Waar vind ik een oud wrak (nee niet je moeder :+ )

YamaMarkie

Die hard MF'er
13 mei 2004
994
0
Enschede
Ik vroeg me af of iemand ergens op het internet of ergens in de omgeving van Twente plekken weet waar oude motorwrakken en dergelijk te koop zijn. Er zullen vast hier en daar wat motorkerkhoffen liggen, maar ik zou niet weten waar.

Waarom zoek ik dit. Heel simpel:
1) Ik ben een student (werktuigbouwkunde)
2) Ik ben motorgek geworden (heb de bug te pakken)
3) Te weinig geld voor een nieuwe motor
4) Veel tijd, zin en geduld in de avonden en weekenden, en door mijn studie ook een aardig lading technische kennis.

Dit alles resulteerd in mijn volgende wensen:
Ik wil graag een eigen motor, en ik wil graag sleutelen aan een eigen motor.

De oplossing is dus een oud besje te kopen voor niets, en deze door inverstering van een beetje geld en veel tijd weer nieuw leven in te blazen, met hier en daar een "moderniserend tintje".

Daarvoor zou ik dus in de omgeving Twente (Enschede) de volgende dingen:
1) Motorsloperijen met veel oude besjes
2) Hobby/Sleutel clubs

Als iemand dus nog ergens iets in de omgeving weet, hoor ik het graag. Motoren zoals een oude 2takt lijkt me ook wel geinig, zoals een oude Yamaha RD350 en dergelijke. Alles wat ouder is dan 1990 hoor ik graag, met plek en/of prijs.

Alvast bedankt,
Mark
 
Ik vroeg me af of iemand ergens op het internet of ergens in de omgeving van Twente plekken weet waar oude motorwrakken en dergelijk te koop zijn. Er zullen vast hier en daar wat motorkerkhoffen liggen, maar ik zou niet weten waar.

Waarom zoek ik dit. Heel simpel:
1) Ik ben een student (werktuigbouwkunde)
2) Ik ben motorgek geworden (heb de bug te pakken)
3) Te weinig geld voor een nieuwe motor
4) Veel tijd, zin en geduld in de avonden en weekenden, en door mijn studie ook een aardig lading technische kennis.

Dit alles resulteerd in mijn volgende wensen:
Ik wil graag een eigen motor, en ik wil graag sleutelen aan een eigen motor.

De oplossing is dus een oud besje te kopen voor niets, en deze door inverstering van een beetje geld en veel tijd weer nieuw leven in te blazen, met hier en daar een "moderniserend tintje".

Daarvoor zou ik dus in de omgeving Twente (Enschede) de volgende dingen:
1) Motorsloperijen met veel oude besjes
2) Hobby/Sleutel clubs

Als iemand dus nog ergens iets in de omgeving weet, hoor ik het graag. Motoren zoals een oude 2takt lijkt me ook wel geinig, zoals een oude Yamaha RD350 en dergelijke. Alles wat ouder is dan 1990 hoor ik graag, met plek en/of prijs.

Alvast bedankt,
Mark

heb nog een oude suzuki ts400 staan , is 2 takt , maar wel meer enduro
 
Het is af te raden om een wrak te kopen, simpelweg omdat er teveel aan gedaan moet worden en onderdelen niet altijd te krijgen zijn. Je kan volgens mij beter een opknapper kopen (of bedoelde je dat..) die compleet is.
Verders vind ik het zeer gaaf dat je dit graag wil doen, join the club!

jaren 80 bakken op bv. markplaats kosten geen drol, maar hebben vaak wel zorg nodig
 
Het is af te raden om een wrak te kopen, simpelweg omdat er teveel aan gedaan moet worden en onderdelen niet altijd te krijgen zijn. Je kan volgens mij beter een opknapper kopen (of bedoelde je dat..) die compleet is.
Verders vind ik het zeer gaaf dat je dit graag wil doen, join the club!

jaren 80 bakken op bv. markplaats kosten geen drol, maar hebben vaak wel zorg nodig

wrak heeft veel vormen. Je hebt een wrak na een ongeluk. Niet echt de bedoeling. Je hebt ook een door wilgen dichtgegroeide motoren die eens aan de kant gezet zijn, en 10 jaar later er nog staan. Dus alleen roest schade. Maar een opknapper is wat ik bedoel, maar dat alles behalve frame opgeknapt worden moet vind ik niet erg.

Ik heb beschikking tot een garage in de buurt, woon nog thuis voor een jaartje, en mijn pa heeft een motor die ik ook kan gebruiken. Ik zou dus iets waarvoor ik een jaar de tijd eigenlijk wel heb. Dus het mag wel zwaar slecht zijn, als het frame maar goed is, en onderdelen te krijgen zijn. Zoeken kun je goed doen op echte motorsloperijen, en via clubs van een specifiek merk. Maar dan zoek ik pas als ik weet welke motor :+
 
Als je kan, zou je eens op de vehikel in Utrecht moeten rondsnuffelen (motor oldtimer beurs).
Daar heb ik vaak brikken zien staan voor zeer weinig, opknappers dus (ook youngsters).
Moet je wel voor een aanhanger zorgen ;)
 
Ga eens neuzen bij de Brikken en Klassiekers hierzo....
Meer Brik dan Klassieker:p, dus precies de plek waar jij wellicht de fiets van je leven of anders toch een hoop nuttige tips en prachtige onzin kunt vinden!
 
Ik heb hier en daar nu i.d.d. al wat brikkies gezien.

Weet iemand nog omgeving Enschede/Twente leuke sleutel clubs waar je terechtkunt, ookal heb je nog geen motor. Ik wil graag leren, deels met een eigen projectje, maar ook leuk in clubverband. Als iemand dus een leuke kent, of er in zit, let me hear please.
 
Ik weet niet waar deze advertentie oorspronkelijk vandaan komt, maar misschien de moeite waard.

Aangeboden: Suzuki GS 750
Prijs: € 100,00
Beschrijving: Voor de liefhebber, motor rijdend weggezet, opknappen of voor onderdelen.wegenbelasting vrij

Foto: Geen foto beschikbaar
Datum: 23-08-2004, 18:00
Gezien: 21 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: H.Wijzenbroek (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 0625063859
Woonplaats: Zoetermeer
Regio: Zuid-Holland
 
ik zou geen wrak nemen, maar gewoon een schade motor....wrakken heb je meestal veel onderdelen voor nodig die ook een prijskaartje hebben ;)

koop een oude motor die alleen lang stil heeft gestaan ofzo,maar voorde rest compleet is... sleutelen aan je motor zal je dan nog wel vaak genoeg doen :P
 
Lukt t niet met die motor... kan je altijd nog roepen om mn moeder ( is een totaal wrak..erger kan haast nie )


En voor een ander gaat blaten van..wacht maar tot jij net zo oud ben.. wel t kan me geen ene Ruk schelen .. 8-)
 
http://www.bloemersmotoren.nl (www.bloemersmotoren.nl) staat een Z250, ik denk, dat je daar ook wel op kan bieden.
 
En voor een ander gaat blaten van..wacht maar tot jij net zo oud ben.. wel t kan me geen ene Ruk schelen ..

[off topic]wacht maar tot jij net zo oud ben. ;) [/off topic]

vind het wel een gaaf plan van je om een echt wrak te kopen maar is een betere motor uiteindelijk niet goedkoper, en sleutelen kan je dan net zo goed doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan