Waar pakkingen halen

XSenneR900

MF'er
12 apr 2021
104
55
Antwerpen
Dag allemaal,

Ik probeer al een tijdje zo veel mogelijk onderhoudstaakjes zelf uit te voeren. Ik heb intussen ook een Haynes werkplaatshandboek voor m'n XSR900 in huis gehaald om nog meer zelf te kunnen uitvoeren.
Tot nu toe haalde ik altijd alle pakkingen (voor bijvoorbeeld de olie aflaatdop) bij de dealer. Al vermoed ik dat dit niet de meest voordelige locatie zal zijn.

Waar halen jullie deze zoal vandaan?
 
Buiten al het voorgaande kan het ook zijn dat je alleen aluminium mag gebruiken als
er titanium gebruikt is voor dat carterdeel waar de aftapplug in zit.
Daarom altijd origineel materiaal gebruiken,dan weet je zeker dat je het juiste materiaal krijgt,geld ook voor pakkingen,
die zijn van het juiste materiaal en hebben een correcte pasvorm,enigste uitzondering die ik zou maken is dat
als een ori pakking niet meer te krijgen is,dan moet je wel,maar verder is goedkoop achteraf vaak duurkoop als
het niet goed past of vooral in geval van koppakkingen weer snel gaat lekken.
Volg gewoon wat de fabrikant voorschrijft.

Ik was ook ooit zo eigenwijs een jaar of 12 geleden op mijn Husqvarna wr250, die had een papieren pakking ring voor de transmissie olieplug en ik dacht ook dat een koperen ging werken (op alu carter's dus..). Wel dat werkte dus niet.
 
Is goedkoper dan koper dat zal de doorslag geven welke ze gebruiken
o.1 cent goedkoper geeft meer dividend aan de aandeelhouder en die eist dat .
De meeste keuze in materiaal wordt niet gedaan op basis wat het beste is maar wat nog nel voldoet en het miste kost
Tja dat is een aanname,bewijzen willen we zien 🤔 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan