Waar zijn de choppers gebleven?

mooi voorwiel
Dank. Is een SR250 naaf, omgebouwd voor een dikkere 17mm as. Ik heb de originele 19" velg vervangen voor een 21" velg.
Ik denk dat deze motor tussen bobber en chopper uit komt.
Balhoofd blijft gelijk aan origineel maar de hardtail zal de wielbasis ca. 10cm langer maken en lager worden waardoor de voorvork meer onderuit gaat.
 
struts voegen niets toe , een hardtail verandert de complete vorm van een motor , struts niet .
ik had gehoopt dat dit een topic zou zijn waar mensen hun chopper lieten zien , maar er zijn maar weinig choppers te bekennen , alleen maar toermotoren , straks komen er ook nog crossers bij omdat die een lange voorvork hebben , dus blijkbaar chopper 🤣🤣🤣
Als je de echte definitie van chopper bekijkt zijn de door mij geplaatste foto's geen choppers, daar heb je wel gelijk in.

Een chopper motor is een aangepaste motor. Deze is niet meer origineel. De motor heeft een andere wielbasis gekregen. Dat wil zeggen dat het frame is aangepast en dat de wielen verder uit elkaar staan. De chopper motor is langer geworden. Door het veranderen van de hoek van het balhoofd en door gebruik te maken van een langere voorvork, is de wielbasis langer. Om te zorgen dat de motor goed blijft sturen is het meestal ook nodig om het balhoofd naast schuiner ook hoger te plaatsen. Het is een nauwkeurige klus om het motorframe aan te passen maar dit is wel een belangrijke voorwaarde aan een chopper. Door de aanpassing van het frame is het belangrijk dat de stuureigenschappen goed blijven. Vaak wordt er een voorvorkstabilisator gemonteerd omdat de voorvork bij deze lengte kan torderen. Het stuur op een chopper is vaak hoog en breed. Ook staan de voetsteunen een stuk verder naar voren en een beetje naar buiten. De zitpositie is ontspannen. Vaak is er ook mooi zelfgemaakt zadel gemonteerd.

In principe worden alle overbodige onderdelen verwijderd en worden er veel custom motoronderdelen, zoals custom uitlaten, custom spatborden, custom olietank en een custom benzinetank en custom forward controls op de motor gemonteerd. Natuurlijk kan het spuitwerk van verschillende niveaus zijn maar meestal wordt hier bij een chopper wel veel aandacht aan besteed om dit zo mooi mogelijk te maken. Ook worden er veel verchroomde motoronderdelen gebruikt.
 
het is allenaal mara net wat je mooi vind uiteraard , en het is onderhevig aan modegrillen , persoonlijk vind ik een boel van de dingen in de tekst nogal onzin 🤣🤣
 
CED9318D-CED4-4486-9931-34AFC03BAD4D.jpeg
 
Ach, waar het hart vol van is loopt de mond van over. Wees dan blij dat je er niet op hoef te rijden en ga ergens posten waar je wel blij van wordt.
Dit topic heet toch "Waar zijn de choppers gebleven?" Ik wist niet dat je smaak niet mocht verschillen? Sorry hoor. Ga lekker verder samen.:}:]
 
Vertel me dan eens wat je er aan stoort? Ik wil het gewoon weten.
Ik hou er niet van dat een motorfiets opzettelijk veranderd wordt of ontworpen om daardoor slechtere wegligging en handling te krijgen. Hoe het er uit ziet is nog tot daar aan toe, dat is smaak. Op de meeste choppers valt amper normaal te rijden ze zijn eigenlijk alleen maar te poetsen te modificeren en naar te kijken. Als dat is waar je blij van wordt? Of bedoel je hoe het er (niet) uitziet.?
 
Laatst bewerkt:
Ik hou er niet van dat een motorfiets opzettelijk veranderd wordt of ontworpen om daardoor slechtere wegligging en handling te krijgen. Hoe het er uit ziet is nog tot daar aan toe, dat is smaak. Op de meeste choppers valt amper normaal te rijden ze zijn eigenlijk alleen maar te poetsen te modificeren en naar te kijken. Als dat is waar je blij van wordt? Of bedoel je hoe het er (niet) uitziet.?
Niks is zo zinloos de beweegredenen proberen te begrijpen van andere mensen. Erover discussiëren is dus verspilling van ieders tijd en het komt de sfeer ook niet ten goede.
 
Niks is zo zinloos de beweegredenen proberen te begrijpen van andere mensen. Erover discussiëren is dus verspilling van ieders tijd en het komt de sfeer ook niet ten goede.
Dat wilde ik dus doen toen mij een oprechte vraag gesteld werd die ik netjes beantwoord heb. Ik snap wat je zegt. Over smaak valt dus niet te twisten voor de sfeer.
 
Ik hou er niet van dat een motorfiets opzettelijk veranderd wordt of ontworpen om daardoor slechtere wegligging en handling te krijgen. Hoe het er uit ziet is nog tot daar aan toe, dat is smaak. Op de meeste choppers valt amper normaal te rijden ze zijn eigenlijk alleen maar te poetsen te modificeren en naar te kijken. Als dat is waar je blij van wordt? Of bedoel je hoe het er (niet) uitziet.?
Of het slechter rijdt weet ik niet, maar eigenlijk zit je ergens te lezen waar je eigenlijk niet hoort te zijn. Het gaat hier namelijk over dat soort motorfietsen die aangepast zijn naar ieders goed dunken.
 
Mwah, je heb choppers en choppers, de een kan ik wel waarderen, de andere niet
 
Of het slechter rijdt weet ik niet, maar eigenlijk zit je ergens te lezen waar je eigenlijk niet hoort te zijn. Het gaat hier namelijk over dat soort motorfietsen die aangepast zijn naar ieders goed dunken.
Goed om te horen dat ik hier eigenlijk niet hoor te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan