Waar zijn de choppers gebleven?

Ik hou er niet van dat een motorfiets opzettelijk veranderd wordt of ontworpen om daardoor slechtere wegligging en handling te krijgen. Hoe het er uit ziet is nog tot daar aan toe, dat is smaak. Op de meeste choppers valt amper normaal te rijden ze zijn eigenlijk alleen maar te poetsen te modificeren en naar te kijken. Als dat is waar je blij van wordt? Of bedoel je hoe het er (niet) uitziet.?
Ik denk dat Beer weet waar hij mee bezig is, dus slechtere wegligging? Mwa denk juist een top wegligging en handling...
 
Ik hou er niet van dat een motorfiets opzettelijk veranderd wordt of ontworpen om daardoor slechtere wegligging en handling te krijgen. Hoe het er uit ziet is nog tot daar aan toe, dat is smaak. Op de meeste choppers valt amper normaal te rijden ze zijn eigenlijk alleen maar te poetsen te modificeren en naar te kijken. Als dat is waar je blij van wordt? Of bedoel je hoe het er (niet) uitziet.?

Ook al zou het slechter rijden dan kan het toch nog steeds zijn dat je het goed genoeg vind?
Wat is er dan mis mee? Dat hij slechter rijd dan dat hij ooit gedaan heeft?
Mijn motoren hebben waarschijnlijk een betere wegligging dan dat ik ooit nodig ga hebben.
 
Ok zegt genoeg. Niet slecht bedoeld.
Ik maakte een grapje, je bent een beetje letterlijk dat maakt niet uit. Je bent helemaal wild van choppers prima toch. Ik blijf weg uit dit topic.Ik snap wel waarom de titel is zoals die nu is.;)
 
Ik maakte een grapje, je bent een beetje letterlijk dat maakt niet uit. Je bent helemaal wild van choppers prima toch. Ik blijf weg uit dit topic.Ik snap wel waarom de titel is zoals die nu is.;)
Oh je mag hier gerust komen kijken. Maar de meeste die hier komen kennen het cv van de man die de chopper heeft gemaakt. Zij weten ook dat rijdbaarheid 1 van de belangrijkste dingen is die hij eist van zijn creaties. Zal mss niet zo vlot de hoek omgaan als een racer maar met het sturen zal wel niks mis zijn.
 
Nou, de knuppel zit al aardig in het hoenderhok.....
Om ontopic te blijven hier een mooi verhaal.
Er was eens een Chopper van Yamaha. Een Virago. Prima ding, goede pakezel die priema reed. En dan zijn er dus mensen die denken daar iets mee te moeten doen. Steeds iets eraf totdat het relatief minimalistisch is. Wat ik daar leuk aan vind zal ik vertellen en dat zal ook voor anderen zo gelden. Ik noem dat pluspunten.
+uniek exemplaar, er is er echt maar 1 van
+ de mensen kijken er meewarig naar en een enkeling heeft door dat het toch een beest van een machine is.
+juist omdat het slecht rijd, heb je bij 120km/h het idee dat je 200 km/h rijd. Heb dus nu geen drang meer om te scheuren.
+elk foutje wordt afgestraft, geen enkel hulpmiddel, zelfs geen gashendel die hem dicht trekt. Fantastisch om dat te ervaren

En de min punten?
-slechte zit houding
-rijd niet lekker
-veert ook niet meer al te best
-elke vibratie gaat door je hele lijf en 0 bescherming tegen wind of regen

En toch is hij niet te koop, en het is geen chopper meer. En waar de chopper is gebleven? Alle onderdeeltjes verkocht aan liefhebbers die weer een originele machine wilde hebben met chroom hier en chrooom daar. Nou en, als hij bij je past is het goed

20221204_140823.jpg
IMG-20211205-WA0003.jpg
 
aardige poging om van een cruiser een soort van caferacer te maken... alleen begrijp ik het niet helemaal... in mijn bescheiden (en eigen) opinie, kun je van een virago een hele aardige chopper maken _O- :

AJFCJaWbE4dYY5xsqTFcSjSxIvPNOCodElfs30TkynweKJCds9ClGhvbG-7Yc_a0Jk5v7CezsscMcRm0QF0cCVQXc2QJhZmTHNwMygs-8P39EKQRjfZhV8G1PAzbIW6XU2Jr9x4x_yGhq3zMduuqqz1amY-J_w=w1772-h1329-s-no
 
Zondag zijn er een hoop choppers in Eindhoven bij de Matchlight motorcycle show. Even ter info.
 
Meestal wel een beetje het soort die alleen de rit uit de bus in een tentoonstellings ruimte maken en weer terug
Die tentoonstelling sla ik dit jaar over, staat buiten genoeg leuks (die zelf rijdend komen) die 16 euro koop ik wel bier van 😅
 
Goed om te horen dat ik hier eigenlijk niet hoor te zijn.
Je mag hier best zijn denk ik.
Maar dan ook:
-in het sport topic gaan melden dat ze al die pk's toch nooit gaan gebruiken
-in het 11/25/35 kw topic gaan melden dat die dingen langzaam zijn
-in het navigatie topic zeggen dat je nooit verdwaald
-in het electrische topic gaan melden dat benzine veel beter is
-en in het te koop topic laten weten dat je alles al hebt.

Als iets je niet boeit, wat heeft het dan voor zin om op een plek waar mensen die het wel boeit te gaan vertellen dat het je niet boeit? :?
 
Je mag hier best zijn denk ik.
Maar dan ook:
-in het sport topic gaan melden dat ze al die pk's toch nooit gaan gebruiken
-in het 11/25/35 kw topic gaan melden dat die dingen langzaam zijn
-in het navigatie topic zeggen dat je nooit verdwaald
-in het electrische topic gaan melden dat benzine veel beter is
-en in het te koop topic laten weten dat je alles al hebt.

Als iets je niet boeit, wat heeft het dan voor zin om op een plek waar mensen die het wel boeit te gaan vertellen dat het je niet boeit? :?
Hij mag toch gewoon zijn mening geven, ook al strookt deze niet met die van de meerderheid in dit topic?
 
Wat je maakt is al mooi ook al vinden anderen dat niet.
Het gaat erom dat je een motor maakt waar jijzelf blij mee bent, de meesten van ons rijden motor omdat wij er blij van worden ?
Ik ben blij dat je nog zelf motoren kunt verbouwen zonder dat de RDW het af kan keuren.
Laat iedereen toch lekker naar eigen smaak knutselen want over een aantal jaar rijden wij waarschijnlijk allemaal op elektrische motoren om het milieu te moeten sparen terwijl de grote multinationals gewoon zwarte wolken de lucht inpompen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan