Waar parapluutje laten schieten in omgeving Den Haag

letterlijk

MF veteraan
31 okt 2008
1.025
3
Den Haag
Weet iemand waar ik een parapluutje in de omgeving Den Haag kan laten monteren?
Heb al een aantal motorzaken aan de lijn gehad, maar ze weigeren het.

Het gat zit precies in het profiel, dus er is geen contact met de weg (uitsluitend wat regenwater). De band zat er ook nog maar 400 km op ;(

Ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand waar ik een parapluutje in de omgeving Den Haag kan laten schieten?
Heb al een aantal motorzaken aan de lijn gehad, maar ze weigeren het.

Het gat zit precies in het profiel, dus er is geen contact met de weg (uitsluitend wat regenwater). De band zat er ook nog maar 400 km op ;(

Ik hoor het graag!
Een prop schieten en een paraplu monteren zijn twee heel verschillende dingen.
Het eerste gebeurt alleen bij auto's.
De meeste motorzaken plaatsen geen paraplu meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik pak alvast popcorn enzo dit gaat weer een discussie worden of het wel of niet veilig is :P

munchstretchcouch2.gif
 
Van Veen in Wateringen?

Heb even telefonisch gesproken met meerdere partijen.

De één zegt dat het gat te groot is om een paraplu erin te zetten (bron: Bolman motoren)

De ander zegt dat het gat niet meer schoon te maken is (bron: Ven veen motoren)

De anwb verzekerde mij dat ik met de prop naar een willekeurige motorzaak kon rijden en daar een paraplu in kon laten zetten.
Als ik bovenstaande had geweten had ik dus geen prop laten zetten, maar de motor op de aanhanger weggebracht. Het spijkertje was namelijk maar 5mm lang en 1mm breed. (precies in m'n profielnaadje). Dat geintje kost mij dus 160 euro.

In andere fora lees ik dat vaak de medewerkers van die motorzaken doorrijden op banden van klanten met een prop of paraplu erin.
Word er een beetje moedeloos van...
 
Laatst bewerkt:
ik heb het zelfde probleem gehad.

gewoon niet doen.. je hebt nooit zekerheid, en je leven is gewoon meer waard dan 160 euro.

Ik heb 6 bedrijven opgebeld ervoor. ze weigeren allemaal. een aantal zeiden zelfs dat ze onverzekerd waren als er iets zou gebeuren.

succes ermee!
 
Ik doe zelf regelmatig reparaties voor klanten, maar zodra er eenmaal een veter (of prop) in de band is geplaatst is het vrijwel onmogelijk om er nog een paraplue in te monteren. De eerder opgegeven redenen kloppen beiden:
- om de veter te monteren moeten ze het gat groter maken. Er gaat een freesje doorheen om ruimte te maken voor de veter
- de veter vulcaniseerd aan de band vast. Het is erg lastig deze er weer uit te krijgen, dus je moet er in feite nog een gaatje in maken. En dan met een paraplue van 1mm dik een veter van 4mm dik vervangen? Wat denk je zelf?

Ik mag (verzekeringstechnisch) alleen maar adviseren de band te vervangen. Echter, ik rij zelf ook met een veter door (mits ik de band goed gecontroleerd heb, en de veter goed is geplaatst), ondanks dat banden mij maar een fractie kosten van wat het jullie kost (geen BTW, en via de zaak dus gaat het van de bedrijfswinst af). Ik heb nog nooit meegemaakt dat een goed geplaatste veter loskwam.....
 
ik heb het zelfde probleem gehad.

gewoon niet doen.. je hebt nooit zekerheid, en je leven is gewoon meer waard dan 160 euro.

Ik heb 6 bedrijven opgebeld ervoor. ze weigeren allemaal. een aantal zeiden zelfs dat ze onverzekerd waren als er iets zou gebeuren.

succes ermee!


Al die zaken spannen samen.
Gewoon doorknallen of laten repareren door iemand die het wel wil doen ipv een band verkopen.
Of lekker de veter laten zitten en de band lekker op rijden.
Mocht het alsnog mis gaan sturen wij je wel of bloemen of een kaartje.

P.S. ik repareer niet met een veter
 
Terug
Bovenaan Onderaan