Waar te zijn in duitsland

pinooo

Rookie
10 aug 2004
3
0
zoetermeer
ben nieuw op dit forum, maar heb wel gelijk een vraag aan jullie.

Waar rijden jullie precies in duitsland, en waar zitten stukken dat je zo riant hard mag rijden O-)

wil namelijk binnenkort maar es een mooie route door duitsland gaan rijden.

alvast bedankt!
 
En wil je er dan een weekend blijven of alleen een dagje of.......

In Duitsland mag je riant hard rijden op de snelwegen. Zolang er geen maximum-snelheid is aangeven geld er een adviessnelheid van 130 KM.
Daarboven is het eigen risico. Gebeurt er iets waarbij kan worden aangetoond dat het aan de hoge snelheid lag wordt het lastig met de verzekering.

Buiten de bebouwde kom mag je 100 maar dan heb je wel last van bumperklevende duisters :+ . 130 is een prettige snelheid :P , ga je goed met het verkeer mee.

Veel harder rij ik buiten de BBK nooit in Duitsland.
Ze zijn namelijk niet mals wat betreft bekeuringen ;) en als nederlander is het contant afrekenen. Net als de duitsers in Nederland overigens
 
Khad net zelf een route uitgestippeld vanuit Hengelo naar het teutoburger-wald
route2.jpg
 
Khad net zelf een route uitgestippeld vanuit Hengelo naar het teutoburger-wald
(Afbeelding)

ff kleine tip van mijn kant:
De weg die jouw routeplanner aangeeft ten oosten van Lengerich is afgesloten voor motoren (wel 2 haarspeldbochten)

ga van steinfurt naar emsdetten en dan naar riesenbeck (misschien al wel eerder vanaf ochtrup naar rheine --> riesenbeck) door naar Tecklenburg, op de parkeerplaats net ten westen van Tecklenburg van een giga mooi uitzicht genieten. van Tecklenburg naar lengerich, richting Holperdorp/Bad Iburg. Dan naar Hagen, Natrup, Leeden richting Ledde en weer Tecklenburg, weer van dat mooie uitzicht genieten, maar dan na een paar hele mooie bochten :}
dan Ibbenbüren, Pommeresche, Dickenberg (nou ja, berg... ach, leuk heuveltje :) ) en via Schulten, Horstel weer terug naar hoes 8-)
 
Wat betreft boetes is dat alleen bij staandehouding. Bij flitsje krijg je gewoon een accept giro in de bus, ik had er een voor 8 te hard waar je 30 mocht, maar 15 euri... en duur is het in duitsland niet, mijn pa bij een wegopbreking, 97 waar je 60 mocht, was 92 euri en 3 punten. Je moet dus alleen voor punten oppassen. Die gelden in duitsland voor 1 vol jaar, 6 in een jaar is weg lappie en verplichte rijlessen, het weg lappie en de punten houden ze ook van buitenlander bij !

En de punten tellen over je rijbewijs, dus 3 voor de motor en 3 op de auto zijn er 6, dat wordt dus niet appart genomen.

en i.d.d. is een snelheid van 120 a 130 goed te doen, let wel, waar 70 staat, rij 70, dit doen ze alleen als het nodig is, en hier vind je dan ook alle radarcontroles in duitsland (ik zie ze vaker dan Flitspalen in Nederland, dus dat zegt genoeg lijkt me :+
 
dus als ik het goed begrijp, kan je gewoon lekker hard rijden op de stukken waar geen bordjes met maximumsnelheid staan aangegeven?

bedankt voor de routes, zal er zeker eens gaan kijken :}
 
ben nieuw op dit forum, maar heb wel gelijk een vraag aan jullie.

Waar rijden jullie precies in duitsland, en waar zitten stukken dat je zo riant hard mag rijden O-)

wil namelijk binnenkort maar es een mooie route door duitsland gaan rijden.

alvast bedankt!

Een belachelijk hard stuk in duitsland? haha overal :}
Vanaf venlo grens over (A67 wordt A40) richting duisburg daar op kreuz kaiserberg weg volgen richting arnheim A3 (staat hannover boven)
bovenaan (mooie slinger) de 3baans van zo'n 25km lang met moooie bochten A3 wordt A2 gewoon links blijven :)
tevens kun je hier ook mooi bekijken of je sneller bent dan al die getunede koekblikken
Als je daar genoeg van hebt kun je nog de A61 pakken richting Koblenz gaat over in de A1 de A1blijven volgen en je staat een tijdje later voor de slagbomen van de nordschleife nuernburgring (met 14 euro in je zak gelijk rondje doen :] of 2,3 ....)
 
Als ik een middagje Tecklenburg doe dan begin ik met Enschede - Losser - De Lutte - Beuningen - Denekamp - Nordhorn en dan wat noordelijker richting Tecklenburg.
 
Zag een stukkie op ZDF afgelopen avond, het ging over motorrijders in de eifel.
Nu kan ik niet veel duits, maar begreep wel dat de omwonenden daar nogal veel over de motoren klagen en dat de politie daar veel gaat controleren.
Was er eentje bij waarvan zijn uitrit vlak na een mooie bocht lag eerst een stuk op de linkse baan moest rijden omdat er anders wel een motorrijder achterop zijn tractor kon rijden.
 
Wat betreft boetes is dat alleen bij staandehouding. Bij flitsje krijg je gewoon een accept giro in de bus, ik had er een voor 8 te hard waar je 30 mocht, maar 15 euri... en duur is het in duitsland niet, mijn pa bij een wegopbreking, 97 waar je 60 mocht, was 92 euri en 3 punten. Je moet dus alleen voor punten oppassen. Die gelden in duitsland voor 1 vol jaar, 6 in een jaar is weg lappie en verplichte rijlessen, het weg lappie en de punten houden ze ook van buitenlander bij !

En de punten tellen over je rijbewijs, dus 3 voor de motor en 3 op de auto zijn er 6, dat wordt dus niet appart genomen.

en i.d.d. is een snelheid van 120 a 130 goed te doen, let wel, waar 70 staat, rij 70, dit doen ze alleen als het nodig is, en hier vind je dan ook alle radarcontroles in duitsland (ik zie ze vaker dan Flitspalen in Nederland, dus dat zegt genoeg lijkt me :+
Het weg lappie geld overigens ook alleen maar voor duitsland! En niet in nederland! Het is mij ooit eens overkomen door te dicht op mijn voorligger te rijden. (met auto op snelweg met een vaartje van 170 nog geen 16 meter er tussen te hebben, opgenomen op video..)
Koste toen, 275 DM en een maand rijontzegging in Duitsland.
 
Waar in Duitsland?

Overal :) , Rustiger, 100km/h op binnenwegen etc...

Jammer trouwens dat die ene weg in het Teutoburgerwald is afgesloten... was een erg lekker weggetje maar idd ook een ontmoetingsplaats voor heel veel motoren die daar allemaal wilden knallen.

Wel mooi rijden daar hoor, vermijdt alleen wel de grotere steden (lijkt erop alsof je er doorheen gaat). Nergens voor nodig en eromheen is vaak veel mooier.
 
waar niet :+

weserbergland, harz, sauerland, zwarte woud, pfälzerwoud, .... vast nog meer

Vorig weekend in Sauerland geweest. Mooie omgeving daarzo, maar het asfalt is ronduit slecht. Op de kleinere, bochtige wegen overal gaten en bobbels. Dat is dus niet zo lekker rijden. Dan heb ik in de Eifel wel eens lekkerder gereden. Maar ach, kan zijn dat ik afgelopen weekend mijn weekend niet had of beïnvloed werd door die ontzettende hitte. Tja, en als je voor snelheid gaat kun je je op de snelweg wel ff uitkuren natuurlijk.
 
waar niet :+

weserbergland, harz, sauerland, zwarte woud, pfälzerwoud, .... vast nog meer

Vorig weekend in Sauerland geweest. Mooie omgeving daarzo, maar het asfalt is ronduit slecht. Op de kleinere, bochtige wegen overal gaten en bobbels. Dat is dus niet zo lekker rijden. Dan heb ik in de Eifel wel eens lekkerder gereden. Maar ach, kan zijn dat ik afgelopen weekend mijn weekend niet had of beïnvloed werd door die ontzettende hitte. Tja, en als je voor snelheid gaat kun je je op de snelweg wel ff uitkuren natuurlijk.
 
ff kleine tip van mijn kant:
De weg die jouw routeplanner aangeeft ten oosten van Lengerich is afgesloten voor motoren (wel 2 haarspeldbochten)

Dat meen je niet, had hem juist opgenomen op aanraden van een ander.

Balen :(
 
Dat meen je niet, had hem juist opgenomen op aanraden van een ander.

Balen :(

de laatste keer dat ik er reed stond er zo'n rond bord met een rooie rand en een motor erin, maar het kan ook zijn dat het alleen de weekends gesloten is. aangezien de weg maar 3km is (althans, daar waar het leuk is) heb ik hem toch gereden :-)
 
ff kleine tip van mijn kant:
De weg die jouw routeplanner aangeeft ten oosten van Lengerich is afgesloten voor motoren (wel 2 haarspeldbochten)

Bedoel je dat stukje tussen Lienen en Holperdorp ??? Deze zomer ben ik daar een paar keer geweest. De laatste keer was 4 weken geleden. Toen was het niet afgesloten....of we hebben de borden over het hoofd gezien, net als al die andere rijders... ;)
 
Bedoel je dat stukje tussen Lienen en Holperdorp ??? Deze zomer ben ik daar een paar keer geweest. De laatste keer was 4 weken geleden. Toen was het niet afgesloten....of we hebben de borden over het hoofd gezien, net als al die andere rijders... ;)
Idd leuk stukkie :) ... maar erg druk.
 
Ben afgelopen weekend met de familie een lang weekend naar het harzegebergte geweest :} Leuk blazen daar :} :} :} :9~

Afwisselend rijden... Bergjes... of door de graanlanden, of alle twee. :P .

full
 
Laatst bewerkt:
je kunt inderdaad hele mooie plaatjes schieten in de Harz, motorvriendelijk volkje daar en in Goslar kun je geweldig eten bij Wolpertinger :9~

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan