Waar op te letten bij aankoop motor bij particulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jayy

Rookie
16 jul 2010
23
0
Hoorn
Beste Allemaal,

zoals jullie misschien al wel weten heb ik net mij rijbewijs gehaald.
Ik ga aankomend weekend bij een aantal particuliere verkopers langs om naar wat motorfietsen te kijken.

Nou vraag ik mij af waar ik naast het technische aspect nog meer op moeten letten. Ik denk dan zelf bijvoorbeeld aan "is de motor gestolen" en hoe controleer ik dat. Bestaat er ook zoiets als een nationale (auto) motorpas?

En er zijn vast nog veel andere dingen die ik over het hoofd zie.
Dus alle feedback is welkom..

alvast bedankt!

Jayy
 
Om toch een beetje op te komen voor alle nieuwe leden: als je de eerste keer op deze forum komt dan is het erg wennen. Er komt zoveel informatie op je af, zeker de topics die uit meer dan 10 delen bestaan. Dan is de eerste gedachte: help!
Zelfs met de zoekfunctie zie je soms door de bomen het bos niet meer. Kwestie van wennen, zeg ik uit ervaring (ben zelf ook pas sindskort lid).
Wel weer netjes van Turbo om een een aantal links te plaatsen, voor een beginneling erg handig lijkt me.
 
Om toch een beetje op te komen voor alle nieuwe leden: als je de eerste keer op deze forum komt dan is het erg wennen. Er komt zoveel informatie op je af, zeker de topics die uit meer dan 10 delen bestaan. Dan is de eerste gedachte: help!
Zelfs met de zoekfunctie zie je soms door de bomen het bos niet meer. Kwestie van wennen, zeg ik uit ervaring (ben zelf ook pas sindskort lid).
Wel weer netjes van Turbo om een een aantal links te plaatsen, voor een beginneling erg handig lijkt me.

Jij ook bedankt Scaphoid!!
 
In die linkjes staat eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Een punt: als het je op één of andere manier niet bevalt, om welke reden dan ook, laat 'm gewoon staan....hoe mooi die ook blinkt of hoe leuk de prijs dan ook lijkt. Meer motoren te koop als kerken.... Bij twijfel kun je ook een aankoopkeuring laten doen.
 
Thanks turboO bedankt voor de linkjes, "find" hmmm.. had ik idd ook zelf kunnen bedenken.. :p

Geen dank.
En ik zie zoals hierboven gezegd, dat er een mooi topic is aangemaakt. :)

Groeten en succes met je eerste fiets.
:W
 
Laatst bewerkt:
Toch een tipje; als je gaat proefrijden, neem dan iemand mee die wat meer ervaren is en die ook een rondje doet... Vaak letten die op andere dingen dan jij als enthousiaste net geslaagde ;)
 
Toch een tipje; als je gaat proefrijden, neem dan iemand mee die wat meer ervaren is en die ook een rondje doet... Vaak letten die op andere dingen dan jij als enthousiaste net geslaagde ;)
Zeker, een wat ervarener motorrijder (liefst iemand die deels z'n eigen sleutelwerk doet) kan sneller opmerken of een motor een defect heeft of om een andere reden niet lekker rijdt.
 
Zeker, een wat ervarener motorrijder (liefst iemand die deels z'n eigen sleutelwerk doet) kan sneller opmerken of een motor een defect heeft of om een andere reden niet lekker rijdt.

Bij mijn eerste motor keek ik vooral naar het uiterlijk, zat ook wel lekker... uiteindelijk gekocht...met defect...maken was bijna duurder dan wat ie waard was '( Alleen maar mee gereden naar de garage en terug en uiteindelijk met veel verlies verkocht...
Was wel een fiets uit 1992, scheelt natuurlijk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan