Waar zijn de choppers gebleven?

dff5a8d9492386cb0e065cd0ae2bb9ea.jpg


High neck chop
 
Motoren zijn gemaakt op gemiddelde lichaamslengte. Aanpassen is het devies. Je kunt jezelf aanpassen aan de motor, omdat de "looks"dan belangrijker zijn als het comfort. Op de standaard Wildstar zit ik niet helemaal lekker. Dus Risers, een ander stuur, een ander zadel en de floorboards een aardig stuk verzet. Zo,n 7 cm naar voren en dan de hoek ook veranderd. Eerst kwamen mijn knieën boven de tank uit, dat is nu niet meer zo. Is en blijft een keuze, maar niets is onmogelijk. En bij de Blauwe Home made ben ik gaan zitten en heb toen bepaald waar ik mijn handen en mijn voeten wilde hebben. Daar rijd ik op mijn gemak, ondanks de "looks" mee naar Denemarken. En heb nergens ook maar enige last. Houding is erg belangrijk als je langere stukken gaat rijden. Heb bij meerdere 1600,s de houding van de rijder aangepast voor meer rijplezier. Want met een zere rug of schouders rijd je niet lang. En Hard-Tail en het Europese drempelklimaat gaan niet heel goed samen.
Helemaal mee eens en goed dat je dit aanhaalt , Graag wil ik hieraan toevoegen dat er ook het 1 en ander te doen is voor de passagier , als is het wel handig om niet te veel verschillende passagiers te hebben 😜
 
En voor de duo altijd proberen om iets van floorboards zo laag mogelijk te realiseren. Steps is vast en leidt tot een vastpunt voor de voeten n dus een aardig statische zit voor de duo. Als de voeten lekker verplaatst kunnen worden blijft de zit ook langer prettig.
Nieuwe RVS tassenbeugels gemaakt, RVS floorboard erin gemaakt met anti slip trapdoppen. Niet rond, maar haaks aan de onderzijde. Bijkomend voordeel, de motor gaat bij een misstap niet op zijn zijkant, maar blijft "staan" op beide beugels, dus voor en achter. Afstappen, even er omheen en rechtop zetten van die zware buffel is ook simpel. Geen beschadigt chroom, maar een schuurpapiertje en eventueel polijsten!!!
En voor wat betreft de "trillende" V-Twin, gratis massage onderweg. Blijkt goed te werken, meisje houdt het echt lang uit achterop!!

RG-gamma, Wat dat betreft is mijn GL veel meer een Limo dan zo,n trillende Vtwin.
Foto van die comfortabele reismachine???


ttdIENrImOLp61L-j9G73D0LpUaLznUtVeRwni_CcwbxxpqpXh6ecb5C6mPxL59psVXV54FU69fC4sfc2-srhoF6lkrMTr3F7ThdoJJfLG5zHYrpVNOeS1z-mleJmCl4_QcdGQDDiVwVfCoMlAtYl1FbLfNZm9d5uTxXKWOPe5JUAvUhUY36iFJflOoqjx_sZV8BtftsB3JpXh4aDiiyObbZnKFyAll2v4dLsj-_XyVOy31-LUJ7btcZUhe4LbBKsuHqIcwuyeA5ptfTvqiUr46c7jDE6Kn4-yJn7Zr2PiP0Y8JCWTTFFqFWm7KdraVaDJ7Y9GhWr_RLFCLBKqCmu-sEUpQqv0E7WGYANyGEMjqc8hg96msTW9mFVhNfT4GBQMtYI9NjKtMX3eS83yINjKx6Qo7J9_jN_9WYDXb482AAC4b0X296ASDY0wQgcVNT0_F90Um7amAWI4K_-2K6khjKd1gY3KmnKphuiLluWWJ8xVPPwzFanV7vEacb_7DRvQ_AA29Td5GBTISnpozBwKsE4KI6s24ECIcr2_n5q9xdK4lYgPPn0dHlZoZBaXOMWPm8flhm1EtKtQw6YH9MhsgF7oqyvsaZtwY5BCPj8cgr2ispDhBOmQVRUsdQzS-O-7tK8ccmlGGgiIao3VRwTEN6aMF8bxDj-VNXuBv7JVqi6vLuxx0CBy1Ktl0O=w625-h415-no

KdvCz919_9zdCM7Ad7JEOTuf9MeBm2mq61T5akY_KjLdY7y8VTdOMTnNLGovzvtx5eMysxG41I5Ojs4WmqEhLN7vpSWgSZmfcbXS-Jg3EVaDtqMCdUmyrY3lS3M7NnxYUij_c2kty8odeVtv6LMuBFb0xQDXmZ9J8BarQG9cN0LX1DCyvn_FJy5iLMA4WdEO-i3LBvXqeSJLEDWiFQdvnHFEMJ0YbsUM6kpy_opOWTYsbyl-r-pCtof8MZOwvsLvFxQNAwtryLfQS9xphJi3fWwOLbEUHHHP36FGl9imypo0YXGbkTOz9d53TnqzGJ_OQWdu3wrLXvxWxEIAgAtWK6luGHwYoereITLn_8-cU4VosK5rdNcBDJjlg2MExIO7b3PLj0d9dH2VNrhbRME18yHnWO2C-I0IsiWE98S835Qqfj7ZcErDz97pf-Sx-hCspJxZ1e5uub0qZOdivJAtiuO6FKCJN2vlScGfvkr0761rgSX96PrHRnD_UW8Sk6Wgc-Fh1XRuS1hh-sN2p37-KqIXYoY_ioqraM3eXJOGaFDTULUqhav3MmScY0OqxiWLJ17S1tr98EijI4F4QAFjNqh-oHG0qcyfZ2XCwL9Rh0BtDgyU5rtfVau4C_Yy_UWHIydfci3ktKM53AApFvwMyCaHIY4N0HbgeSxRkC7wEn_lOYMffkUIMuBPXkmUwA=w398-h564-no


oNZnZu1TuwSLaB7t6rkjpSoiNnmq6lF16wl8zQkVZGDC-pBMKc7XKh5EPzyX6If-aqkUXQ5BRu2wFL3b7gA24DwIEr02NPIJebyBeDBfjjld-q4OlXFUyQjW4wfrmoQz_Fp37DHFuR1wn4cq86-g839CYyXUkcH8vpkv0Ev4YuD1D5m0YLRQzvBtthFoLUK8ndtw2AiK6zddng7g47k8jtZ88vkuYoc_XC2XEfoNZaOG16mhN4NNb27idWEHyugTBOWCbB8ZlJGXgnLZK2ZUXVrmcSs5ILePP-f0m1EPmFQqNqUxxbxM9_Orxd6Ta0ZOrdOdgcqpRG3Qo6xk1jpbqW4vtBi-pB7PtLJkWuSpegO3ugdBvdah-3kHcpXeamJ7y1A-NbEVYUtZEQOWE8VcREQOBPK2sroLa2SZW6gI8DmaVnJdXu3clrhGfBERVx2Wfm79hWDzafOAL6cS47NA1SGIgbIs4zDjXndYpIHsXCV8Akb_ZZrVY0fbpEvRyl5cvsj6TSjRJYOTZy2L_eTMYR-9LCY-W0IF64r8b6zWzxmhu5XhOXqYwr_fszbS3nnnawBfEBvljTCQE643eRCA3j9ViLm0EZm_j1BlAm8P9dZHcmMYRMZ7CJWK9KRHSRsuEUWtLwrg6Wl2TGUTlbM97QXhFp-1J-RQUs_Cef11WLRBErvNLVJ3dhiccyE36A=w597-h895-no
 
Laatst bewerkt:
En voor de duo altijd proberen om iets van floorboards zo laag mogelijk te realiseren. Steps is vast en leidt tot een vastpunt voor de voeten n dus een aardig statische zit voor de duo. Als de voeten lekker verplaatst kunnen worden blijft de zit ook langer prettig.
Nieuwe RVS tassenbeugels gemaakt, RVS floorboard erin gemaakt met anti slip trapdoppen. Niet rond, maar haaks aan de onderzijde. Bijkomend voordeel, de motor gaat bij een misstap niet op zijn zijkant, maar blijft "staan" op beide beugels, dus voor en achter. Afstappen, even er omheen en rechtop zetten van die zware buffel is ook simpel. Geen beschadigt chroom, maar een schuurpapiertje en eventueel polijsten!!!
En voor wat betreft de "trillende" V-Twin, gratis massage onderweg. Blijkt goed te werken, meisje houdt het echt lang uit achterop!!

RG-gamma, Wat dat betreft is mijn GL veel meer een Limo dan zo,n trillende Vtwin.
Foto van die comfortabele reismachine???


ttdIENrImOLp61L-j9G73D0LpUaLznUtVeRwni_CcwbxxpqpXh6ecb5C6mPxL59psVXV54FU69fC4sfc2-srhoF6lkrMTr3F7ThdoJJfLG5zHYrpVNOeS1z-mleJmCl4_QcdGQDDiVwVfCoMlAtYl1FbLfNZm9d5uTxXKWOPe5JUAvUhUY36iFJflOoqjx_sZV8BtftsB3JpXh4aDiiyObbZnKFyAll2v4dLsj-_XyVOy31-LUJ7btcZUhe4LbBKsuHqIcwuyeA5ptfTvqiUr46c7jDE6Kn4-yJn7Zr2PiP0Y8JCWTTFFqFWm7KdraVaDJ7Y9GhWr_RLFCLBKqCmu-sEUpQqv0E7WGYANyGEMjqc8hg96msTW9mFVhNfT4GBQMtYI9NjKtMX3eS83yINjKx6Qo7J9_jN_9WYDXb482AAC4b0X296ASDY0wQgcVNT0_F90Um7amAWI4K_-2K6khjKd1gY3KmnKphuiLluWWJ8xVPPwzFanV7vEacb_7DRvQ_AA29Td5GBTISnpozBwKsE4KI6s24ECIcr2_n5q9xdK4lYgPPn0dHlZoZBaXOMWPm8flhm1EtKtQw6YH9MhsgF7oqyvsaZtwY5BCPj8cgr2ispDhBOmQVRUsdQzS-O-7tK8ccmlGGgiIao3VRwTEN6aMF8bxDj-VNXuBv7JVqi6vLuxx0CBy1Ktl0O=w625-h415-no

KdvCz919_9zdCM7Ad7JEOTuf9MeBm2mq61T5akY_KjLdY7y8VTdOMTnNLGovzvtx5eMysxG41I5Ojs4WmqEhLN7vpSWgSZmfcbXS-Jg3EVaDtqMCdUmyrY3lS3M7NnxYUij_c2kty8odeVtv6LMuBFb0xQDXmZ9J8BarQG9cN0LX1DCyvn_FJy5iLMA4WdEO-i3LBvXqeSJLEDWiFQdvnHFEMJ0YbsUM6kpy_opOWTYsbyl-r-pCtof8MZOwvsLvFxQNAwtryLfQS9xphJi3fWwOLbEUHHHP36FGl9imypo0YXGbkTOz9d53TnqzGJ_OQWdu3wrLXvxWxEIAgAtWK6luGHwYoereITLn_8-cU4VosK5rdNcBDJjlg2MExIO7b3PLj0d9dH2VNrhbRME18yHnWO2C-I0IsiWE98S835Qqfj7ZcErDz97pf-Sx-hCspJxZ1e5uub0qZOdivJAtiuO6FKCJN2vlScGfvkr0761rgSX96PrHRnD_UW8Sk6Wgc-Fh1XRuS1hh-sN2p37-KqIXYoY_ioqraM3eXJOGaFDTULUqhav3MmScY0OqxiWLJ17S1tr98EijI4F4QAFjNqh-oHG0qcyfZ2XCwL9Rh0BtDgyU5rtfVau4C_Yy_UWHIydfci3ktKM53AApFvwMyCaHIY4N0HbgeSxRkC7wEn_lOYMffkUIMuBPXkmUwA=w398-h564-no


oNZnZu1TuwSLaB7t6rkjpSoiNnmq6lF16wl8zQkVZGDC-pBMKc7XKh5EPzyX6If-aqkUXQ5BRu2wFL3b7gA24DwIEr02NPIJebyBeDBfjjld-q4OlXFUyQjW4wfrmoQz_Fp37DHFuR1wn4cq86-g839CYyXUkcH8vpkv0Ev4YuD1D5m0YLRQzvBtthFoLUK8ndtw2AiK6zddng7g47k8jtZ88vkuYoc_XC2XEfoNZaOG16mhN4NNb27idWEHyugTBOWCbB8ZlJGXgnLZK2ZUXVrmcSs5ILePP-f0m1EPmFQqNqUxxbxM9_Orxd6Ta0ZOrdOdgcqpRG3Qo6xk1jpbqW4vtBi-pB7PtLJkWuSpegO3ugdBvdah-3kHcpXeamJ7y1A-NbEVYUtZEQOWE8VcREQOBPK2sroLa2SZW6gI8DmaVnJdXu3clrhGfBERVx2Wfm79hWDzafOAL6cS47NA1SGIgbIs4zDjXndYpIHsXCV8Akb_ZZrVY0fbpEvRyl5cvsj6TSjRJYOTZy2L_eTMYR-9LCY-W0IF64r8b6zWzxmhu5XhOXqYwr_fszbS3nnnawBfEBvljTCQE643eRCA3j9ViLm0EZm_j1BlAm8P9dZHcmMYRMZ7CJWK9KRHSRsuEUWtLwrg6Wl2TGUTlbM97QXhFp-1J-RQUs_Cef11WLRBErvNLVJ3dhiccyE36A=w597-h895-no
Tja sommige dames houden wel van een trillend apparaat🤗, die van Jan blijkbaar niet:+
Foto van mijn limo? nou vooruit dan maar,
20180728_124607_resized.jpg
 
Knutselsmurf is een Chopperbouwer zie I'm impressed
Die tassenbeugels zou ik ook wel willen , maar dat is maatwerk vrees ik ....
 
Even een misverstand weg werken , mijn duo , mijn partner , mijn allesie , die rijd graag met mij mee op de motor ,klaagt nooit en vraagt alleen maar of het normaal is dat deze motorfiets zo trilt omdat ze dit niet eerder heeft meegemaakt met mij op welke motor dan ook...
 
Dat zijn inderdaad LIMO,S!! Qua reisgenoot kan daar niets tegenop. Die discussie is hier ook geweest, maar voor mij moest het wel iets meer op mijn traditionele beeld van MOTOR lijken. Mijn vrouw had liever een GL gewild, daar ben ik van overtuigd!!
En de Roadstar is niet echt een trillingsmotor, misschien weet ik niet beter. Ben van I cilinder XT 500 overgegaan naar All Road Transalp en Africa Twin, beide V-twins en toen naar deze dikke V-twin. Ben een paar keer op pad geweest met de V-max van mijn zoon en dat was in vergelijk met mijn 1600 wel een naaimachine.
Laat het Limo maar weg in geval van die van jou met die klagende duo ;)
Wat dat betreft is mijn GL veel meer een Limo dan zo,n trillende Vtwin. :Y
Knutselsmurf is een Chopperbouwer zie I'm impressed
Die tassenbeugels zou ik ook wel willen , maar dat is maatwerk vrees ik ....
Tassenbeugels waren meer het gevolg van een eenzijdige crash, waarbij de chromen tassenbeugel links aardig naar de kloten was. Had al geen compassie met chroom al;s materiaal, het mooi is er al snel af, afhankelijk van de kwaliteit. Maar het gaat naar de filisteinen. Ben ook steeds meer gaan vervangen door RVS, zo ook de tassenbeugels. En met die dubbele, lage uitlaten was er ruimte voor de voetsteunen.
 
Choppers ... het zal een kwestie van vraag en aanbod zijn denk ik?
Decennia geleden waren motorrijders vooral vrijetijds rijders, dezer dagen eerder woon werk rijders. Daar zijn choppers minder geschikt voor.

Ondanks mijn eerste motor een chopper was (wel een 125cc),
Suzuki VL 125 LC Intruder (16).JPG

zijn het daarna altijd sport/toer motoren geworden, omdat die het beste bij me passen.

Al zit ik er aan te denken eerder richting toer(buffel) te gaan in de (nabije) toekomst. Een GoldWing is me dan weer wat over, omdat buiten toeren, de motor nog steeds voornamelijk voor woon werk zal moeten dienen.
Ik denk dan bijvoorbeel aan een R1200RT. Maar het is nog wat koffiedik kijken momenteel (budget ...).

Choppers zijn verder niet zo mijn ding, kwestie van smaak natuurlijk. Wel krijgen die van mij, net als elke andere motorrijder een vriendelijke en welgemeende motorgroet.

Ik kan er wel met bewondering naar kijken hoe er zijn die bloedmooie zelfbouw choppers maken, zoals die blauwe van @Knutselsmurf2 bojvoorbeeld :t

Keek vroeger ook wel eens naar die programma's op NGC of Discovery Channel (west coast customs of zoiets?), die met die voortdurend tegen elkaar brullende vader en zoon ... :P
Ik vind de wijze hoe zulke motoren gebouwd worden echt wel knap om te zien!
Dat zijn motoren die TERECHT uniek genoemd mogen worden!
 
Ik heb ook nooit woon-werk verkeer gedaan met zo'n poetsobject. De All-road was daar veel geschikter voor, allemaal ABS, dat repareer je met een soldeerbout en MEK. Weinig poetsen, olie op peil houden en je ketting met enige regelmaat schoon en in het vet. Verder niks customizen, motor kwam in het weekend niet eens de garage uit, zat er de hele week al op, zomer en winter. Nu ligt dat anders, geen werk meer dus alleen fun. En dan kan het van vervoer zomaar een hele drukke hobby worden. Buiten het normale onderhoud aan huis en tuin is de motor nu mijn "werk" geworden. Sleutel veel voor derden, met veel plezier en passie.
 
En welke Nederlander kan die betalen?? €40.000 heb ik niet liggen.
Volgens mij worden er zat motoren in die prijsklasse verkocht.
Een beetje knappe Goldwing doet daar niets voor onder.
Overigens hebben genoeg mensen iets in te ruilen, hoeven ze niet €40.000,- af te tikken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toen hij uitkwam was het wel de grootste (geen eigenbouw of opgeboorde) en de langste, toen kwam ook de 2 liter Vulcan
 
Om terug te komen op het woon-werk gebeuren met een "chopper" of "cruiser".
Een cruiser kun je ideaal gebruiken als woon-werk motor. Het enige is het poetswerk. Maar als je chroom niet 24/7 moet schijnen is het gewoon te doen. Het enige probleem is het zout in de winter. Maar elke avond afspoelen is ook het werk niet.

Vooral de cardan is veel handiger dan al dat ketting-geneuzel. Als je heel veel rijdt is het een kwestie van af en toe de vloeistof verversen en gaan met die banaan.
 
....
Keek vroeger ook wel eens naar die programma's op NGC of Discovery Channel (west coast customs of zoiets?), die met die voortdurend tegen elkaar brullende vader en zoon ... :P
Ik vind de wijze hoe zulke motoren gebouwd worden echt wel knap om te zien!
Dat zijn motoren die TERECHT uniek genoemd mogen worden!

Dat zal American Chopper zijn, over Orange County choppers en de familie Teutel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan