Waar was ik beter mee af geweest??

RRowdy

MF veteraan
14 jun 2004
5.516
0
Dordrecht
Gisteren een heel klein stukje wezen rijden, ik zei nog tegen mezelf 'pak de auto', maar goed toch op de motor gestapt.
Ik rijd weg bij een vriend van me vandaan richting een dijkje wat tussen zijn huis en mijn huis ligt. Kennelijk zit hier een 30 km zone in, maar dat wist ik deze keer echt niet. Doet er ook niet zoveel toe eigenlijk. Op het stuk waar de weg breder werd( dit is overigens het stukje waar volgens de agent de 50 km weg pas begon) trok ik ff aan het gas een maakte ik een wheelie. Niet eens zo spectaculair, want ik was helemaal niet van plan om een lange wheelie te trekken. Vervolgens kijk ik in mijn spiegel en zie een auto'tje in de verte. Aangezien ik dit nooit vertrouw ging ik toen dus +/-65 rijden. En ja hoor, het auto'tje loopt op mijn in en ineens zie ik de befaamde rode letters ROWDY STOP (wat is dat licht trouwens iedere keer weer fel zeg).
Ik denk, nu gaat het niet goed komen. Agent wilde gelijk mijn rijbewijs, maar deze had ik niet bij me (mats nummer 1) Daarna vroeg hij me waarom ik 70 reed waar ik 30 mocht. Een beetje verbaast was ik wel opdat ik echt dacht dat dat een 50 km stuk was. Goed, deze bekeuring wilde hij mij niet geven (mats nummer 2>> 240,00 ) Maar........die wheelie ging mij toch wel een bekeuring opleveren. Agent in kwestie kon zo 1-2-3 niet vinden welke sanctie hij hier voor moest opleggen, wel wist hij dat hij onder art 5 mijn rijbewijs in mocht vorderen, maar kennelijk zocht hij naar een bedrag. Tijdens het zoeken naar het bedrag wat hij moest invullen, vroeg ik hem ofdat hij mij anders niet gewoon een bekeuring kon geven voor het rijden zonder gordel. Hier moest hij wel om lachen. Na nog even verder te hebben gezocht verscheurde hij de bekeuring en zei, " Deze bekeuring geef ik je ook niet, want die vind ik te duur" Agent naar mijn hart.
Nu komt de wederzijde. Hij gaf me geen van deze bekeuringen, maar maakt nu wel een registratie in de computer. Wat dus inhoudt, en dit zijn zijn woorden, dat ik een proeftijd heb van 1 jaar, mocht ik binnen dat jaar nog een keer worden aangehouden voor het maken van een wheelie dan nemen ze mijn rijbewijs EN motor in beslag.

Even los van het feit of het uberhaupt verstandig is, bla bla, is mijn vraag aan baksteen, is dit echt iets om serieus rekening mee te moeten houden, of is dit bangmakerij?

Als het wel zo is, dan had ik misschien beter af geweest met een bekeuring. Maar ik moet eerlijk zeggen, dat wat hij nu gedaan heeft veel effectiever is dan een bekeuring van 150 euro ofzo. Want na het betalen van een bekeuring denk je er niet meer over na en nu wel.
 
Laatst bewerkt:
ik ben geen kenner maar het lijkt me meer bang makerij, RBW innemen op grond van Art.5 heeft ie alle recht op, ook de volgende keer weer maar motor kwijt voor een wheely...
ik ben benieuwd naar het antwoord van Baksteen of consorten :)
 
ik ben geen kenner maar het lijkt me meer bang makerij, RBW innemen op grond van Art.5 heeft ie alle recht op, ook de volgende keer weer maar motor kwijt voor een wheely...
ik ben benieuwd naar het antwoord van Baksteen of consorten :)
Ja ik ook ;)
 
Ik was er niet bij, als er een rapportage opgemaakt is over jou rijgedrag, weet iedere agent in die regio dat je een snoodaard bent!

;)

En zal dus de volgende keer niet zo soepel zijn -O-
 
ah kom op, ik ben zelf ook geen perfecte mens maar een wheelie in een 30km zone??? ik denk, van alle plekken waar je als motorrijder kunt zijn, woon erven en 30km zones heilig zijn. daar is 30 ook 30 en niet meer. laat maat staan wheelie, hoe breed de weg dan ook...
 
ik denk dat je veel geluk hebt gehad, als je de gok wil nemen of hij daadwerkelijk een rapportage heeft gemaakt en het op het moment dat je weer aangehouden word op te vragen is en om te zetten in echte billekoek dan veel succes.
 
Kennelijk zit hier een 30 km zone in, maar dat wist ik deze keer echt niet. Doet er ook niet zoveel toe eigenlijk. Op het stuk waar de weg breder werd( dit is overigens het stukje waar volgens de agent de 50 km weg pas begon) trok ik ff aan het gas een maakte ik een wheelie.

moeilijk hoor lezen...
 
ah kom op, ik ben zelf ook geen perfecte mens maar een wheelie in een 30km zone??? ik denk, van alle plekken waar je als motorrijder kunt zijn, woon erven en 30km zones heilig zijn. daar is 30 ook 30 en niet meer. laat maat staan wheelie, hoe breed de weg dan ook...

En als het nou een wheelie is met een snelheid van 30km/uur? O-)
 
ah kom op, ik ben zelf ook geen perfecte mens maar een wheelie in een 30km zone??? ik denk, van alle plekken waar je als motorrijder kunt zijn, woon erven en 30km zones heilig zijn. daar is 30 ook 30 en niet meer. laat maat staan wheelie, hoe breed de weg dan ook...
Lezen....!
 
:^

ben pasgeleden aangehouden voor snelheid...
kenteken en rijbewijsnrs. genoteerd.. mevrouw was niet in dienst dus kon me niets maken, voor de eerst volgende keer als ik aangehouden wordt ben ik dus vreselijk de sjaak :o wordt me verteld maarja... ik weet van niets O-)


we zien wel hoe dat ooit dan af gaat lopen... ik denk dat het wel mee zal vallen...

het is meer bangmakerij denk ik :X (hoop ik)
 
waar je trouwens beter mee af was geweest... :z
met de wagen of de fiets :X
dan krijg je dit soort (ongein) niet :+ :W
 
nooit gereliseerd dat een wheelie zo'n issue is voor de wouten.. 's toch gaaf?
nou ja. Ik kan geen wheelie, dus geen zorgen voor mij.

o ja... Bangmakerij natuurlijk. Duh.
 
die notitie in de computer is meer een signalering.. mocht je nog een keer gepakt worden met iets dan komt die notitie ook naar boven. Niets ergs aan opzich. Dat verhaaltje erbij is bangmakerij.
Mijn auto kenteken staat ook op de signalering.. net als velen
 
Aantekening in de pc zal hij wel maken, is niet officieel maar mocht het nog eens gebeuren dan kunnen de collega's wel zien dat je het in het verleden eerder hebt gedaan.

Is ook gelul dat hij de boete te duur vond, het maken van een wheelie staat er niet in en kan alleen geschreven worden voor art 5 WVW en dan beslist de Officier van Justitie wat voor sanctie bedrag zij jou gaat opleggen (kijkend naar je verleden)

kortom de agent had een hoop babbels en je bent flink gematst
 
Aantekening in de pc zal hij wel maken, is niet officieel maar mocht het nog eens gebeuren dan kunnen de collega's wel zien dat je het in het verleden eerder hebt gedaan.

Is ook gelul dat hij de boete te duur vond, het maken van een wheelie staat er niet in en kan alleen geschreven worden voor art 5 WVW en dan beslist de Officier van Justitie wat voor sanctie bedrag zij jou gaat opleggen (kijkend naar je verleden)

kortom de agent had een hoop babbels en je bent flink gematst

Daarna vroeg hij me waarom ik 70 reed waar ik 30 mocht. Een beetje verbaast was ik wel opdat ik echt dacht dat dat een 50 km stuk was. Goed, deze bekeuring wilde hij mij niet geven (mats nummer 2>> 240,00 ) Maar........die wheelie ging mij toch wel een bekeuring opleveren. Agent in kwestie kon zo 1-2-3 niet vinden welke sanctie hij hier voor moest opleggen, wel wist hij dat hij onder art 5 mijn rijbewijs in mocht vorderen, maar kennelijk zocht hij naar een bedrag.

Anders lees je het verhaal eerst ff :W
 
Anders lees je het verhaal eerst ff :W


anders lees jij het bericht ff verder :W

vroeg ik hem ofdat hij mij anders niet gewoon een bekeuring kon geven voor het rijden zonder gordel. Hier moest hij wel om lachen. Na nog even verder te hebben gezocht verscheurde hij de bekeuring en zei, " Deze bekeuring geef ik je ook niet, want die vind ik te duur" Agent naar mijn hart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan