waar op vakantie met de motor in nederland

waarom ga je niet naar duitsland? gewoon net over de grens, 40 km ofzo. Dan ben je wel "echt" op vakantie, alles is anders, en het is een stuk rustiger (als je de goede wegen pakt). Lijkt mij wel leuk iig :)
 
waarom ga je niet naar duitsland? gewoon net over de grens, 40 km ofzo. Dan ben je wel "echt" op vakantie, alles is anders, en het is een stuk rustiger (als je de goede wegen pakt). Lijkt mij wel leuk iig :)

:?
 
hallo


wat dacht je van Twente, zijn mooie wegen, klein stukje Duitsland o.a Uelsen, bentheim enz.

in denekamp ootmarsum karakterestieke dorpen, rustig op de wegen voor een beginneling.

mail mij anders en wij zoeken een mooie route voor jullie


groetn uut twente



Hans
 
Bij Wijk bij Duurstede over de dijken tuffen- vlakbij is zelfs een echte motorcamping in Eck en Wiel. zie hier: http://www.dijkje.nl/

Veluwe, kom ik vandaan, is prachtig, en veel campings!

Veel plezier!
 
haha, eigenlijk wordt het er alleen maar moeilijker op met alle diverse tips hier!

Ik begin er wel steeds zekerder over te wordend at het gewoon nederland gaat blijven!
in eerste instantie heb ik ook nog met de gedachte gespeeld om naar belgie of duitsland te gaan, maar Waarom niet eerst ons eigen land eens verkennen!

Friesland is mischien ook niet zo verkeerd, maar zijn daar ook veel campings eigenlijk?
 
Ik ben agefelopen weekend in Nederland wezen kamperen (bijna aan de kust), ondanks de bar slechte weersverwchting. En wat blijkt: het heeft nauwelijks geregend, alleen 's nachts, en daar heb ik geen last van. Het woei wel behoorlijk hard, dat was jammer, want anders waren de temperaturen ook nog heel aangenaam geweest. Onder je luifeltje is het nog heel goed toeven met een bakkie!
 
Mjah, persoonlijk wil ik toch altijd graag naar het buitenland. Andere huizen, andere bewegwijzeringsbordjes, andere taal. Dan heb ik toch meer het idee dat ik op vakantie ben.

Nederland bewaar ik wel voor de kortere tripjes.
 
Mjah, persoonlijk wil ik toch altijd graag naar het buitenland. Andere huizen, andere bewegwijzeringsbordjes, andere taal. Dan heb ik toch meer het idee dat ik op vakantie ben.

Nederland bewaar ik wel voor de kortere tripjes.

Tja, ik ga altijd naar het buitenland, maar omdat ik er overtuigd ban dat er in nederland ook genoeg mooie plekjes zijn, wil ik dit ook eens proberen, En als ik de reakties hier allemaal lees, word dat gevoel steeds sterker.
Ook willen we niet te veel rijden, aangezien mn vriendin nog maar amper rijervaring heeft op haar motor, en we voor het eerst met de motor op vakantie gaan (camperen)
 
Ik heb nu ongeveer een maand m'n rijbewijs, 3 weken m'n motor, en ongeveer 2500km achter de kiezen (waarvan een paar honderd in Duitsland), en ik peins er niet over om in Nederland te blijven. Ik ga dus samen met meisje achterop zoetjesaan naar Italie.

Tuurlijk, ik zal in het buitenland wel een keer in m'n broek schijten of een afslag missen. Maar of het nou veel gevaarlijker is dan in Nederland rijden? Neu, lijkt met niet zolang je steden als Napels maar links laat liggen. Sterker nog: na een stuk Duitse (snel-/B-)weg (waar netjes gereden word imho) irriteer ik me weer dood op de Nederlandse wegen met auto+caravan 1 die auto+caravan 2 aan het inhalen is met een sukkeldrafje. Of die flikkers die pal voor m'n neus naar rechts duiken omdat ik met regen wel 3 seconden tussenruimte aanhou.

't is wel een stuk vermoeiender natuurlijk. Maar wat dan nog: als we het zat zijn en ik het idee heb dat ik geen goede motorrijder meer ben, dan stoppen we gewoon en gaan we de volgende dag weer verder. En als ik de volgende dag niet kan lopen van de spierpijn, dan blijven we daar gewoon een dag langer. Ik ga uit van 500km/dag, en tot nu toe stap ik na 350km zo fris als een hoentje van de motor af (behalve dat half uurtje 190-220km/u van Oberhausen naar Gennep over een lege 3-baans snelweg, dat was slopend).

'k heb niet het idee dat het een onverantwoorde trip word. Kop erbij houden, op tijd pauzeren en stoppen, geen rare fratsen uit gaan halen, en jezelf makkelijk haalbare doelen stellen.

En ook als je vriendin 5 jaar haar rijbewijs heeft is voor het eerst rijden in het buitenland toch spannend. Met als verschil dat de methoden om de Nederlandse jungle te lijf te gaan er dan ingesleten zitten, en ze nu nog braaf dat stemmetje van de instructeur in haar hoofd hoort en rijd zoals het.
 
het is niet zozeer dat we niet naar het buitenland durven of zo,
Maar we willen niet ver rijden naar de bestemming, we gaan ook maar een dag of zes a zeven, en we willen nederland ook wle eens zien
 
Loop eens bij de ANWB naar binnen,
daar hebben ze van die motortour-boekjes.
De recente uitgaven zijn rondlopende ritten,
daarvoor gingen ze van A naar B waarbij (A is niet B) :?

Gewoon van huis uit naar het noorden rijden, en
vervolgens via de routes lekker verder touren.
Camping is vaak wel in de buurt. En als je slim bent
zoek je bij de SVR en VEKABO alvast wat adressen op.

Via Maas en Waal naar de Veluwe, dan via de Achterhoek en
Twente/Salland verder noord, en dat Drente in.
Vervolgens een stukkie Friesland mee. Dan heb je toch al
veel gezien dacht ik zo.
 
Ik heb nu ongeveer een maand m'n rijbewijs, 3 weken m'n motor, en ongeveer 2500km achter de kiezen (waarvan een paar honderd in Duitsland), en ik peins er niet over om in Nederland te blijven. Ik ga dus samen met meisje achterop zoetjesaan naar Italie.

Tuurlijk, ik zal in het buitenland wel een keer in m'n broek schijten of een afslag missen. Maar of het nou veel gevaarlijker is dan in Nederland rijden? Neu, lijkt met niet zolang je steden als Napels maar links laat liggen.

Ben benieuwd hoe het je bevallen gaat :+

Als je het heb over Napels links laten liggen, laat dan zowat heel Italië maar links liggen.

Enige waar je met goed fatsoen kan doorrijden is Noord-Italië.

Meerdere keren Italië bereden.
Parijs is er niks bij.

Ik heb het wel over de hoofdwegen heh.
 
ben er nu over aan het denken om van hieruit naar zeeland te rijden, daar een camping te zoeken, daar dan twee dagen blijven, dan wat noordelijker rijden, en dan weer ergens camping zoeken, en dan evt. wat land inwaarts, nog een keer, en dan weert terug
 
Laatst bewerkt:
Naar Friesland, en daarna noordelijker...
Ameland is leuk, maar valt weinig te rijden.

Nog noordelijker: Noorwegen: Da's erg mooi
(maar geen Nederland meer :)
 
Ik zou naar Hiertoe ( Arnhem) rijden Campings zat in de buurt van Hoerderloo, otterlo, Ede, lunteren,


Kun je mooie tochten over de postbank rijden
Over de dijken langs de Rijn en de Maas
Door de Achterhoek
Over de veluwe richting de Randmeren (harderwijk enzo

En dan nog Richting Deventer en langs de dijken terug,

is allemaal 50 km vanaf Regio Arnhem, Apeldoorn, Ede

Ik wil je nog wel een dagje rond leiden, kan ik ook lekker :]

Nee ik ben niet werkzaam bij de VVV gewoon enthousiast over waar ik woon
 
Kom gewoon lekker naar zeeland, veel kleine dorpje met leuke winkelsteden (middelburg, goes) in de buurt en ga vanaf middelburg door de westerscheldetunnel richting terneuzen. Leuke camping en dan ff richting antwerpen (stukje belgie) waar je ook leuk kunt winkelen, waarna je na 1 of 2 overnachtingen via antwerpen weer richting eindhoven rijdt en vandaar weer terug naar Limburg tuft. Ik weet nog wel wat leuke plekjes in de buurt van Middelburg/Vlissingen om te overnachten en Antwerpen is ook echt leuk. Mail me maar ff als je gaat :]
 
Twente is mooi, weinig kontroles (in de 35.000 km en 3 jaar dat ik auto rijd nog maar 2x een mobiele controle gezien). Van vrienden hoor ik dat meer noordelijk, Drenthe, Friesland, Groeningen enzo ook mooi zijn. Is er minder dicht bevolkt, dus veel leuke weggetjes met goed asfalt, weinig verkeer en veel groen langs de weg (en weinig blauw naast en op de weg).
 
Kom gewoon lekker naar zeeland, veel kleine dorpje met leuke winkelsteden (middelburg, goes) in de buurt en ga vanaf middelburg door de westerscheldetunnel richting terneuzen. Leuke camping en dan ff richting antwerpen (stukje belgie) waar je ook leuk kunt winkelen, waarna je na 1 of 2 overnachtingen via antwerpen weer richting eindhoven rijdt en vandaar weer terug naar Limburg tuft. Ik weet nog wel wat leuke plekjes in de buurt van Middelburg/Vlissingen om te overnachten en Antwerpen is ook echt leuk. Mail me maar ff als je gaat :]

Ik wiel dus NIET mn hele vakantie gaan winkelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan