Waar op te letten bij aanschaf van een CBR600F2?

rOeL22

MF'er
7 sep 2004
37
0
Roermond
Ik ben van plan om een CBR600 te kopen, maar heb geen motorexpert tot mijn beschikking om met mij daar naartoe te gaan. ;( Dus hoop ik dat via dit forum mij iemand wil helpen, waar ik allemaal op moet letten.

Het schijnt een amerikaans model te zijn!? Heb er van dit model en kleurencombi al heel veel gezien, maarja. Hij heeft er wel 19833 miles(dus amerikaans)op staan (+/- 32000km.)Heeft ietsje lakschade.
Heeft in april nog grote beurt gehad. Zou er 2750 voor moeten betalen!

Zie attachment

Wat zeggen jullie ervan?
Alvast bedankt!! :}

Bijlage: 74827.jpg
 
full


zou kijken naar het geluid van het blok.. koppeling in koppeling uit.. etc..
 
Als ik jou was zou ik toch iemand proberen te strikken om met je mee te gaan kijken, met een motor kan natuurlijk altijd wat mis zijn, wat jij niet ziet.

Verder is die motor iig. geen Amerikaan. Die hebben nl. geen beugel voor de passagier om zich vast te houden, hebben als type aanduiding cbr600f2 en hebben reflectoren aan de zijkant. Ook zijn deze kleuren nooit in Amerika uitgebracht. Daar was ie rood met een beetje wit (ipv. zwart).

Ik denk dat het dan een uit Engeland geimporteerd motor is, aangezien er wel een mijlenteller op zit.

Ik vind die km. stand best aan de lage kant eerlijk gezegd. Kijk maar eens of die cijfers op de teller nog een beetje recht staan en kijk naar hoeveel de remmen en voetsteuntjes versleten zijn, anders zou ie wel eens teruggedraaid kunnen zijn.

Kwalitatief is het iig. een goede motor, het enige dat vaker kapot gaat is de spanningsregelaar. Ook willen de schijven voor nog wel eens krom zijn, wat je merkt aan trilling in het stuur bij aanremmen en trilling in de remhendel bij remmen.

Als ie in orde is dan is de prijs iig. ok.



Succes met zoeken!
 
Een CBR600 is een oerdegelijke motor. Het is wel een sportief model, en kan dus stevig gebruikt zijn. Aan het motorblok gaat alleen de kettingspanner regelmatig kapot. Kost ongeveer 50 euro excl. montage. Dat gaat echter alleen op als er niet te lang is doorgereden met een kapotte spanner, anders rekt de ketting teveel op.
Het belangrijkste: vergelijk er een paar, en rijdt er ook op. Dan zul je vanzelf verschil voelen tussen de ene en de andere en maak je met een beetje gezond verstand en een beetje geluk vast een goede keuze.
 
Een CBR600 is een oerdegelijke motor. Het is wel een sportief model, en kan dus stevig gebruikt zijn. Aan het motorblok gaat alleen de kettingspanner regelmatig kapot. Kost ongeveer 50 euro excl. montage. Dat gaat echter alleen op als er niet te lang is doorgereden met een kapotte spanner, anders rekt de ketting teveel op.
Het belangrijkste: vergelijk er een paar, en rijdt er ook op. Dan zul je vanzelf verschil voelen tussen de ene en de andere en maak je met een beetje gezond verstand en een beetje geluk vast een goede keuze.

En dan bedoelen we natuurlijk de nokkenaskettingspanner, samen met de spanningsregelaar is dat zo'n beetje de enige zwakke plek van die motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan