waar zeker op te letten bij aankoop tdm[850 uit 95

basman180

= in de penopauze fase aanbeland
Donateur
11 jul 2003
6.816
3.908
een vriend van mij heeft intresse in een tdm,en het lijkt me verstandig om een srond te vragen of er mensen zijn met de nadelen enof voordelen van een tdm.
 
De TDM staat bekent als behoorlijk onverwoestbaar en zeer betrouwbaar.
Minpuntje is wel de vering, die is na 20.000 km toch wel op. Gevolg, deinen bij hoge snelheden en minder strak in de bochten. Maar vering kun je vervangen.
Een ander nadeel is het oliepeilen. Bij de TDM is dat nogal omslachtig en er rijden er verscheidene rond die olie zuipen doordat er met een te laag peil gereden is.
Let dus op zwarte rook bij warme motor.
Verder is de versnellingsbak zeer luidruchtig (ik vind dat persoonlijk heerlijk) en hebben sommige modellen last van een slippende koppeling, ten gevolge van het gebruik van vol-syntheet. In stadsverkeer kan de motor wat bokkerig zijn maar dat is te verhelpen met een Dyna-kit.

Verder vind ik de TDM een heerlijke fiets. Lekker snel, een echte gummer :9~
 
Zwarte rook heeft meer te maken met een rijke afstelling, blauwe rook is olieverbruik.

Kijk eens bij de TDM/TRX club zou ik eens zeggen.

www.tdm-trx.nl
 
De TDM staat bekent als behoorlijk onverwoestbaar en zeer betrouwbaar.
Minpuntje is wel de vering, die is na 20.000 km toch wel op. Gevolg, deinen bij hoge snelheden en minder strak in de bochten. Maar vering kun je vervangen.
Een ander nadeel is het oliepeilen. Bij de TDM is dat nogal omslachtig en er rijden er verscheidene rond die olie zuipen doordat er met een te laag peil gereden is.
Let dus op zwarte rook bij warme motor.
Verder is de versnellingsbak zeer luidruchtig (ik vind dat persoonlijk heerlijk) en hebben sommige modellen last van een slippende koppeling, ten gevolge van het gebruik van vol-syntheet. In stadsverkeer kan de motor wat bokkerig zijn maar dat is te verhelpen met een Dyna-kit.

Verder vind ik de TDM een heerlijke fiets. Lekker snel, een echte gummer :9~

...even "Oma" passeren...

Hoe omslachtig is dat oliepeilen dan? ...kijkglaasje of peilstokje? En wat kost het ongeveer om de vering te vervangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan