waar op te letten bij de aanschaf van een Transalp?

Barry81

Die hard MF'er
19 mei 2005
477
0
Dordrecht
Weet niet of het in dit topic thuis hoort..

Maar ik overweeg een transalp aan te schaffen.
Dit zijn de specs:

Nette Transalp uit 1989. in de mooie kleur bruin



Bouwjaar 1989

Mooie kleur stelling

Km stand 50256

Motorische 100 %

verbruik 1op 18/20

Goede accu

Beurt gehad

Gewoon een goede moter

Goedkoop rijden en waar je jaren plezier aan heb



Waar moet ik nog meer op letten als ik bij deze motor ga kijken?

Dank!

Groet, Barry
full
 
Best een oude bak he. Ik zou ff kijken naar een jongere, tenzij hij heel goedkoop is. Niet dat er wat mis mee hoeft te zijn, maar transalps zijn sowieso best fors geprijst ondanks het grote aanbod ervan. En oudere vind ik vaak relatief heel duur.

Bij de alp moet je gewoon op standaard dingen letten, soepele stille motorloop, alle scharnierpunten even checken. Slijtagedelen nalopen. Remklauwtjes en velgen zijn zwakke punten, opletten of ze niet rot zijn. Bij zo'n oude zou ik ook op de uitlaatbochten en vorkpoten en dat soort kritische roestgevoelige zaken letten en ook nagaan of de schokbreker nog goed is. En even de spaken bespelen met een schroevedraaier of sleutel, ze moeten allemaal 'klong' doen.

Als hij een beurt heeft gehad is er vast wel een gespecificeerde rekening van. Of iemand moet je gedetailleerd kunnen vertellen wat hij precies gedaan heeft bij een zelfsleutelaar.

Zo niet dan rekening houden met een beurt geven voor de zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Best een oude bak he. Ik zou ff kijken naar een jongere, tenzij hij heel goedkoop is. Niet dat er wat mis mee hoeft te zijn, maar transalps zijn sowieso best fors geprijst ondanks het grote aanbod ervan. En oudere vind ik vaak relatief heel duur.

Bij de alp moet je gewoon op standaard dingen letten, soepele stille motorloop, alle scharnierpunten even checken. Slijtagedelen nalopen. Remklauwtjes en velgen zijn zwakke punten, opletten of ze niet rot zijn. Bij zo'n oude zou ik ook op de uitlaatbochten en vorkpoten en dat soort kritische roestgevoelige zaken letten en ook nagaan of de schokbreker nog goed is. En even de spaken bespelen met een schroevedraaier of sleutel, ze moeten allemaal 'klong' doen.

Als hij een beurt heeft gehad is er vast wel een gespecificeerde rekening van. Of iemand moet je gedetailleerd kunnen vertellen wat hij precies gedaan heeft bij een zelfsleutelaar.

Zo niet dan rekening houden met een beurt geven voor de zekerheid.

Thnx!!
Hij vraagt slechts 1650,- dus dat is nog wel onderhandelbaar. Ik print je verhaaltje ff uit en neem het mee.
 
Thnx!!
Hij vraagt slechts 1650,- dus dat is nog wel onderhandelbaar. Ik print je verhaaltje ff uit en neem het mee.

Hmm ok 'slechts' vind ik nogal meevallen, dat is meer dan zat voor zo'n oude vind ik tenminste. Hij is 18 jaar oud he. Vergelijk even goed of je niet met net wat meer iets veel jongers kan vinden.

Als dit je budget is dan moet je toch naar de oudere kijken zoals deze.

Ik zou wel proberen redelijk wat af te dingen en alleen als het een goede basis is.

Als de velgen goed rot zijn of een schokbreker of de vorkpoten, reken dan op honderden euro's aan kosten.

Als ie alleen wat olie en een luchtfilter en kleppencheck etc nodig heeft en je doet dat zelf dan kan je er misschien nog een leuke motor aan hebben.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ha ook wel ff wat afdingen natuurlijk ;)
Maar de reden dat ik voor deze ga kijken is omdat de kleurstelling me erg aanstaat. Ik zie voor 2200 ook een zwarte staan uit '93, maar is weer 'gewoon zwart'.

Overigens heb ik nog gen idee wat t budget is.. Moet eerst mijn CBR verkopen.......
 
Klopt, ha ook wel ff wat afdingen natuurlijk ;)
Maar de reden dat ik voor deze ga kijken is omdat de kleurstelling me erg aanstaat. Ik zie voor 2200 ook een zwarte staan uit '93, maar is weer 'gewoon zwart'.

Overigens heb ik nog gen idee wat t budget is.. Moet eerst mijn CBR verkopen.......

Uh wacht even? :?

Jij laat een 4 jaar jongere schieten voor deze Alp in botsautokleurtjes? :? _O-

Je bent gek. :+

Als je toch uiterlijk belangrijk vindt: heb je wel eens gezien hoe een smerige lelijke koplamp die oudste heeft? Geef mij dan maar die nieuwere, in welke kleur dan ook. *D

Ik zou eerst je CBR weg doen en daarna gaan kijken. Er staan altijd zat Alps te koop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan