Waar post ik een alert voor scammers?

12 feb 2010
206
0
IJmuiden
Op een aantal sites staat een GSX R 750 uit 2006 weinig km en een veeel te mooie prijs.
Natuurlijk denk ik, omdat het niets kost toch maar even reageren want haarlem is bij mij om de hoek! Het reageren heeft ook eigenlijk geen zin.. :Z

Maar voor de mensen die toch betalen naar het buitenland zonder PayPal |( hier de sites en berichten uit mn mailbox!

AutoWereld.nl Occasion kopen & tweedehands auto gratis verkopen voor autobedrijven en particulieren. Alle auto's staan op AutoWereld.nl

http://www.tweedehands.nl/motoren/m...101813031.html?qq=gsx+r+750&pcpl=&pc_id=&afd=

Na de vraag: 'waar kan ik hem bekijken?':

Hi again,

Sir the bike is located in Northern Ireland but is still registered in Netherlands and have dutch number plates and documents. The bike is in good condition, never involved in an accident. I would like to use a shipping company for this deal because i am very busy at work and we cannot come back in Netherlands to sell the bike. The process is very easy and I have just bought a 2007 Ford Focus for my daughter and this is why I know how it works. This company will handle the delivery of the bike and also they will handle all the registration papers. I will pay the delivery taxes and you will receive the bike directly at your home address.
Let me explain you the whole process:
- First of all i need your name, address and phone number ( Then i will go to the shipping company to make the arrangements )
- After the bike is in their custody they will send you a confirmation and also payment instructions.
- In 4 days, you will receive the bike and from that moment you will have 5 days to inspect it.
- After the 5 days period is over the shipping company will come to you and if you decided to keep the bike you will transfer the documents on your name
and after the bike is registered on your name they will release the payment to me.
If you decide not to buy the bike they will send you a full refund of the deposit andwill get the bike back to me without any cost from your side.
Please e-mail me with your decision and also your full name and address if you agree.
Thanks,

Poul Kertz

Vervolgens:

Oke dan.. nog nooit van gehoord! welk bedrijf dan? en ik wil pas betalen als ik de motor zie.

Hello,

When i bought the Ford the shipping company asked me to deposit the money in their agent bank account after they started the transaction.
After they gave me the tracking number and the transaction invoice, they asked me to make the deposit. After i did that i received the car in 4 days.
So you will have to do the same thing. When you will receive the bike you will have 5 days to inspect the bike at an authorized service and make a test drive only in the presence of the shipping agent. The inspection will be from your pocket. You will have to pay for the inspection at an authorized service if you want that.
After the inspection period ends you must decide if you will buy the bike or not. If you decide to keep the bike, the shipping agent will put the bike on your name because it will be authorized by me to sell the bike in my place. After the bike will be on your name, they will give me the money.
If you will decide not to buy the bike, they will transfer your money back to your account in the same day, and return the bike to me without any costs from your side because the shipping taxes will be paid by me.
Please visit the shipping company website: www.tslcompany.com.nu
I will wait for your reply with your contact info in order to star the transaction.

Poul

Na verdere vragen werden er geen antwoorden meer gestuurd en moest ik een keuze maken!
Makkelijk dus...
 
Hij staat er weer met een andere motor:
Poul Kertz
http://www.speurders.nl/overzicht/bmw-r-1200-gs-2009-22-000-km-95636584.html

" Hello,

Thank you for your e-mail, as you can see from the pictures, the bike is in perfect condition with no accidents or damage.
I want to sell the bike because i moved back to Northern Ireland and i no longer use it (the taxes are to high to register the bike here). The last price is 8400 EUR.
If you are still interested in buying the bike please let me know.

Thank you.

Poul Kertz"


Bedankt voor je berichtje dat deze de boel beflikkerd: ff googlen en je weet het ! :)
 
En ..............nog een:

Triumph speed Triple 1050

En zie ook de mail die ik heb ontvangen:

Hello,
Thank you for your e-mail, as you can see from the pictures, the bike is in perfect condition with no accidents or damage.
I want to sell the bike because i moved back to Northern Ireland and i no longer use it (the taxes are to high to register the bike here). The last price is 7000 EUR.
If you are still interested in buying the bike please let me know.
Thank you.
Poul Kertz

Ik was er ook bijna ingetuimeld!
 
Motor - te koop MarktPlaza.nl

Nog eentje, S1000RR.

Hello,>>>> Thank you for your e-mail, as you can see from the pictures, the bike is> in perfect condition with no accidents or damage. I want to sell the bike> because i moved back to Northern Ireland and i no longer use it (the> taxes are to high to register the bike here). The last price is 15000> EUR.> If you are still interested in buying the bike please let me know.>>>> Thank you.>>>> Poul Kertz

Was er niet bijna ingetuimd... bij zo'n mail moeten toch alle belletjes gaan rinkelen.
Heb het volgende teruggestuurd:

Let me guess, you're not in holland and i need to pay to a trader then i> can see the bike and decide what to do. And then suddenly there aint no> bike and my money is gone as well. good night and have a good life> swindling ppl. :W
 
Ben er een tijdje geleden lekker op in gegaan (meerdere mailtjes heen en weer), was best lache, ze blijven het gewoon proberen...

Verhaal komt er op neer: De motor waar het bij mij om ging stond in Manchester, ook bij zo'n bedrijf. Ik mailen dat ik een weekend naar de UK zou gaan, waaronder ook Manchester en of ik het adres kon krijgen zodat ik 'm daar zou kunnen bekijken. Was niet mogelijk, hij was al ingepakt voor transport en al dat soort kutsmoezen. Kon alleen maar verstuurd worden, daarvoor moest ik dan knaken overmaken en dan zou het helemaal geregeld worden dat ie voor mijn deur komt te staan. En that dan in very drama English :')

Had de conversatie doorgemaild naar een kennis van mij, die zit bij de politie. Aangezien het een IP-adres was uit A'dam, had die de collega's daar even naar info gevraagd.
Het is dus een bende kakkerlakken uit A'dam, die tevens bekend bij is de politie.
Wat er met de info gedaan wordt, geen idee (naar mijn idee, niet veel)...

Heb het zelfs een keer gehad met een gekopiëerde advertentie waarvan de originele ook nog op MP stond. Die motor viel op door de opvallende velgen. Had de eigenaar die link even gemaild, die stond er wel ff van te kijken...
 
Laatst bewerkt:
Het is dus een bende kakkerlakken uit A'dam
_O-

Ik denk het ook niet helaas. Heel krom allemaal! Ik heb het namelijk ook voorgelegd en het komt erop neer dat je - door de buitenlandse rekening - in Nederland geen aangifte kan doen. Dus alleen in het land van de rekening zelf. Terughalen van je geld is niet mogelijk vanaf je eigen bank, dat kan volgens mij alleen als het een incasso betreft.

Wel chill dat de politie er niets mee doet! Er zijn genoeg mensen die er wel in trappen!
 
Dat schiet wel op dus :N

Er zijn er idd nog zat van die heldere lampjes die er in trappen. Je zal ook niet even na gaan denken of het allemaal wel klopt, een motor die voor minder dan de helft van de marktwaarde aangeboden wordt |(

Heb het in totaal 3 x meegemaakt, de 3e keer dus het spelletje meegespeeld en net gedaan of ik écht geïnteresseerd was. Echt, de moeite die ze doen om je van je poen af te helpen, geweldig gewoon... _O-

Helaas zal de oplichterij niet ophouden :/
 
OPLICHTER GEVONDEN ! ! ! ! !
Hallo Forum lezers Hij staat er weer op nu POUL KERTZ allias Adrian
op speurders met een BMW K 1200 lt met 40000 km voor 3900 euro en ik denk laat ik Adrian een mailtje sturen niks gehoord na 4 dagen nog een mail want toch op zoek naar iets dergelijks en wat schetst mijn verbazing ik krijg mail terug niet van Adrian maar van ene Poul kertz met onderstaand bericht ( let op text in engels is een copie van elders op dit forum geplaatst ook een poging tot oplichting) dus ik op google zijn naam in gevoerd en zo op dit forum gekomen . ook klacht bij speurders achter gelaten.

POUL KERTZ is een OPLICHTER ! ! ! ! ! ! die in Ierland zegt te zitten zie mail wissel
OPGEPAST

mvg W.M.


Hello,


Thank you for your e-mail, as you can see from the pictures, the bike is in perfect condition with no accidents or damage.

I want to sell the bike because i moved back to Northern Ireland and i no longer use it (the taxes are to high to register the bike here). The last price is 3900 EUR.

If you are still interested in buying the bike please let me know.



Thank you.


Poul Kertz


> Subject: Advertentie: [94181356 - BMW K 1200 LT] - reactie ontvangen

> Date: Wed, 5 Oct 2011 21:11:19 +0200

>
> Beste adrian,
>
> Hallo Adrian
>
> U hebt een motor te koop staan.
> Graag zou ik wat info willen rond de staat van de fiets.
> Waarom staat deze te koop ?
> Heeft hij kuren?
> hoe zijn de banden en rem schijven?
> U schrijft nieuw staat en de foto,s zien er goed uit.
> Bent u de eerste eigenaar?
> Behoort en proefrit tot de mogelijkheden?
>
> Uw advertentiegegevens:
>
> Advertentienummer: 94181356
> Advertentietitel: BMW K 1200 LT
> Prijs: € 3.900,00
>
> Bekijk de advertentie door de onderstaande link te klikken:
> http://www.speurders.nl/overzicht/bmw-k-1200-lt-94181356.html
 
Hallo
Alle bijna slachtoffers van POUL KERTZ.
Zojuist van speurders het bericht gekregen en na gezien de advertentie is verweiderd.
Zie een van de eerdere berichten het schijnt een groep oplichters te zijn aangezien het ip adres in amsterdam zit.

mvg W.M.
 
Allen, op speurders is dhr Poul Kertz weer actief. Betreft een BMW F800ST voor 4730 euro. Zelfde verhaal dat de motor in Noord Ierland staat etc. Speurders is inmiddels een berichtje gestuurd.
Groeten.
 
Hello,

Thank you for your e-mail, as you can see from the pictures, the bike is in perfect condition with no accidents or damage.
I want to sell the bike because i moved back to Northern Ireland and i no longer use it (the taxes are to high to register the bike here). The last price is 4000 EUR.
If you are still interested in buying the bike please let me know.

Thank you.

Poul Kertz
 
Doet me denken aan die kerel die ook zo'n scammer aan t lijntje hield. Op een gegeven moment ook zei dat ie zn vrouw had vermoord vanwege hem enzo :')

maar goed, wel erg sneu ja :')
 
Moet je eens reageren met "Hé, dat is mijn bike..."

Wedden dat die advertentie dan echt heel snel van de site af is. Die gast kopieëert alleen maar originele advertenties en dan komt ie iedere keer weer met het verhaal dat ie ergens in het buitenland staat :r
 
Heb ik wel eens gedaan. Geen reactie van verkoper, toen marktplaats gemaild en een dag later was de advertentie weg. Geen idee of het toen om een scam ging of om iemand die gewoon te lui was een goede foto van zijn eigen motor te maken.

Vond het in elk geval niet grappig dat ie zonder toestemming een foto van de mijne gebruikte B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan