Waar op te letten bij aankoop yamaha thundercat

Kaleknar

MF'er
9 okt 2011
74
0
Lelystad
Ik ga dit weekend kijken naar een yamaha thundercat en ik zou gaag advies willen waar ik precies op moet letten en als ik een rondje rijd ook dan waar ik op moet letten alvast erg bedankt.

Groet jos.
 
:) een werkplaatshandboek.
ik heb er wel één, maar geen idee wat je moet weten

Hij wil de foutcodes hebben.....

TS, bij veel Yamaha's geeft de toerenteller in een aantal gevallen een foutcode, dat doet hij door vanaf 0 naar een bepaald toerental te springen, daar blijft hij een seconde of wat staan, gaat dan weer naar nul enz. Bij dat toerental hoort dan een bepaalde foutmelding. Op mijn Fazer 1000 was er bv. zo'n melding voor een TPS probleem, de Exupklep enz.

Edit: ff nagekeken. De T-cat kent kennelijk maar twee foutcodes, 3000rpm voor de TPS en 8000 voor de brandstofsensor.
In jouw geval is er dus mogelijk een probleem met de brandstofsensor. Die zit in de tank, mogelijk is die er kort geleden af geweest oid? In dat geval: tank van het frame kantelen, dan kun je bij het stekkertje. Zit ie los, dan is dat je probleem. Zit ie vast, dan even losmaken en wat contactspray op de contacten. Werkt dat niet, dan de draad volgen en controleren of die nergens beschadigd is. De draad loopt vrijwel zeker naar het dashboard/contactslot.
 
Laatst bewerkt:
Nou miss N ik wil graag weten wat voor melding staat als mijn toerenteller 8000 toeren aangeeft en er dan mee stopt dus op 0 toeren gaat staan en dan heel even de werkelijke toeren aan geeft.

Maar die 8000 toeren dat heeft als het goed is een betekenis en dat staat neem ik aan in het wph die jij hebt dus als je hem uit gelezen hebt hoor ik het wel van u.
 
Nou miss N ik wil graag weten wat voor melding staat als mijn toerenteller 8000 toeren aangeeft en er dan mee stopt dus op 0 toeren gaat staan en dan heel even de werkelijke toeren aan geeft.

Maar die 8000 toeren dat heeft als het goed is een betekenis en dat staat neem ik aan in het wph die jij hebt dus als je hem uit gelezen hebt hoor ik het wel van u.
hahahaha ik denk niet dat ik m ooit uitlees :) maar ik hoop dat JanB gelijk heeft, want ik kan t in ieder geval nergens in wph terugvinden.
gewoon op thundercatforum vragen, die mannen hebben er sowieso meer veel verstand van
 
Kijk jan B hier heb ik zeker iets aan ik neem aan dat dat wel makkelijk te doen is maar wat moet ik hier voor allemaal los halen ?

In ieder geval erg bedankt voor deze beschrijving.

Ik ben niet thuis in de T-cat, maar vrijwel zeker zit, net zoals bij de Fazer 600, de tank aan één kant op een draaipunt, aan de andere kant (voorkant) zit ie vast. Dat boutje haal je los, dan kun je de tank naar de achterkant omhoog klappen. Het is wel zo handig als er weinig benzine in zit. Je kunt een balkje oid gebruiken om de tank omhoog te houden. Aan de onderkant van de tank zie je de bedrading zitten.
Let wel op dat je er voor zorgt dat er geen slangen etc. losgetrokken worden en dat je niets afknelt als je de tank weer terug klapt.

Voor dit soort klusjes is een WPH dus gewoon erg handig. Kost een paar tientjes, dat wel. Het is wel handig dat je een beetje weet wat je doet. Zomaar wat gaan pielen kan soms veel duurder uitvallen dan de brommer naar de motorboer brengen.....
 
om je tank los te halen moet je dit doen:

zadel eraf halen.
kleine bout aan de voorkant van de tank los draaien maar wel laten zitten.
grote bout los halen aan de andere kant van de tank. waar je nootjes hangen zegmaar.
dan tank klein beetje omhoog kantelen en de benzine kraan dicht draaien!

heb je dit gedaan kan je het kabeltje zoeken en de tank omhooghouden met een blokje hout.

wel ff 1 tip. de brandstof leiding is erg kort.
dus als je ff de tank omhoog trekt kan je deze los trekken.

vergeet ook niet het boutje bovenaan de tank goed vast te draaien nadat alles weer erop zit.
is nie leuk met 120 op de snelweg dat boutje los tussen je kuipdelen te zien liggen... ( heb hem wel kunnen redden gelukkig )
 
ja mensen ik zit nu bij de thundercat forum daar vind ik alles over mijn thundercat en heb het probleem gevonden en vrijdag of zaterdag ga ik het verhelpen word een leuk klusje.
Bedankt mensen.

Nog een vraagje als ik bepaalde onderdelen wil hebben kan ik dat hier ook ergens plaatsen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan