waar uit laten boren/ schroefdraad tappen?

thijsje82

MF veteraan
24 mrt 2003
4.346
0
Utrecht
de vorige eigenaar van mijn motor,of iig degene ervoor, die heeft m eens neergelegd, waardoor een kuipdeelsteuntje is afgebroken, niet het steuntje, maar de schroef waaraan hij vast zat.
nu wil ik, zoals de topictitel het al verraad, dit oplossen zodat ik het tie-ribje kan verwijderen en het er enigszins fatsoenlijk uit kan laten zien!!!
het steuntje heb ik en is in prima staat alleen het juiste gat & schroefdraad nog.

alleen heb ik de attributen niet en ga ik ze ook niet kopen, dus wie o wie maakt mij los, uh helpt mij met mijn mega-o-zo-kleine probleem!?

of een tipje waar ik dit kan laten doen?

alvast bedankt

;)
 
Is het een dun stripje oid of is het alu, dan kun je het zelf wel groter tappen met zo'n prutssetje, maar dan past geen mooie kuipschroef met gelijke kop waarschijnlijk omdat je die waarschijnlijk niet gaat vinden met een grotere draad en zelfde kop. :N

Kan er geen moer achter? :?
 
full
 
het steuntje moet aan mn frame worden bevestigd, dat gaatje moet worden gefikst.
en dat gat in t steuntje kan nog wel wat worden vergroot, dus gewoon een groter schroefdraad is mogelijk - dus grotere schroef
 
mmm zie in je profiel dat je antiquair bent, kom je toevallig deze week naar het venduehuis in den haag?? ik heb wel draadtappen hier liggen en een boormachine 8-)

kunnen we het even doen na de veiling!
 
:9

antiquaar, niet antiquair |(

:+

maar bedankt voor het aanbod, kom niet die kant op iig voor de veiling!
weet ook niet of ik dit zelf kan? -O-

kan natuurlijk wel even naar den haag op en neer voor de service :Y maar da's n beetje omslachtig.. i'll keep it in mind :Y
thanks
 
Laatst bewerkt:
Bij de automaterialenzaak hebben ze wel van die plaatjes waar je b.v. je speakers mee vast kan zetten, als het dun is kan je die eromheen schuiven en dan een zelftapperte erin draaien, zo niet dan neem ik aan dat je op z'n minst wel een boormachientje hebt en een boortje zodat je het gaatje zelf iets opboort en er boutje door kan steken met een moertje erachter die je bij elke doe-het-zelf zaak kan kopen voor een paar duppies.
Wel een sluitplaatje erachter en aan de kuipzijde evt. een kunstof ringetje.
 
Bij de automaterialenzaak hebben ze wel van die plaatjes waar je b.v. je speakers mee vast kan zetten, als het dun is kan je die eromheen schuiven en dan een zelftapperte erin draaien, zo niet dan neem ik aan dat je op z'n minst wel een boormachientje hebt en een boortje zodat je het gaatje zelf iets opboort en er boutje door kan steken met een moertje erachter die je bij elke doe-het-zelf zaak kan kopen voor een paar duppies.
Wel een sluitplaatje erachter en aan de kuipzijde evt. een kunstof ringetje.

ik ga er even over nadenken, iig bedankt voor de tip.
:9
 
het bleek dat het gat al leeg was, dus hoefde niks uit te worden geboord.

toen heeft zot een zelfgemaakt tapje gehanteerd en er een nieuw schroefdraad in gecreerd, even later stond ie al een boutje op te poetsen en in te vetten :}

hij kon geen gewoon tapding gebruiken omdat er vanalles id weg zat, dus geklooi en geklooi :9

ikke blij!
 
het bleek dat het gat al leeg was, dus hoefde niks uit te worden geboord.

toen heeft zot een zelfgemaakt tapje gehanteerd en er een nieuw schroefdraad in gecreerd, even later stond ie al een boutje op te poetsen en in te vetten :}

hij kon geen gewoon tapding gebruiken omdat er vanalles id weg zat, dus geklooi en geklooi :9

ikke blij!

Dat klinkt interresant... :)

Of bedoel je een zelfgemaakte tapkruk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan