Waar zijn de choppers gebleven?

A
Nee Frits wil zijn lijf heel houden en lekker kunnen toeren
Misschien heb je gewoon niet het juiste postuur voor een Harley :N

1581065714167.png
 
Vooralsnog heb ik op de Dragstar anders nergens last van. Zal mijn overmatig aanwezige zitvlees wel zijn. :+
 
ik ga voor mijn volgende chopper, mijn eerste was de virago 1100 daarna mijn triumph rocket 3 ik kijk nu naar weer een chopper want er zijn voldoende vanuit de states geimporteerde jonge modellen van de Japanse grote merken te koop in NL en ik ben geen Harley fan.
 
ik ga voor mijn volgende chopper, mijn eerste was de virago 1100 daarna mijn triumph rocket 3 ik kijk nu naar weer een chopper want er zijn voldoende vanuit de states geimporteerde jonge modellen van de Japanse grote merken te koop in NL en ik ben geen Harley fan.
Met zo’n lange vork?
 
Ik weet niet wat of wie de grens bepaald tussen chopper en cruiser, maar ik wil actief rechtop zitten (opa)
Heb ooit eens gehoord dat “chopper“ van “chopped“ komt wat net zoveel betekend als eraf halen. Dus zolang er niks af gehaald word is het een cruiser denk ik. Dus koop dat ding, snelbinder eraf choppen en je hebt een chopper.
En met een dood musje tussen de spaken en een frikandel speciaal uitgesmeerd op je tank zit je ook safe qua ratbike geloofwaardigheid.
 
Heb ooit eens gehoord dat “chopper“ van “chopped“ komt wat net zoveel betekend als eraf halen. Dus zolang er niks af gehaald word is het een cruiser denk ik. Dus koop dat ding, snelbinder eraf choppen en je hebt een chopper.
En met een dood musje tussen de spaken en een frikandel speciaal uitgesmeerd op je tank zit je ook safe qua ratbike geloofwaardigheid.
zonde van die fricandel speciaal dan maar een cruiser.
 
Heb ooit eens gehoord dat “chopper“ van “chopped“ komt wat net zoveel betekend als eraf halen.
Schiet me maar lek als it het mis heb maar vziw is de (oer)chopper niet alleen een fiets waar van alles (wat als onnodig wordt gezien) is afgehaald maar ook als de voorvorkhoek (rake) vergroot is. Zonder dat kom je meer in de Bobber categorie uit.Eigenlijk zijn het merendeel van de moderne choppers nauwelijks nog echt choppers te noemen, we vinden achtervering wel prettig terwijl de oerchopper een hardtail was/is.
 
Wat mij betreft moet Indian Larry wel als één van de meest 'echte' chopper bouwers gezien worden. Niet alleen om de choppers die hij gebouwd heeft maar zeker ook om de filosofie die hij bij z'n builds naleefde.

Persoonlijk zou ik dolgraag zo'n echte chopper op basis van een oude hardtail met springervork en knuckelhead willen bezitten, maar of ik er veel en ver mee zou rijden is nog maar zeer de vraag.
 
Schiet me maar lek als it het mis heb maar vziw is de (oer)chopper niet alleen een fiets waar van alles (wat als onnodig wordt gezien) is afgehaald maar ook als de voorvorkhoek (rake) vergroot is. Zonder dat kom je meer in de Bobber categorie uit.Eigenlijk zijn het merendeel van de moderne choppers nauwelijks nog echt choppers te noemen, we vinden achtervering wel prettig terwijl de oerchopper een hardtail was/is.
Je hebt ook gelijk, dat was vroeger zeker zo. Tegenwoordig is de definitie van een man ook behoorlijk bijgesteld dus de criteria voor een chopper is ook versoepeld.

zonde van die fricandel speciaal dan maar een cruiser.

Wist je dat mocht je er ooit echt werk van willen maken en een echte ratbike gaan maken?

Om aan de criteria van een rat bike te voldoen moet er toch:
1: waar chroom zat enkel nog roest.
2: stuur gemaakt zijn van verwarmings buis
3: met merkstift een skull op de tank gekalkt
4: een bananeschil als tankdop
5: geen voorrem
6: uitlaat bijna plat van omvallen
7: lekkeband geplakt en omwikkelt met rode zakdoek/bandana
8: achterlicht hangt minimaal 20cm achter het doorgerotte spatbord
9: knipperlichten thuis liggen
10: rokende bedrading dat zeker voor 50% is weggefikt
11: 2 kg patatje oorlog met stoofvlees en uitjes door je ketting en tandwielen
12: dood musje in je voorwiel spaken voorzover die niet geknapt zijn
13: fricandel speciaal uitgesmeert op je zadel.

Dan istie behoorlijk af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan