Waar verzeker jij je brik?

Synthetic.

MF veteraan
21 feb 2008
2.027
307
Velserbroek
Omdat ik binnenkort (als alle losse onderdelen weer een complete motor vormen) ook maar mijn motor moet gaan verzekeren, wil ik een beetje kijken wat de mogelijkheden zijn. Bij deze dus de vragen:
- Waar heb jij je brik verzekerd?
- Wat betaal je per maand?
eventueel wat leuke secundaire voorwaarden erbij vermelden zou ook wel leuk zijn :)

alvast bedankt!
 
Hee, volgens mij is dit het 325-ste topic over verzekeringen!

Als je een mailtje naar een paar verzekeraars stuurt ben je er zo achter en heb je up-to-date gegevens. (Bij veel verzekeraars kan je zelfs de kosten berekenen. De voorwaarden zijn ook op die sites te vinden.)
 
ik bedacht me net, kan er ook even op zoeken |(


nu ik er toch een topic over gestart heb: zijn er mensen met ervaringen met verzekering via KNMV? en is rechtsbijstand een erg nuttig iets om te hebben bij een motor met dagwaarde 0?
 
Ik ga hem laten taxeren een deze dagen. Betaal ik wel wat meer premie maar krijg ik ook wel wat centjes mocht hij gejat worden of afbrandt.
Verzekeraars willen per defenitie niet betalen dus pas goed op. (Ken een verhaal dat er niet uitgekeerd werd omdat er woon-werkverkeer mee gereden werd, en dat valt volgens de polis niet onder recreatief verkeer...)
 
o

ja de mijne gaat voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk verkeer, moet maar even kijken hoe of wat, want ik wil niet teveel betalen voor iets dat ik hopelijk niet te vaak moet gebruiken.

wat ik dan wel ironisch vindt: als ik hem daar ga verzekeren, kost dat minder dan de verzekering van m'n telefoon :P
 
Ik heb hem verzekerd bij de knmv € 35 per jaar.

Gewoon even bij diverse verzekeringen online kijken wat het kost.

Pieter
 
Laatst bewerkt:
Via een verzamelpolis van winterthur kun je zeven oldtimer motoren verzekeren voor rond de 60 euro voor alle 7 per jaar. Ik heb nooit een goedkopere gevonden.

Wel een paar mitsen en maren aan de polis....
- maximaal 5000 kilometer per jaar (controle geen, tenzij je binnen een jaar twee schades hebt met een hogere km stand daarbij.
- één tegelijk op de weg (maar voor 20 euro extra kun je een andere berijder opgeven en mag je dus met meerdere tegelijk op de weg zijn.

Je kunt er motoren af halen en bijzetten gewoon via het internet en dat zonder kosten. Je bent dan gelijk verzekerd. Ik dacht dat oldtimer motoren daar ook jonger dan 25 jaar mogen zijn maar weet dat niet zeker

Weet niet of dit weer reclame is maar Roel en Henny van Maarsseveen regelen deze verzekeringen. Als je winterthur belt sturen ze je door Roel.

Succes.
 
Als aanvulling nog....ik heb voor ongeveer 20 euro een ongevallen opzittende verzekering daarbij afgesloten. Ik ben incl poliskosten ongeveer 85 euro per jaar kwijt voor alle 7 motoren.
Voor één motor betaal je ongeveer 25 a 30 euro incl poliskosten.

Ik weet niet wat all-risk nu kost maar 1,5 jaar geleden kostte dat ongeveer 17 euro per 1000 euro verzekerd bedrag. Hij moest dan wel gekeurd worden door een beedigd taxateur. Maar volgens mij is dat beedigde los gelaten enige tijd geleden (iedereen mag zich volgens mij nu taxateur noemen), maar vraag dat eens na. Taxateurs vroegen toen tussen de 300 en 600 euro en verstand van zaken hadden de meesten niet. De FEHAC is momenteel bezig om per oldtimer club een aantal mensen aan te laten wijzen als taxateur, omdat de c;ubleden wel verstand van zaken hebben over hun eigen oldtimers.

Maar een oude brik allrisk doe ik niet want als ik hem in puin rij is er toch niets meer te krijgen van dat oude spul.
 
mja, het gaat mij er meer om dat ik 'onbeperkt' kan rijden.

bij veel van die brik-verzekeringen zie ik staan van 'alleen recreationeel gebruik' of 'maximaal 5000 km/jaar' en dat is iets dat ik niet moet hebben.

ik ga hem voornamelijk voor woon/werk verkeer gebruiken dus zal behoorlijk wat meer kilometers maken
 
Dan zal je een gewone verzekering moeten nemen, ik heb ervoor gekozen het te negeren voor het rijden naar m'n stage. Ik zit via van maarssenveen assurantien bij winterthur voor 50 euro (WA met rechtsbijstand). Het is voor mij iets duurder omdat ik nog onder de 25 ben ...
 
Mijn suzuki SV650 uit 2004 heb ik voor 470 euro per jaar all-risk verzekerd bij Winterthur (iets meer dan 40 eurie per maand)

Aan de volgende voorwaarden heb ik voldaan:
- 1 jaar motorrijbewijs
- motor is mijn 2e voertuig
- 1 schadevrij jaar auto (meer kon ik niet aantonen)
- verder heb ik een stap extra korting gekregen omdat ik de tussenpersoon ken

De voorwaarden:
- WA+volledig casco
- bij invloed van anderen volledige dagwaarde uitgekeerd
(denk aan onderuit gaan door een beest, motor wordt gestolen, weerschade, brand, etc)
- bij eigen schuld maximaal € 2.500 uitgekeerd (bij een valpartij o.i.d.)
- opzittenden verzekering
- maximaal 12.000 km per jaar

Zonder de extra korting van mijn kennis zou ik dik 500 per jaar kwijt zijn.
Al met al een redelijk polis dus.
 
Ik heb via mijn verzekeringsagent een oldtimerverzekering genomen op mijn brik van 1978.
Deze verzekering is ondergebracht op een combi-polis waar tevens mijn inboedel- en autoverzekering lopen.
Ga me niet vragen bij welke verzekeringsmaatschappij, want dat weet ik niet eens.
Alles wordt geregeld via mijn agent, waar ik heel goede contacten mee heb.
De premie die ik betaal voor een WA-verzekeringetje voor mijn brik is twee euries en nog een beetje per maand.
Lachuh...dus.
Plus af en toe eens een beetje peut erin donderen en deze twee euries per maand, kost deze fiets verder geen drol!
 
140 per jaar, gewoon WA.
voor een CB350F uit 1974

Ben zelf net 18.



@ Unive trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan