Waar prop/paraplu in lekke band (Breda)?

sixpakje

MF'er
10 jun 2009
36
0
gaanderen
En ja hoor ik heb ook een lekke band, nu ben ik hier in breda op zoek naar iemand die er een prop / paraplu in wil schieten voor me. De band zit er nog geen 1000 km op dus ik heb wel ff de pl......s in. Ik heb al gebeld met divmo maar die zeggen dat ze alleen mogen vervangen ivm bovaggarantie. Wie kan me helpen?
 
GEEN prop laten zetten !!

In een motorband mag alleen een pluutje gezet worden.
Met een prop/veter kan je prima thuis komen. Er zijn zat mensen die daarna gewoon de band opgereden hebben. Lees alle bandentopict maar door. Als je een net schroef of spijkergat hebt is er geen reden waarom een prop los zou kunnen laten. Beter is inderdaad een plu of een tip-top plakker van binnen, maar een prop in een motorband kan prima.
 
geen discussie over prop of plu hier aub, vervuild het topic te veel.
TS is verwezen naar de achtergronden en kan de zoekfunctie gebruiken.
 
Zolang het karkas / gordels niet beschadigd zijn kan het naar alle waarschijnlijkheid gewoon gerepareerd worden bij een bandenboer. Natuurlijk is een band slechter na reparatie, maar laat je niet gek maken door mensen die zeggen dat een plu of prop levensgevaarlijk is...
 
nee heb hem laten repareren hier in breda, ben nu heel druk aan het sparen voor idd nieuwe banden want dat geeft een net wat veiliger gevoel. dank jullie wel voor alle hulp.

*zucht* er wordt gezegd dat een plu of veter gevaarlijk is, dit verhaal kent iedereen. Nergens op een forum of waar dan ook heb ik ooit een ervaring van een auto of motorrijder gelezen dat de band met veter of plu geklapt is oid! Zelf heb ik een autoband zgan voorzien van een veter omdat er een schroef inzat, na een paar jaar neiuwe banden erop en kwam erachter dat de veter er nog inzat(glad vergeten en een hoop km verder) nu 2 banden onder m'n auto met veter en ik heb een aantal motoren zonder problemen gereden met veters in banden.

Maarja er worden veel verhalen via de media de wereld ingeholpen die voor waar aangenomen worden en mensen reageren er massaal op. (ff offtopic..)Denk terug aan vroeger, nergens stond een houdbaarheidsdatum op en mensen gooide het producht pas weg als het bedorven was. Nu gooien ze het al weg als de datum met 1 dag overschreden is! pff zonde van de productie enz.

Ik zou de band gewoon oprijden.. maar das mijn mening, ik ben ook maar 'n motorfiets monteur.... ;)
 
Deze punten van welles en nietes blijven altijd terug komen,

echter we kunnen wel stellen dat diegene die de reparatie uitvoert (op welke manier ook)aansprakelijk te stellen is.
En hier zit nu net de clue.
iedere reparatie aan een band ontslaat de fabrikant van alle aansprakelijkheid.
komen we dus bij de hersteller die het doet.

iedere reparatie zonder demontage wordt bestempeld als een nood reparatie...
nu zijn wij nuchtere hollanders en begrijpen heel goed dat wij goed zijn geinformeerd over de mogelijke risico's die een dergelijke reparatie met zich mee brengt.

nadeel is gewoon dat de beschadiging niet altijd goed is vast te stellen,
en op basis daarvan is vervanging altijd de beste oplossing

mag geen reclame maken maar doe het toch

www.msd-motorbandenservice.nl

als er animo is kan ik wel een workshopje bandje repareren regelen
 
Laatst bewerkt:
Met een prop/veter kan je prima thuis komen. Er zijn zat mensen die daarna gewoon de band opgereden hebben. Lees alle bandentopict maar door. Als je een net schroef of spijkergat hebt is er geen reden waarom een prop los zou kunnen laten. Beter is inderdaad een plu of een tip-top plakker van binnen, maar een prop in een motorband kan prima.

Bij mij is eens een prop losgegaan op de motor, in de bus is er een keer een uitgeknald. Ik zou niets gokken, jammer dan, dus een nieuwe band.
 
Terug
Bovenaan Onderaan