weinig vet in maar die zullen inmiddels al vervangen zijn.
uitlaatdempers, voornamelijk de balanspijp rot snel weg

verder zeker geen verkeerde fiets voor algemeen gebruik
succes
 
De carburatie is een zwak punt, sommige lopen heel netjes, andere zijn bijna niet goed te krijgen.
Hier zijn in de jaren ook een aantal modificaties op geweest. Koop wel een nederlandse en geen katana uitvoering.

Volgens een monteur van TT Motoren in Zwolle (Suzuki exclusief dealer) is op de 750F geen modificatie geweest. Op de 600F is idd een modificatie geweest, dat bestond uit een gaatje boren in de gasklep.
De carbs afstellen is echt monnikkenwerk. De mijne gaat nu voor de derde keer naar de dealer om de vlotterhoogte wat af te stellen.
 
.
.
Handleiding voor het keuren van een tweedehands motorfiets!



Volgens een monteur van TT Motoren in Zwolle (Suzuki exclusief dealer) is op de 750F geen modificatie geweest. Op de 600F is idd een modificatie geweest, dat bestond uit een gaatje boren in de gasklep.
De carbs afstellen is echt monnikkenwerk. De mijne gaat nu voor de derde keer naar de dealer om de vlotterhoogte wat af te stellen.
Waar heb je last van qua gasrespons? O-)
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je last van qua gasrespons? O-)

Geen :) Als de motor eenmaal start dan loopt deze als een zonnetje. Als deze eenmaal start..... da's het probleem. Soms doe ik er dertig tot veertig seconden over om de motor te starten. Zodra ik de kraan op de pri-stand zet dan gaat het stukken vlotter.
Toen ik de motor kocht heeft men de vlotterstanden aangepast wegens het afslaan tijdens het remmen. Nu is dat opgelost en moet het starten opgelost worden :(
 
Geen :) Als de motor eenmaal start dan loopt deze als een zonnetje. Als deze eenmaal start..... da's het probleem. Soms doe ik er dertig tot veertig seconden over om de motor te starten. Zodra ik de kraan op de pri-stand zet dan gaat het stukken vlotter.
Toen ik de motor kocht heeft men de vlotterstanden aangepast wegens het afslaan tijdens het remmen. Nu is dat opgelost en moet het starten opgelost worden :(
Ah, weer wat geleerd. :Y

P1010701web.jpg


Weet ik weer wat ik in 2005 nou werkelijk gedaan heb. _O- _O-
 
Ehh... met de schroevendraaier tussen de vlotterbak en de carburateur zitten vrotten? :? Ziet er knap beschadigd uit. :Y
:N

Dat is een exotische vloeibare zwartkleurige pakking die je ziet. :)

Vlak hierna moest alles er weer af omdat het vlottertje toch niet goed zat.
Bleef steeds hangen, dus iedere 300 meter geen benzine meer. :+
(daarna de ophanging omgedraaid, lijkt niets uit te maken, maar was de gouden greep)

Daarna geen vloeibare pakking meer gebruikt. Is ook niet nodig daar.
Wilde het te goed doen. O-)

En de rest van de beschadiging is gewoon een beetje verweerd plekje.
 
Laatst bewerkt:
Nou, de aankoop is niet doorgegaan..... vanwege:

- onderhoudshistorie niet bekend
- balhoofdlager discutabel
- kuip gespoten. niet bekend waarom (amateurwerk)
- scheur in buddyseat
- deuk in tank
- scheurtje in kuip

Voor de rest zal het wel een goede motor zijn geweest, ik heb maar geen proefritje gemaakt. '(

kortom: wie heeft er nog een leuke gsx te koop ? :)
 
Heb een boekje over 2e hands motoren, daarin staat als eindconclusie:
-krachtige motor-106 pk
-zuinig- 5,7 l op 100 km
-goed weggedrag
-comfortabel
-weinig trekkracht onderin
-kuip biedt weinig bescherming

:^
behalve het zuinige, ik krijg die van mij idd niet afgesteld.

Nou, de aankoop is niet doorgegaan..... vanwege:

- onderhoudshistorie niet bekend
- balhoofdlager discutabel
- kuip gespoten. niet bekend waarom (amateurwerk)
- scheur in buddyseat
- deuk in tank
- scheurtje in kuip

Voor de rest zal het wel een goede motor zijn geweest, ik heb maar geen proefritje gemaakt. '(

kortom: wie heeft er nog een leuke gsx te koop ? :)

wat was de vraagprijs?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan