Waar rijd of reis jij tijdens covid?

Mooi man, geniet ervan.
Hier alles prima, nog steeds covid vrij. Werk draait gewoon door.
Hopelijk straks een Bultenritje die wel doorgaat...

Gewoon met z'n allen 10 dagen quarantene op de tankbaan:] gaat goed kommen!

Dankje Bert, ik doe hier nog een rondje extra, alhoewel ik nu wel weer eens trek krijg aan een lekkere gehaktbal:t
 
FF-Frikandel-speciaal-see-you-soon-916x458.jpg



Sorry...... :P
 
Heeft iemand misschien een leuke route voor een Garmin in NL? Was laatst op het het lumineuze idee gekomen om een ritje langs de kust te doen maar dat was zeg maar een slecht plan, van Bergen naar Schoorl is tegenwoordig een 30km weg... Vroeger mocht je daar 80...
Heb het meeste van Noord-Holland wel gezien (woon in Edam) en ben bang dat als ik een route maak weer in een wespennest ala kust kom of alleen maar 60 zones 😭
 
De FZ was weer 'on tour'!
Geen zorgen: De QR is overal jouw toegangsbewijs!
Gewoon vertrekken en je niet bang laten maken door alle angst-verhalen.

Rijden en reizen heb ik onlangs in meerdere buitenlanden gedaan.
Meestal vallen de corona-controles en -beperkingen best wel mee.
Wat wel in veel buitenlanden geldt is dat je bij binnengaan van een winkel, bar of pomp-station een mondkapje moet dragen.
Eenmaal zittend op je plek in een resto kan kapje weer af en doet niemand moeilijk meer.
Soms waren ze heel streng met dragen van mondkapje, andere keer werd nergens naar gekeken. (terwijl het eigenlijk wel zou moeten)

Wat ik wel heb gehad op Sardinië was dat iemand bijna lelijk tegen mij begon te doen.
Zijn gedachte was dat ik als buitenlander kennelijk bij hun corona kwam brengen. Onzin dus!!

Achtereenvolgens ben ik gereden vanaf 1 aug tot heden door/ in: NL-D-CH-I-F-I-CH-D-NL 5500km
Van NL naar Genua, kris-kras Corsica, rondom Sardinië, mooie ritten in Toscane, Umbrië en later rondje Lago Maggiore. Terug naar NL.
Toen ik op de traghetto wilde van Genua naar Corsica heb ik wel een gezondheids-formulier moeten invullen (nooit iemand verder naar gevraagd) en op de bac van Corsica naar Sardinië moest ik QR laten zien, legitimatie en werd idd gecontroleerd op inentingsdatum ect.
Ook was er een camping waar ik de QR moest laten zien en werd er met een electro-thermometer mijn huid-temp gemeten.

Heb je een QR dan kan je met gerust hart naar het buitenland!
 
Terug
Bovenaan Onderaan