Waar wil je niet pech hebben!!

KeeZs

MF veteraan
18 sep 2003
1.612
0
Drechtsteden
Ik reed gistere (Helaaas) in mijn auto richting dordrecht over de A16... Rijdt ik over de brienenoordbrug, waar geen vluchtstrook is, alleen 3 rijbanen. Ziet ik een motorrijder zijn motor de brug over te duwe!! :o dit is geen klein kort brugje! Gelukkig voor de motorrijder waren de grote vrachtwagens al uitgeweken en zag iedereen het optijd. :}
Tevens geluk voor die motorrijder dat ik net op dat moment een Politie-busje in mijn slipstream had die wijzelijk besloot deze gedupeerde motorrijder te hebben en de afsluit-borden boven de weg te activeren. :)

Wat zijn jullie worst case senarios met pech onderweg??

's nachts, op een verlaten weg, in leer, in de zeikende regen, zonder telefoon...

edit: maar ik zou mijn motor in geen geval op een rijbaan gaan duwen. liever dat ding omver gereden dan ikzelf.

In geen geval op de A50 ter hoogte van de afslag Renkum/Wageningen/Oosterbeek. 3-baans snelweg daar over de Nederrijn met geen vluchtstrook en een windkering van 2 mtr hoogte waar je dus NIET door heen kan (geen vluchtdeuren) :X :X .

Sowieso in het algemeen niet op (snel)wegen waar je geen kant op kan met je motor. In dat geval dus idd zelf maar een veilig plekje opzoeken en de motor laten voor wat het is.

zonnig weekend, lokale kermis, zeer veel volk op straat, geheel smeltend in warm pak te voet met de moto op de baan. :r

Midden op een druk verkeersplein in Amsterdam sloterdijk in de ochtendspits...ugh
1 zuiger rot van m'n yammie XS400 .

LOL Ouwe ,en dan uiteraard volledig in het leer gestoken :X

Onverwachte aanwezigheid en hoedanigheid voor vele kortzichtigen.
Accuut onthechting van je bike ontwikkelen.
Lichten aan laten (knipperen) en 150 m tegenstrooms je jas in de rand van de rijstrook gooien.

Thuis of bijtijds onderweg aftanken !
Niet zonder of met lege GSM onderweg gaan !

Rijdend van het Noorden richting het zuiden, net voor Utrecht, wegwerkzaamheden (ca.500 meter voor de afrit richting Hilversum?), geen vluchtstrook maar aan beide zijden van die metalen dingen...zo rond 18.00 uur(lekker druk). Tegen 100 per uur rijden en dan opeens: niets meer, afgeslagen en niet meer aan de praat te krijgen...
Voelde niet echt lekker :X

Terug
Bovenaan Onderaan