Waar parkeer jij je motor?

Motor in een autovak? Mijn ervaringen zijn dat automobilisten als je hem in een vak zet, daar juist veel onbegrip voor hebben.. Je hebt toch een motor roepen ze dan..geef ze nog gelijk ook.

M.a.w. altijd op de stoep zolang ie niet in de weg staat.
 
:^ Motorrijders die hun motor in een autovak zetten, zijn van die types die op een smalle weg toch hun hele weghelft opeisen, en vinden dat de tegenligger dan maar met 2 wielen in de berm moet :z
 
Niemand paranoide? Je woonplaats staat vermeld, welke motor je hebt en nu gaan jullie ook nog zeggen waar en hoe hij staat :+
 
gebeurt weleens dat ik hem op z'n pinkers parkeer. |(
Iets met een gammele standaard ofzo. verders staat ie overal waar plaats is.
( of ligt) -O-
 
Op mijn werk heb ik em gewoon op een parkeervak staan, in de stad oid zou ik hem bij de fietsenrekken plaatsen (wel een goede plek zoeken dat ze niet tegen de motor vallen oid). Wel een plek dat anderen er geen last van hebben.
 
Op 't werk hebben ze een stuk fietsenhok opgeofferd en een paar mooie oprijtegels gelegd en er een vaste motor parkeerplaats van gemaakt.
Overdekt, was eerst plaats voor 8 motoren, zeer recent uitgebreid naar 16 plekken.
 
Zet mn fiets op elke plek waar voetgangers geen hinder er van hebben. Liever op de stop dan in een parkeer vak. Voel me schuldig als ik een complete parkeer vak in beslag neem zodra het druk is. Mn lompe, zware 1100 zette ik de motor altijd zo neer dat ik niet achteruit hoefde te lopen. Heb een keer mn motor bij een klant geparkeerd waar het een beetje af liep. Was blij dat de klant me niet uitzwaaide, was een gestunt om een 250 kilo zware machine een helling omhoog te drukken...
 
Je mag overal staan waar je normaal met een auto niet gaat staan, zolang er ruimte blijft voor anderen. Anderhalve meter ruimte laten is de 'normale' maatstaf.

Trouwens: parkerend betalen moet je met je motor ook doen als je op een parking gaat staan. Je moet alleen het briefje bij je hebben en niet op je motor laten. Geen enkele mens doet dat, maar je hebt dus geen enkele poot om op te staan als een parkeerwachter je betalingsbewijsje vraagt als je opstapt. Wegwaaien, ruitewissers, ... allemaal plezant, maar als hij je bewijsje wil zien moet je het kunnen tonen. Het is maar dat je het weet.
Natuurlijk is het wel nog iets anders of een parkeerwachter van een particuliere firma (dus geen politie) een discussie gaat beginnen met een potig uitziende motard in vol ornaat, maar als ie een fotootje trekt van je nummerbord ben je de pineut.

Voor de rest: als ik geen anderhalve meter stoep kan vrijlaten of er weinig alternatieven zijn zet ik hem wel eens op de plaats van een auto. Ik ga ook niet knoeien of riskeren dat iedereen tegen mijn motor aanloopt.

En met een 285 kilo zware 1200: NOOIT met de neus naar beneden parkeren! Kom je dan ongelooflijk strak en gezwind aangereden, parkeer je, bliksemsnel en gezwind, helmpje, zonnebril, strak in pak, winkel in (lekker asociaal met ke helm nog op), terug buiten en strak weer op de motor....
Een kwartier later is alles uit omdat je jezelf in het zweet aan het werken bent om die rotzware machine gedraaid te krijgen, ben je al twee keer bijna tegen de grond geknald enz...
 
In de stad zet ik hem altijd tussen de fietsen op de stoep. Heb er nog nooit een haan naar horen kraaien. Handig voor kleine boodschapjes, want de parkeergelden zijn tegenwoordig om van te janken.

Op het werk hebben we speciale motorplekken, omdat zowat het halve personeelsbestand met de motor komt.

Thuis zet ik hem dwars voor onze overdekte parkeerplaats. Is een beetje krap, maar hij blijft er wel lekker droog en is in de winter een stuk minder vatbaar voor de vorst (de ramen van de auto bevriezen er ook niet)
 
Als ik naar de stad ga, dan plemp ik het ding neer waar de scooters en dergelijken staan - zoals bij het Binnengasthuisterrein en het Science Park van de UvA. Nooit problemen mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan