Waar was jij vandaag

Systeemhelmen zijn toch ook integraalhelmen :?

Ben destijds van integraal naar crosshelm gegaan. Maar vanwege forenzen naar jethelm overgestapt. Bij geen file geeft een crossklep toch wel erg veel lift.

Ben ik wel met je eens maar volgens mij maken ze er bij het CBR onderscheid in. en in de volks mond is een integraalhelm een helm met een vast kinstuk
 
Ben ik wel met je eens maar volgens mij maken ze er bij het CBR onderscheid in. en in de volks mond is een integraalhelm een helm met een vast kinstuk

Geen idee, weet wel dat ik op mijn gympies, spijkerbroek en enduro-jack zonder protectie en crosshelm heb afgereden. Was echt heet die dag.

Examinator vond dat de instructeur nog wat van me kon leren.

Zal wel niets met het zoekrijden na de eerste kruising te maken hebben en de examinator me ook probeerde zoek te rijden op de snelweg O-)

Wel waar voor mijn munten gekregen die dag :+
 
world_map_small.jpg


Al doe je er wel wat meer zondagen over.
 
Geen idee, weet wel dat ik op mijn gympies, spijkerbroek en enduro-jack zonder protectie en crosshelm heb afgereden. Was echt heet die dag.

Examinator vond dat de instructeur nog wat van me kon leren.

Zal wel niets met het zoekrijden na de eerste kruising te maken hebben en de examinator me ook probeerde zoek te rijden op de snelweg O-)

Wel waar voor mijn munten gekregen die dag :+
:}
 
Vianden, Spa, Luik, Maastricht, Eindhoven, Utrecht.
Reed terug van een weekendje Luxemburg :]
 
Weet het nog als de dag van gisteren.

2 uur wachten op het CBR omdat er 2 kandidaten voor me waren (mijn mede-lessers).
Eindelijk mocht ik gaan, na de 1e kruising netjes om een AH truck heengereden en buiten zicht de stoep opgereden. Instructeur liep te brullen van wachten. Daarna naar een parkeerterrein voor wat pilonnenwerk, rondje centrum en terug via de rondweg.

Onderweg nog wel een knipper uitgezet na signaal instructeur (hadden we afgesproken).

De examinator wilde me terugpakken op de rondweg via verkeerslichtkennis en denderde voorbij, echt wel dat ik je terugpak op acceleratievermogen. Wellicht ben ik de enige die met 160 Km/h zijn examen gehaald heeft :+
 
Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk mijn A-stempel bij een pak boter gekregen, moest er wel zelf een deuk in slaan :+
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag maar eens de route van Moto73/Motoerit in de Garmin gezet. Zaten wel leuke weggetjes tussen, maar echt dol-enthousiast werd ik er niet van. Een groot gedeelte van de route ging door allerhande kleine Friese dorpjes. Sterker nog, bij veel dorpjes werd liet men je een rondje rijden langs alle leuke winkeltjes e.d. Hartstikke geinig, maar ondertussen kwam er van lekker sturen weinig terecht en bevond ik me de helft van de tijd in 30km zones.
En eerlijk gezegd interesseren die winkeltjes met authentiek gevingerhaakte Fryske pannenlappen me geen reet.

Wel het een en ander aan Friezen in het wild gezien. Voor mij als Zwollenaar uiteraard een hele belevenis! Viel me wel tegen dat het gros van de Friezen eigenlijk maar weinig overeenkomst vertoont met Doutzen Kroes. Maar goed, mijn verwachtingen daaromtrent waren misschien wat naïef.

Kleine 300km gereden:
full
 
Gewoon zelf je routes maken.
Zwolle lijkt me een goede uitvalbasis.
Drenthe, Veluwe, Vechtdal, Duitsland zijn allemaal redelijk in de buurt :9~

Google maps naast Mapsource zetten en de groene gebieden doorkruisen :]

Tot slot nog een tip: Midden-Drenthe en Friesche Wouden. Veenkolonies mijden als de pest.

Of een dagje IJsseldijken en dan vooral het Duitse deel ook meenemen.

Ben volgende maand in Drenthe en zal daarna wat tracks / routes posten. Heb er nu al zin an *O*
 
Gewoon zelf je routes maken.
Zwolle lijkt me een goede uitvalbasis.
Drenthe, Veluwe, Vechtdal, Duitsland zijn allemaal redelijk in de buurt :9~

Google maps naast Mapsource zetten en de groene gebieden doorkruisen :]

Tot slot nog een tip: Midden-Drenthe en Friesche Wouden. Veenkolonies mijden als de pest.

Of een dagje IJsseldijken en dan vooral het Duitse deel ook meenemen.

Ben volgende maand in Drenthe en zal daarna wat tracks / routes posten. Heb er nu al zin an *O*

Ja, deel het even als je iets leuks gedaan hebt! :)
 
Gisteren twee rondjes.

De rode op de Harley ('verharde' wegen) en het kleintje (de gele) op de Transalp binnendoor door de bergen (naar een leuk restaurantje) over zand/gravel/rots paden.

Allebei lekker veel kronkelen :] :]

motorroutes.jpg
 
Laatst bewerkt:
Plaats hier je favoriete zondagmiddag rondje.

Dit is 1 van mijn favoriete rondjes:

[afbeelding]

Inslingeren langs de Vecht van Weesp tot Maarssen, bebouwd gebied ontwijken via de Loosdrechtse plassen (de Strook), vandaag provinciaal de Utrechtse Heuvelrug over (tijdgebrek vanwege laat vertrekken ivm regen), klein stukje Veluwe, Amerongse berg over, doorslingeren op de Lekdijk (meestal tot Schoonhoven en dan via Vlist, Haastdrecht, Hekendorp, Oudewater via de Waardse dijk naar Montfoort), vandaag bij Jaarsveld eraf om vanwege tijdgebrek sneller in Montfoort te zijn. Harmelen, Haarzuilens, Vinkeveen en naslingeren langs de Waver.

Wordt altijd wel blij van dit rondje en vandaag helemaal, Lekdijk en overige wegen bijna helemaal voor mij alleen :]

Waar waren jullie nou :W

vannacht in bed, nu beneden.
 
Nu.... gewoon aan het werk.

Morgen? Ook gewoon aan het werk. :Z

Zaterdag ?? Binnen. Het wordt zeik nat.
Zondag ? erop uit in de zeikende regen.
Maandag. In bed met griep. :Z
 
En vandaag hier.
3735206277_931d3bd0aa_o.jpg


Een klein rondje Dijken en Zuwes vanwege wat later vertrekken (MotoGP).

Abcoude - Winkeldijk - Ronde Hoep - Ouderkerk - Amsteldijk Zuid - De Hoef Westzijde - Noorden - Woerdense Verlaat - Meije - Zegveld - Woerden - Harmelen - Gieltjesdorp - Vinkeveen - Baambrugge - Abcoude
 
Vanwege de hitte vandaag de bossen opgezocht.

3759085818_c7e0eba9c3_o.jpg


Had vanochtend geen zin om een route te maken en er 1 van GPS tracks ingeladen:
http://www.gpstracks.nl/motorroutes-nederland.php?id=822 (GPStracks - GPS motor en auto routes in Nederland)

Aangezien mijn GPS altijd herberekend toch weer een aantal onbekende grind / zandpaden ontdekt :]

Deze route ga ik nog wel fijntunen, er zijn volgens mij mooiere wegen om van Otterlo naar de Posbank te rijden :Y

In ieder geval wel een bedankje voor de maker :}

Edit: vanaf Hoenderloo ben ik gestopt met de route volgen en aan het elastiekje huiswaarts gereden.
 
Laatst bewerkt:
En wederom de bossen opgezocht, doorwaai-ritsen open en laat het klootjesvolk maar op het strand bakken 8-)

Heb de documenten optie op M-F gevonden, Garmin Mapsource bestand vind je hier:
full



Route in beeld:
3778381069_ef3142291f_o.jpg


En dit is wat ik er vandaag van gereden heb, Murphy kwam even langs op het werk dus vrij laat vertrokken...

3778380845_ace973dcb4_o.jpg


Morgen weer een poging tot ronden en als ik vroeg wakker ben knoop ik de Posbank er ook weer aan :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het Noordzee kanaal overgestoken, Noord-Holland Noord had het meeste kans op zonneschijn volgens buienradar en meteox. Geen spijt van gehad, in Zandvoort lekker kunnen (ver)posen in het zonnetje. Vis van Floor, altijd goed :Y

De route, magenta is de planning, cyaan is wat ik ervan gemaakt heb onderweg :+
Het Garmin mapsource bestand vind je hier:
https://www.motor-forum.nl/media/763022/full (Rondje Noord-Holland)


De route in beeld:
3781453963_31c591a697_o.jpg


En nog bedankt dat jullie bang voor regen zijn, heb weinig hoeven :W
 
Laatst bewerkt:
Vandaag, na de laatste druppeltjes, heerlijk ritje gemaakt.
Via Utrechse heuvelrug naar land van Maas en Waal, 267 km. :] Verse foto;s:
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn toch wel de betere wegen. Rijdt volgens mij ook lekker zo'n parallel BMW twin met riemaandrijving. Vraagt net als een TransAlp om meer en meer kilometers :W

Nog wel een tip, plan je terugroute van west naar oost als je met laagstaande zon huiswaarts rijdt. Westwaarts, laagstaande zon en nat wegdek zijn vervelende elementen :Y
 
Dat zijn toch wel de betere wegen. Rijdt volgens mij ook lekker zo'n parallel BMW twin met riemaandrijving. Vraagt net als een TransAlp om meer en meer kilometers :W

Nog wel een tip, plan je terugroute van west naar oost als je met laagstaande zon huiswaarts rijdt. Westwaarts, laagstaande zon en nat wegdek zijn vervelende elementen :Y
Had inderdaad last van lage zon. Goeie tip kan je rekening mee houden.
Wegen waren wel droog en s'avonds rijden bevalt goed, met weinig verkeer worden die dijkweggetjes een stuk leuker!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan