Waar zijn de choppers gebleven?

superduc again

MF veteraan
6 mrt 2004
7.663
305
dussen
BTW in de 60er en 70er jaren had bijna geen enkele chop in de usa een voorrem niks showbike dus.
En dan rijden ze zich op een hoop en dan gaan hun vrienden een actie houden om de ziekenhuis rekeningen te betalen
Als je met een hardtail met alleen een achterrem met zo’n hip firestone achterbandje een noodstop wil maken heb je veel plek nodig

• Like
Waarderingen: Zenuwlijer

Zenuwlijer

MF veteraan
Donateur
26 mei 2015
7.355
6.439
Infernum
Customizen en choppen voor de looks is niks mis mee, maar als je de voorrem er ook af gaat halen ben je toch wel heel dapper als je er écht mee gaat rijden. O-)

Vulcanrider

MF veteraan
1 nov 2008
1.498
73
Noord-Holland
En dan rijden ze zich op een hoop en dan gaan hun vrienden een actie houden om de ziekenhuis rekeningen te betalen
Als je met een hardtail met alleen een achterrem met zo’n hip firestone achterbandje een noodstop wil maken heb je veel plek nodig
Ach, zet het in het juiste tijdbeeld.

Mijn toenmalige chopper, een verbouwde zundapp ss250, had goddank een goede achterrem en de voorrem deed maar wat. Als ie zin had.🙂
Mijn Suzuki T350 had een zwabber frame en het remmen was zeker een uitdaging. 🤔

• Haha
Waarderingen: Zenuwlijer

4strokerules

MF veteraan
30 nov 2001
18.943
356
Waar ter wereld ik ook kwam.
Misschien zijn ze er nu wel achter maar toen was de mening dat de achterrem bij een chop de betere rem was omdat het meeste gewicht bij het achterwiel zat. Tsja Amerikanen...…...

superduc again

MF veteraan
6 mrt 2004
7.663
305
dussen
Misschien zijn ze er nu wel achter maar toen was de mening dat de achterrem bij een chop de betere rem was omdat het meeste gewicht bij het achterwiel zat. Tsja Amerikanen...…...
Er rijden er nog genoeg met 1 trommelrem achter
Want dat is stoer tot je met je bakkes in de gril van een auto hangt

Mach 4

MF veteraan
12 okt 2013
9.091
191
-----
Zit wat in als je een heel lange voorvork hebt , dan heb je totaal geen druk op het voorwiel ..

OSJ

Rookie
6 nov 2019
20
12
062C0BE2-47C5-4980-8A98-C6D0483FB5D6.jpeg
Dit was mijn cb750 enkele jaren geleden. Klopt wel dat zonder voorrem rijden gevaarlijker is, maar je moet ook niet rijden alsof je op een racefiets zit natuurlijk. Ik heb er zelf toch heel wat langere ritten mee gedaan. Is de deur uit gegaan omdat ik nu woon-werk verkeer doe en dan zoek je in de winter het gevaar wel op met zo’n chopper 😁

PLR

meubilair
23 jan 2003
7.401
63
Ik kom al jaren bij de HD dealer, maar hij kijkt verlekkerder naar mijn ouwe zijklepper dan ik naar zijn aanbod..
Hij gaat geen geld aan mij verdienen vrees ik, maar de koffie is er goed..

Cruisertijdperk is een beetje over, zo zal het straks ook met scramblers en GSA's vergaan.
En ongetwijfeld komt het ook ooit weer terug, kijk naar de caferacer.

4strokerules

MF veteraan
30 nov 2001
18.943
356
Waar ter wereld ik ook kwam.
Bekijk bijlage 1441958
Dit was mijn cb750 enkele jaren geleden. Klopt wel dat zonder voorrem rijden gevaarlijker is, maar je moet ook niet rijden alsof je op een racefiets zit natuurlijk. Ik heb er zelf toch heel wat langere ritten mee gedaan. Is de deur uit gegaan omdat ik nu woon-werk verkeer doe en dan zoek je in de winter het gevaar wel op met zo’n chopper 😁
Zelf gebouwd ?

Oldwood

MF'er
2 okt 2015
49
12
IMG_20190719_081802320.jpg
Is dit goed genoeg als chopper?
Voorvork vervangen, ander zadel ...
Wel oud, net als zijn berijder 🙂
Is nog praktisch ook, we hebben er deze zomer 4000km mee gereden naar Italië vv
Heeft overigens op drie wielen remmen die de 450kg binnen veilige afstand tot stilstand brengen. Nu met twee 4-cups klauwen voor van een fireblade.

Laatst bewerkt: