waar op te letten bij de aanschaf van een duc monster 600

ECRIDER

MF'er
3 apr 2008
93
0
Denekamp
hallo mensen,

ik heb op dit moment een leuke duc monster op het oog.
waar moet ik op letten bij de aanschaf en tijdens een proefrit????

laat het weten alles wordt op prijs gesteld.

alvast bedankt voor de reactie's

groeten :]
 
Weet je het bouwjaar ook?

Voor de rest gelden de aandachtspunten die je altijd bij welk andere motorfiets ook hebt. Daar is zat info over te vinden.
 
het is een italiaan, let dus op alles wat er aan da motor vast zit :+

Inderdaad; let goed op ; bij teletubbie hebben ze alles in een grote groene curverdoos gedaan...valt de rotzooi minder op!

FF weer on-topic; kijken of de onderhoudshistorie bekend is....bij een naked valt maar weinig te verbergen achter plastic dus de staat van de motor is goed te bekijken meestal zegt dat wel genoeg.....
 
Inderdaad; let goed op ; bij teletubbie hebben ze alles in een grote groene curverdoos gedaan...valt de rotzooi minder op!
_O- _O- _O-

Dipsy :')

On-topic: vraag of die zijn onderhoud beurten heeft gehad en waar!
 
Laatst bewerkt:
er horen 3 sleutels bij 2 zwarten en een rode en als het goed is een keycard
met code lijkt op een creditcard die heb je nodig als je startonderbreker kuurtjes heeft en je wilt toch rijden.
een owners manual met stempels voor zijn beurten die zijn erg belangrijk voor een ducati.
je kunt eens lezen in een ownersmanual op de ducati site van dat bouwjaar en type daar staan altijd wel handige dingetjes in om te weten
veel plezier
 
Hoi enkele tips bij de aankoop...

- Kijk of het blok net achter de opstaande cilinder niet vochtig is (olie)
- Maak een testrit en laat het stuur even los tijdens het rijden (let of de duc niet expliciet naar 1 kant trekt -> kan wijzen op een geplooid frame)
- De voorvork zou spikkelloos moeten zijn (vooral op het inverend gedeelte)
- Let op de staat van de ketting en tandwielen, banden, remblokken, ed. (zijn kosten...)
- En let ook even op het contact of dat volledig werkt!

Alvast veel succes!

Matthias
m600s '01
 
er horen 3 sleutels bij 2 zwarten en een rode en als het goed is een keycard
met code lijkt op een creditcard die heb je nodig als je startonderbreker kuurtjes heeft en je wilt toch rijden.
een owners manual met stempels voor zijn beurten die zijn erg belangrijk voor een ducati.
je kunt eens lezen in een ownersmanual op de ducati site van dat bouwjaar en type daar staan altijd wel handige dingetjes in om te weten
veel plezier


Eh daar hadden ze in 2001 nog niet van gehoord (van als de sleutels en start onderbrekers
 
Ik denk dat een proefrit met dit weer niet mee gaat vallen
Het is namelijk prima weer om de carburateurs telaten bevriezen
Zou als je een motor zoekt om in dit jaar getijde mee terijden een 620ie opzoeken
 
bedankt voor de tips en ja ik ben wel een seizoens rijder en heb een koekblik om weg te laten roesten in de winter door al het pekel.
en wacht nog ff met de proefrit tot de weg weer een beetje schoongespoeld is en de temp. wat aangenamer is!! :P:P
 
mini-jan2008_002.jpg
dit is m dan als t goed gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan