Waar rijd of reis jij tijdens covid?

hookeniggy

MF veteraan
23 jun 2008
5.146
3.339
Castricum - Hua Hin Thailand
Waarschijnijk is motorrijden wel een van de gezondere en veiligste manier om nu onderweg te zijn tijdens covid, er zijn dan ook heel wat reislustigen die safe en sound ergens, op deze planeet zijn en niet verder kunnen vanwege restricties en gesloten grenzen en het plaatselijk hebben moeten uitzingen of met repatrieringsvluchten uiteindelijk wel thuis zijn geraakt.

De thuisblijvers maken plannen of zijn misschien al heel voorzichtichtjes stiekum op verkennings ronde uit, op hun geliefde tweewieler.
Degenen die buiten onze s'lands grenzen de laatste fases in lockdown aan het uitzingen zijn, zullen al voorzichtig pakken en laatste voorbereidingen treffen om verder te gaan.


Ik ben zelf in Thailand gestrand maar de restricties worden vlotjes opgeheven dus we zien het positief in en de verkenningsrondes worden steeds groter.

Post hier jouw actuele foto of clip met je geliefd stalen ros onderweg, hopelijk met positief nieuws naar ons dierbare normaal.
 
In een straal van 150km ofzo rondom mijn woonplaats tegen de grens met DL kan ik mij prima vermaken met motorrijden.

‘s Morgens weg en ‘’s avonds rond de warme hap tijd weer thuis en in eigen bed slapen.....met een tank benzine uit en thuis is het goedzo.

Verre landen en culturen kijk ik vanuit mijn stoel op YouTube. Als ik die filmpjes van Verweggistan zie dan hoef ik niet in de puinzooi daar te verblijven.

Uurtje rijden van mij bij Hitzhausen, strak asfalt en voordelig happen....en vooral geen mensenmassa’s.

7B75DBFA-26B4-41FF-800A-1CB85963ED5A.jpeg
 
Laatst bewerkt:
In een straal van 150km ofzo rondom mijn woonplaats tegen de grens met DL kan ik mij prima vermaken met motorrijden.

‘s Morgens weg en ‘’s avonds rond de warme hap tijd weer thuis en in eigen bed slapen.....met een tank benzine uit en thuis is het goedzo.

Verre landen en culturen kijk ik vanuit mijn stoel op YouTube. Als ik die filmpjes van Verweggistan zie dan hoef ik niet in de puinzooi daar te verblijven.

Uurtje rijden van mij bij Hitzhausen, strak asfalt en voordelig happen....en vooral geen mensenmassa’s.

Bekijk bijlage 1511495

Mooie omgeving, stay safe!
 
De afgelopen maanden met dat mooie weer heb ik bijna elke week wel 1 of 2 mooie ritten gemaakt van zo'n 400 kilometer per keer. Grotendeels in Nederland gebleven. Een gepland lang weekend in Duitsland eind april heb ik uiteraard gecancelled en na een keertje rondrijden in Overijssel kwam het idee dat Nederland mooi genoeg is om ook eens in Nederland gewoon een hotel te boeken. A.s zondag vertrek ik dus voor 5 dagen naar Drenthe.

Inmiddels had een hotel boeken in Duitsland ook wel weer gekund, maar evengoed verheug ik me wel op rondrijden in eigen land, al zal ik zeker een paar stukken Duitsland mee gaan pakken.

Vooralsnog vermaak ik me zo prima op de motor, maar eind augustus wil ik toch wel weer naar Zuid Europa. Ik kijk het nog even aan of ik dan ga kamperen of toch wat hotels pak.

Over het coronavirus zelf maak ik me helemaal geen zorgen. Over de impact van de maatregelen wel, maar die lijken nu toch overal in rap tempo te versoepelen.

Lunchplekje in Brabant, met koffie uit de thermosfles en mijn lunchpakketje:
1591956860877.png
 
Waar ik in Nederland vooral sjagrijning van wordt is de mededeling vanuit de politiek dat een deel van deze maatregelen blijvend gaat zijn. En dan ook nog eens de totale inconsistentie in maatregelen.
 
Waar ik in Nederland vooral sjagrijning van wordt is de mededeling vanuit de politiek dat een deel van deze maatregelen blijvend gaat zijn. En dan ook nog eens de totale inconsistentie in maatregelen.

Ik hoor hetzelfde van mijn familie en vrienden en kenissen kring, heel veel onrust, ik ben zelf ook best wel huiverig bij terugkomst in Nederland, dat het niet allemaal hetzelfde meer zal zijn.
 
Bij sommige motorzaken gebeurt het sleutelen zoals hier op straat, alles gesmeert en opnieuw ingevet, waar ik niet om gevraagd heb, en m'n bandjes gewisseld, en natuurlijk, de achterband die vooheen niet lek was is het nu wel, en wordt gelijk zeer kundig en nog vlotter gerepareerd, het is vrijdagavond, en alles is weer open (ook de massage salons) en Martin Uk is in geen velden of wegen te bekennen ....
IMG_20200612_175937.jpg
 
Ik zal de bal aftrappen, de restricties worden minder en er kan al zo'n 600 km buiten tijdelijk verblijfplaats bewogen worden, in Thailand, naar het schijnt per 1 juli de grenzen, dus we nemen het er gelukzalig van.

Meer vlogs aub! Dit wordt zeer gewaardeerd. Ik zit inmiddels thusi met een verkoudheid (geen covid) dus ik kan zelfs niet meer lessen :-(
 
Meer vlogs aub! Dit wordt zeer gewaardeerd. Ik zit inmiddels thusi met een verkoudheid (geen covid) dus ik kan zelfs niet meer lessen :-(

Hej gaaf om te horen, bedankt voor compliment, nog eentje weten te uploaden voor het slapen gaan (6 uur tijdsverschil), de kwaliteit niet top (niet al te dure actioncam, geen professionele vloggers, in het echt was het veel gaafer) en veel beterschap, Martin UK, nog steeds zoek...lol
 
Inderdaad...je hebt tijd zat om wat mooie verhalen te maken😄
.Bekijk bijlage 1511658
Hier een foto van een ijsselmeer rondje tijdens COVID
Heb je niet stiekem een foto van mij gemaakt?

Onlangs ook met een zwarte Blackbird met topkoffer een rondje IJsselmeer gereden.
Nog meer corona-ritten gemaakt zoals:
Z.O. Brabant, Elfstedentocht, Rondje Zeeland, Omringdijk, Rondje dijken met Biesbosch, Veluwe+Achterhoek, Holl. waterlinie.

Ja, nu wel alles BINNEN NL. Morgen staat Drenthe met de FZ op de rol!!
Z.Limburg ga ik nog niet heen. Te druk!! En voor je het weet ben je daar (soms ongewild) over de grens.
 
Het land ben ik al vanaf februari niet uit geweest, terwijl ik er anders al de nodige weekendjes op zou hebben zitten. Vorig jaar was ik om deze tijd zelfs al terug van 4 weken vakantie. Viel me in het begin toch best wel zwaar, aangezien ik normaal gesproken vrijwel elke 2 tot 3 weken wel een aantal dagen kampeer. Gelukkig hebben we met de familie een klein vakantiehuisje op de Veluwe, dus daar heb ik regelmatig nog wat tijd doorgebracht. Wel een beetje plannen met de rest van de familie, want iedereen wilde er natuurlijk graag even uit. Woon zelf in de randstad, klein appartement met 1,5 bij 3 balkon, kan totaal niet stilzitten, dus dan komen de muren snel op je af. 2x een aantal dagen gekampeerd, maar dan met de auto ivm meenemen eigen toiletvoorziening.

In de tussentijd wat rondjes IJsselmeer, Veluwe en gewoon wat rondjes om de kerk gedaan. Brander of thermos mee en zelf maar voor de koffie zorgen. Aantal keer een nachtje wild gekampeerd. Gisteravond nog een leuk rondje Noord-Holland gedaan, buiten op het terras een hapje gegeten, dat kan gelukkig weer. Begin april mijn nieuwe motor opgehaald, die ingereden, al had ik er natuurlijk graag een al een paar tripjes mee gemaakt zit dat er nog even niet in.

Laatste week juni zou ik als begeleider meegaan op een motorreis die een ex collega van me met zijn bedrijfje organiseert. Toen we op de motorbeurs stonden leek het coronacircus nog een ver van m'n bed show, maar een paar weken later wisten we wel beter. De reizen zijn al snel gecanceld, want uiteraard werd er niet meer geboekt. De week vakantie heb ik laten staan, hij ook, en zoals het er nu uitziet gaan we alsnog die kant op alleen dan zonder groep uiteraard. Kunnen we mooi wat nieuwe routes maken. Dus met een beetje geluk zit ik over twee weken in de Alpen.

Nederland kan ook mooi zijn, en als de campings normaal open waren geweest zou ik veel meer gekampeerd hebben, nu vooral dagtripjes.

IMG_20200427_082925.jpg

IMG_20200419_183157.jpg

IMG_20200408_185417.jpg

IMG_20200324_184215.jpg


IMG_20200316_163830.jpg



Inmiddels wordt gelukkig het nodige versoepeld, daar ben ik uiteraard blij mee. Als je naar andere landen kijkt besef ik me goed dat wij het in NL nog helemaal niet zo slecht gehad hebben. Ik mag niet klagen, ik heb mijn baan nog en krijg gewoon de volle mep betaald, als ik om me heen kijk zijn er genoeg die het een stuk slechter hebben. Als ik nu terugkijk op de afgelopen 3 maanden vind ik eigenlijk dat het nog best wel snel gegaan is De maatregelen die er nog zijn accepteer ik, maar binnen de kaders probeer ik toch zo normaal mogelijk te leven. Dat wordt gelukkig steeds stukje makkelijker. Vooral die termen als "het nieuwe normaal" kan ik slecht hebben, het blijft voor mij het tijdelijke abnormaal.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook een rondje IJsselmeer gereden. Best warm, gelukkig bij vertrek vanuit huis bedacht om mijn doorwaai pak en zomer handschoenen aan te trekken. Heul veul beestjes op mijn vizier geplakt en ook heul veul witte boom pluisjes in mijn helm gevangen. Af en toe vizier dicht om te kunnen niezen (Corona proof).

Gisteren onder Tilburg gezworven en zat blijkbaar via een backroad plots in België. Daar stonden weer bordjes op de wegen richting Nederland dat de grens dicht is vanwege Corona :? Maar je kon wel langs de ‘versperringen’... misschien nog niet opgeruimd of in afwachting van...?
 
Heb je niet stiekem een foto van mij gemaakt?

Onlangs ook met een zwarte Blackbird met topkoffer een rondje IJsselmeer gereden.
Nog meer corona-ritten gemaakt zoals:
Z.O. Brabant, Elfstedentocht, Rondje Zeeland, Omringdijk, Rondje dijken met Biesbosch, Veluwe+Achterhoek, Holl. waterlinie.

Ja, nu wel alles BINNEN NL. Morgen staat Drenthe met de FZ op de rol!!
Z.Limburg ga ik nog niet heen. Te druk!! En voor je het weet ben je daar (soms ongewild) over de grens.
Haha kan zomaar zijn. Ik heb er nog 1 naast zijn grote broer..
20200529_143738.jpg
 
Nee, toch is mijn motor anders.
Ik heb op mijn BB 2 Laser-pijpen zitten. (beige kleur)

Zou ik er zelf nooit hebben opgezet, maar ze zaten er bij particulier verkoop al op.
Ja, heeft wel een heel mooi geluidje. (al zeg ik 't zelf) Ik heb wel de dB-killers erin. Geen overmatige herrie dus!
Overigens heb ik ook nog de orig. dempers in de schuur hangen voor mogelijke geluidslimieten. En die gaan er onvermijdelijk aankomen!
 
Het land ben ik al vanaf februari niet uit geweest, terwijl ik er anders al de nodige weekendjes op zou hebben zitten. Vorig jaar was ik om deze tijd zelfs al terug van 4 weken vakantie. Viel me in het begin toch best wel zwaar, aangezien ik normaal gesproken vrijwel elke 2 tot 3 weken wel een aantal dagen kampeer. Gelukkig hebben we met de familie een klein vakantiehuisje op de Veluwe, dus daar heb ik regelmatig nog wat tijd doorgebracht. Wel een beetje plannen met de rest van de familie, want iedereen wilde er natuurlijk graag even uit. Woon zelf in de randstad, klein appartement met 1,5 bij 3 balkon, kan totaal niet stilzitten, dus dan komen de muren snel op je af. 2x een aantal dagen gekampeerd, maar dan met de auto ivm meenemen eigen toiletvoorziening.

In de tussentijd wat rondjes IJsselmeer, Veluwe en gewoon wat rondjes om de kerk gedaan. Brander of thermos mee en zelf maar voor de koffie zorgen. Aantal keer een nachtje wild gekampeerd. Gisteravond nog een leuk rondje Noord-Holland gedaan, buiten op het terras een hapje gegeten, dat kan gelukkig weer. Begin april mijn nieuwe motor opgehaald, die ingereden, al had ik er natuurlijk graag een al een paar tripjes mee gemaakt zit dat er nog even niet in.

Laatste week juni zou ik als begeleider meegaan op een motorreis die een ex collega van me met zijn bedrijfje organiseert. Toen we op de motorbeurs stonden leek het coronacircus nog een ver van m'n bed show, maar een paar weken later wisten we wel beter. De reizen zijn al snel gecanceld, want uiteraard werd er niet meer geboekt. De week vakantie heb ik laten staan, hij ook, en zoals het er nu uitziet gaan we alsnog die kant op alleen dan zonder groep uiteraard. Kunnen we mooi wat nieuwe routes maken. Dus met een beetje geluk zit ik over twee weken in de Alpen.

Nederland kan ook mooi zijn, en als de campings normaal open waren geweest zou ik veel meer gekampeerd hebben, nu vooral dagtripjes.

Bekijk bijlage 1511767
Bekijk bijlage 1511768
Bekijk bijlage 1511770
Bekijk bijlage 1511772

Bekijk bijlage 1511775


Inmiddels wordt gelukkig het nodige versoepeld, daar ben ik uiteraard blij mee. Als je naar andere landen kijkt besef ik me goed dat wij het in NL nog helemaal niet zo slecht gehad hebben. Ik mag niet klagen, ik heb mijn baan nog en krijg gewoon de volle mep betaald, als ik om me heen kijk zijn er genoeg die het een stuk slechter hebben. Als ik nu terugkijk op de afgelopen 3 maanden vind ik eigenlijk dat het nog best wel snel gegaan is De maatregelen die er nog zijn accepteer ik, maar binnen de kaders probeer ik toch zo normaal mogelijk te leven. Dat wordt gelukkig steeds stukje makkelijker. Vooral die termen als "het nieuwe normaal" kan ik slecht hebben, het blijft voor mij het tijdelijke abnormaal.

Mooie T7, en mooi Nederlands landschap, doet me een beetje denken aan foto's van de jaren 70.
 
Haha kan zomaar zijn. Ik heb er nog 1 naast zijn grote broer..
Bekijk bijlage 1511792

Onwerkelijk om zo'n machtige 747 zo verregend te zien staan, een droefig beeld, ik had de laatste vlucht, achteraf, van Amsterdam naar Bangkok, op dat moment wist de KLM crew niet eens of ze zelf wel terug konden naar Nederland, of het vliegtuig uitmochten, en er ontstond een gezellige sfeer van eenheid aan boord, iedereen had een stuk lood in z'n maag, ik ook, maar ik heb nog nooit zo'n bijzondere en gezellige vlucht gehad.
Eenmaal aangekomen in Thailand, werden we verwelkomd door immigration, en moest elke nationaliteit zich bij een arts melden voor een gezondheids check.
Later kwam ik de crew nog tegen, super toffe mensen, en ze hadden een vlucht terug wisten ze blij te melden, eigenlijk vondt ik dat sneu, als mensen gewoon voor hun werk ergens naartoe moeten, en niet in de wetenschap zijn of ze wel terug kunnen, hoe ze de situatie handelden ook gezien de leeftijd van de boardcrew vondt ik getuigen van grote klasse, petje af .
 
Terug
Bovenaan Onderaan