Waar te koop: slang binnendiameter 4 mm / 4,5 mm

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Om de slangen voor mijn vacuümmeter te vervangen, heb ik slang nodig met een binnendiameter van 4-4,5 mm. 5 mm is al te groot; dat sluit niet goed af op de aansluitingen.

Waarom; de huidge slangen zijn wat kwetsbaar voor temperatuur (kwam ik laatst achter). Dat maakt zuiver meten bij het synchroniseren van carbs moeilijk.

Tevens een tweede vraag: verloop of koppelstukjes om de nieuwe stukken slang op de 'oude' te zetten. Ik denk namelijk dat ik de originele slangen in de klokken moet laten zitten, omdat deze een vrij dunne wand hebben. Ik vraag me af of een dikkere, stevigere versie er wel goed in past.

Dus: stevige (benzine/luchtdruk)slang, binnendiameter 4 of 4,5 mm en koppelstukjes daarvoor.

Iemand een tip?
 
Volgens mij zou je bij een automaterialenzaak zo slang van de rol moeten kunnen kopen met een binnendiameter van 4 mm. (van Gates oid) Koppelstukjes hebben ze daar normaal gesproken ook wel liggen.


grz Thijs
 
Ok, ik ga eens kijken bij de autoboer, en dan de aquariumboer.

slotje maar (en bedankt! :Y )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net 2 meter slang gehaald bij de autoboer.

Ze hadden binnendiameter 3,2 4 6 en 8 mm. Tis 4 mm geworden (bleek ook nog eens precies goed te zijn).

Ze hadden wel iets van koppelstukjes, maar niet in de juiste maat en sowieso al geen 4 dezelfde.

Morgen maar eens bij Brezan neuzen.

Overigens wel een groot verschil in stevigheid. De originele slangen zijn eigen te dun en kwetsbaar, en het is jammer dat de dikkere benzine slangen niet in de koppelingen aan de klokken passen, anders kon ik ze in het geheel vervangen.

tis niet anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan