Waar vind ik een zwaardere accu voor een RSV Mille 2001

crmtd

Rookie
30 mei 2004
24
0
Purmerend
Vorig jaar heb ik een Mille bouwjaar 2001 aangeschaft.
Hartstikke tevreden met de 'fiets", maar ik heb zo af en toe het welbekende reset probleem, alle instellingen weer op nul.
De fiets zit altijd aan een druppellader, maar na starten en per ongeluk laten afslaan kan de spanning al te laag zijn, zodat het weer gebeurd.
Of even tanken vlak na de motor uit de garage is gehaald (dus nog niet extra opgeladen na het starten) kan ook al genoeg zijn.

Volgens mij zijn er zwaardere accu's te koop voor de Mille, weet iemand welke dat zijn en eventueel waar ik zo een accu kan kopen, het type zou ik al blij mee zijn.
 
Standaard zit deze er in: Yuasa YTX12-BS, deze is eigenlijk net te licht uitgevoerd voor de Mille

Beter is om een Yuasa YTX14-BS te nemen, dan ben je van het resetten af :Y

Grtz, Bart
 
Standaard zit deze er in: Yuasa YTX12-BS, deze is eigenlijk net te licht uitgevoerd voor de Mille

Beter is om een Yuasa YTX14-BS te nemen, dan ben je van het resetten af :Y

Grtz, Bart

en om al die problemen niet te hebbe koop je gewoon een goeie druppellader en hangt die ook iedere keer na het rijden,altijd dus aan ( die icm zo'n hogere zwaardere batt perfect werkt :Y )
 
...De fiets zit altijd aan een druppellader...
Dit zou het probleem kunnen zijn; mijn ervaring en ook die van anderen is dat als de druppellader altijd is aangesloten het accuvloeistof niveau sneller zakt; voor je het weet staan je platen gedeeltelijk droog en heb je te weinig spanning.

Druppellader is prima, maar niet continu.
 
even kijken of ik me niet vergis met de modellen 04+, maar moet je de valsensor dan niet verplaatsen, omdat het beugeltje niet meer dicht past? mijn '05 heeft dat sowieso, maar de falco weer niet, dus ik twijfel even hoe dat met de oudere milles zit.
 
Bedankt voor alle reacties.
Motor zit continue aan de druppellader (of dat wel of niet goed is weet ik niet, maar ik houd het maar zo).
Ik had inderdaad zo her en der begrepen dat je beter een iets zwaardere accu kan nemen.

Dus de 14 i.p.v. de 12 wil ik nemen, nu is alleen de vraag of hij gaat passen?
Wat betekend accu 6 en accu 8?
Onderstaande heb ik op internet gevonden, dus niet zelf gemeten.

accu yuasa YTX12-BS
lengte x breedte x hoogte = 150 x 85 x 130 gemeten op de breedste punten
accu6

accu yuasa YTX14-BS
LENGTE X BREEDTE X HOOGTE = 150 X 86 X 145 ( gemeten op de breedste punten )
ACCU 8
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan