waar vind ik verkeersregels -gedrachtscode's usa

too

MF veteraan
12 sep 2004
3.290
402
hardinxveld-giessendam
Ik ben van plan om volgend jaar een rondrit te maken door USA en misschien Canada maar ik hoorde laatst dat er in ver schillende staten verschillende regels gelden. Omdat ik niet verrast wil worden door de lokale wetsdiennaars zoek ik nu info over verkeersregels en gedrachtscode's in de USA en Canada maar heb geen id waar ik moet zoeken. ik zou ook graag info hebben over dingen als:
1 mag je tussen de file doorrijden?
2 waar parkeer ik mijn motor op de stoep of in een parkeervak en moet ik daar voor betalen ja of nee ?
3 waar mag hoe snel en wordt er veel gekontoleerd?
4 wat zijn de verschillen tussen de veschillende staten op verzekerings gebied?
bij voorbaat dank TOO
 
Mmmm 1 van onze mede forum gebruikers woont in de USA, hij weet er vast wel het nodige vanaf ben zijn forum naam ff kwijt :) Dutch in the USA heeft hij onder zijn naam staan :9 Moet je maar even zoeken.
Succes
 
1 mag je tussen de file doorrijden?
2 waar parkeer ik mijn motor op de stoep of in een parkeervak en moet ik daar voor betalen ja of nee ?
3 waar mag hoe snel en wordt er veel gekontoleerd?
4 wat zijn de verschillen tussen de veschillende staten op verzekerings gebied?
bij voorbaat dank TOO

ik weet niet wat jij onder een rond rit verstaat ?... maar een rond rid door de U.S.A gaat je wel een paar maand kosten.



1 - je mag niet tussen de file doorijden.

2 - je mag de motor niet op de stoep de parkeren, maar in een parkeervak...en ze hebben hier bijna geen parkeer meters, dus het is gratis.

3 - in de kleine gehuchten en plaatsen moet je wel aan de snelheid houden, om dat die een eigen wet hebben met snelheid, en ze controleren daar wel op.
op de gewone wegen is de snelheid 55 mijl en op de interstates is de snelheid verschillend ...sommige plaatsen is het 55 mijl en op andere plaatsen is het 65 - 70 mijl per uur, het beste is gewoon de snelheid aan passen aan het andere verkeer.

4 - wat ik wel weet, dat het gebruik van helm bij de verzekeringen wel wordt aan geraden, maar in verschillende staten is er geen helm plicht en dat de verzekerings premie in elke staat verschillend kan zijn....verder zijn er geen verschillen.

als je naar de website's gaat van DMV dan kun je de verkeersregels na kijken.
 
Laatst bewerkt:
bedankt aspencade. Kan je mij ook een webadres geven van dmv dat zoekt wat makkelijker? en inderdaat ik plan op een reis van een maand of drie vier of zolang als het geld rijkt.
P.S. aspencade als je op de route licht kom ik missien wel even langs.
 
bedankt aspencade. Kan je mij ook een webadres geven van dmv dat zoekt wat makkelijker? en inderdaat ik plan op een reis van een maand of drie vier of zolang als het geld rijkt.
P.S. aspencade als je op de route licht kom ik missien wel even langs.

De link van Panrider geeft ook goede informatie, alleen er wordt niet aangegeven dat je bijna overal rechts mag inhalen.

Dit is de website van Dmv www.dmv.org/

vandaar uit kun je naar elke DMV website gaan van elke staat, en op de meeste site's kun je een proef examen doen van verkeersregels.

ik woon in het oosten ( Suffolk , Virginia )ik woon maar enkele kilometers van North Carolina en het is vlakbij Virginia Beach, dus als je een Route gaat plannen langs de ooskust, dan ben je Hartelijk Welkom om langs te komen en hier kun je eventueel wel overnachten.
 
licht volgen mij redelijk op de roete want ik begin waarschijnlijk in boston en wil daarna een rondje rechtom maken. nog effen een vraagje ik hoorde laatst dat het in sommige staten verboden is met een snoer vanaf je helm naar je motor te rijden ( voor navigatie, cb, telefoon en radio) klopt dit of is dat een onzin verhaal?
 
licht volgen mij redelijk op de roete want ik begin waarschijnlijk in boston en wil daarna een rondje rechtom maken. nog effen een vraagje ik hoorde laatst dat het in sommige staten verboden is met een snoer vanaf je helm naar je motor te rijden ( voor navigatie, cb, telefoon en radio) klopt dit of is dat een onzin verhaal?

de meeste mensen hier met een toer motor of cruiser hebben een CB of een radio op de motor, en die is verbonden met de helm, dus het is niet verboden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan