Waar parkeer jij je motorfiets?

Maverick

Die hard MF'er
17 sep 2001
330
0
Leiden
Ga volgend jaar verhuizen naar de randstad.
Kan nu nog mijn VFR lekker in mijn garage parkeren maar aangezien ons nieuwe huis geen garage zal hebben vraag ik me af waar ik mijn fiets kwijt moet.
Voor de deur lijkt mij niet zo handig in de randstad
Dan maar gewoon in de achtertuin. Wel even een paal dan in de grond boren omdat de motor aan een vast object verankerd moet zijn.
Waar staat jouw fiets?
 
garage ok maar er zit toch wel een schuur oid bij? Waar moet je anders je (motor)fiets kwijt, in je badkamer?
 
Ik denk dat ik met mijn fiets moeilijk achterom zal kunnen in die smalle gangetjes en dan nog een scherpe bocht te nemen door een te kleine tuindeur om in de achtertuin te komen.
 
garage ok maar er zit toch wel een schuur oid bij? Waar moet je anders je (motor)fiets kwijt, in je badkamer?
Badkamer veeeeel te vochtig. ;(
Woonkamer veeeeel beter :}
Kan je s'avonds na het eten nog mooi een beetje poetsen })
Maar als je een tuin heb kan je net als mij ook een schuurtje maken voor je motor.
Met verlichting en verwarming natuurlijk.
En ook een stuk staal om hem aan vast te zetten.
Als dat niet lukt kan je misschien wat huren.
Crawl
 
Brik van mij staat gewoon buiten. 2 sloten + stuurslot, hoes erom en klaar. In de winter mag die weer in de garage, maar dat is me nu teveel werk.
 
Ik denk dat ik met mijn fiets moeilijk achterom zal kunnen in die smalle gangetjes en dan nog een scherpe bocht te nemen door een te kleine tuindeur om in de achtertuin te komen.

Ik heb juist ander huis gekocht met de gedachte
van motor moet thuis staan.
Daarom ga ik 5 juli verhuizen naar huis met garage :)
 
Bij Pa en Moe 30km verder op in de garage...
eigenhuis kopen als student wordt me een beetje te gek ;)
 
Eerst op de auto parkeerplaats. Vinden de buren nie leuk want dan moeten ze hun blik een meter verderop zetten, en je kunt wachten op de eerste auto die je een tikje geeft ;( . Dus toen op de stoep. Is niet zo erg zolang je maar regelmatig mee gaat rijden want niets is zo irritant voor je buren als een motorhoes met inhoud die op de stoep staat te verstoffen (vergelijk het maar met een ouwe aanhanger op de stoep. Vinden je buren ook nie leuk). Al snel koos ik voor de voortuin (geen overlast voor de buren, en camerabewaking). De ketting had ik vastgemaakt aan zo'n ding waar die rood witte palen op staan die je ziet bij wegversperringen. Goed zwaar zijn die dingen en nog "gratis" ook *D .

Omdat er bij mij in de straat al twee motoren en een auto zijn gejat (Purmerend-Noord) voelde ik me er toch niet prettig bij. Na een mooie lentedag de schuttingdeur verdubbeld (ik kan niet makkelijk insteken bij de achtertuin want daar is alleen een smal steegje, dus moest de deur twee meter breed worden) en nu staat de div in de achtertuin onder zijn beschermhoes veilig te zijn (hoop je dan maar). Uiteraard nog steeds met schijfremslot en kettingslot want het blijft linke soep.

Ik heb nog de schuur geprobeerd (lekker droog). De div900 is van spiegel tot spiegel plm 90 cm en een schuurdeur 80 cm. Met een beetje steken gaat dat goed. Alleen dan moet je dat loodzware ding weer achteruit de schuur uitduwen. En als je ook maar een beetje scheef duwt dan sta je niet recht voor de deur en kom je niet zonder krassen de schuur meer uit. Geen optie dus !

Als antwoord op je vraag, de achtertuin dus *D
 
Op zondag 09 juni 2002 21:12 schreef Maverick het volgende:
Ik denk dat ik met mijn fiets moeilijk achterom zal kunnen in die smalle gangetjes en dan nog een scherpe bocht te nemen door een te kleine tuindeur om in de achtertuin te komen.

De Sloopkogel...

(van mij staat droog maar koud in de garage)
 
Wat noem je de Randstad? Kan ook een dorp zijn...

Motoren bij ons staan in de voortuin. Mijn verzekering verplicht trouwens niet om de motoren aan een vast punt te zetten, ook geen alarm, ondanks de waarde.
 
Ik denk dat ik met mijn fiets moeilijk achterom zal kunnen in die smalle gangetjes en dan nog een scherpe bocht te nemen door een te kleine tuindeur om in de achtertuin te komen.

En met zo'n rolding onder je achterband? Je kan daarmee behoorlijk goed navigeren heb ik gezien van een jongen in de flat bij me. Ik zelf zet hem gewoon voor, met slot aan een vuilnisbak.
 
Laatst bewerkt:
Ik zet 'm in de garage naast de auto. Er moet ook nog een bromfiets bij van mijn broer en ook nog 2 fietsen.
Zolang je wat manouvreert lukt het wel.
Meestal zet ik het voorwiel eerst binnen, en hef ik het achterwiel op tot de motor goed staat.

Anders is het steeds voor-achter-voor... en dan ben ik een half uur bezig.

Soms gaat het wel eens fout, zo heeft mijn ma (moest weg met de auto), enkele weken terug mijn motor laten vallen... :( Met het stuurslot op lukt verzetten namelijk niet erg goed.
 
In de 8ertuin met een simpel slot derom heen, poort zit wel op slot, maargoed echt simpel kunnen ze hem zeker nie meenemen, dus staat mij best :)

(ps wij hebben ook geen garage, en schuur is te klein nadat alles fietsen enzo der in gezet zijn)
 
Onder de trap in de portiek van het flatgebouw. Wel eerst even vragen aan de rest van de bewoners ;) Enne, niet tegen de VVE zeggen...
 
Badkamer veeeeel te vochtig. ;(
Woonkamer veeeeel beter :}
Kan je s'avonds na het eten nog mooi een beetje poetsen })
Maar als je een tuin heb kan je net als mij ook een schuurtje maken voor je motor.
Met verlichting en verwarming natuurlijk.
En ook een stuk staal om hem aan vast te zetten.
Als dat niet lukt kan je misschien wat huren.
Crawl

Doe ik het toch goed... En de rest staan in de keuken of garage / schuur... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan