Waar zijn de choppers gebleven?

Tuckson

Kawasaki VN900 Custom Special
5 okt 2004
2.227
80
Woudenberg
Heuj,

Zat zo eens een beetje rond te kijken, en werd er een beetje triest van. Kijk ik nou scheel of.... worden er nog maar zo weinig leuke , echte, nieuwe choppers uitgebracht (v-twin, custom look, druppeltank, je weet wel wat ik bedoel)?
Ik bedoel. Suzuki heeft niks meer op de site staan? Honda doet niet meer mee? Yamaha ook niet. Polaris is gestopt met Victory. En Triumph... tsja... Echte choppers zijn dat nooit geweest ;-) En kawasaki.... heeft de vulcan s als last man standing. 650 cc en 2-in-lijn, dus... nee.

We hebben nog Harley en Indian over. En Guzzi doet nog mee. Is dat alles of zie ik nou gewoon merken over het hoofd?

edit: Hyosung heeft nog een 125 cc choppertje in het gamma. Word je dan ook weer niet vrolijk van.

Edit 2: Hmmm als ik zo eens kijk worden er door de grote merken soms nog wle gemaakt, maar hier gewoon niet geleverd. In de VS zie je deze bijv: er gewoon bij staan:
2015-interstate-black-1950x1140.jpg

Niet dat ik hem nou zo gruwelijk mooi vind, maar het lijkt iig nog ergens op ipv al dat technisch lego wat er hier wordt geïmporteerd.
 
Laatst bewerkt:
Kwestie van vraag en aanbod lijkt me. Misschien willen de jongere kopers die zijn opgegroeid met de modernere technieken en luxes dat ook terugzien in hun motoren?
 
Ik heb zelf de nieuwe Honda Rebel, maar dat is ook nog het enige wat Honda maakt qua chopper/custom. Voor mij perfect, maar kan me voorstellen dat er liefhebbers zijn die graag iets zwaarders rijden. Jammer dat er nog zo weinig worden gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de Kawasaki Vulcan S, kom van een z750, vind het blok een heerlijke middenweg. Maar voor de purist wellicht minder.

Vergeet je de Yamaha XV950 niet dan? (Amerikaanse naam Yamaha Bolt)
2017-Yamaha-XVS950CUASP-EU-Tech_Graphite-Static-003-03.jpg
 
Blijkbaar is er door de grote vier Japanse bedrijven te weinig te verdienen aan de choppers. Daarnaast zal het ook wel te maken met allerlei emissie eisen.

Gelukkig heb ik naast mijn Kawa ZZR1100 een Honda VT1100 C1 in de garage staan. Na zijn herstel/verbouwing gaat die weer de weg op.
 
Het lijkt wel alsof de choppertijd volledig is voorbijgestreefd.
Nu zijn het veelal de reis enduro's die het goed doen.
Misschien komt het ooit wel eens terug want er is zeker een markt voor denk ik.
 
Goed punt, begin van het topic gaat eigenlijk uitsluitend over cruisers. Mooier wel naar mijn mening dan die gechopte bouwwerken :X
Yes.
Choppers en cruisers. Als je nu echt puristisch gaat worden zou je die termen niet door elkaar moeten gebruiken idd. Maar ja... Als we het hebben over dat merken die dingen niet meer leveren heb ik het niet echt over zelfbouw ;-)

Customs worden ze ook nog wel eens genoemd. Vind zelf cruisers eigenlijk het beste passen, maar als je dat gebruikt is er altijd wel weer een iddiot die met goldwings en zo op de proppen komt -O-.

RIj zelf shadow 1100 en er rijdt wat mij betreft niets lekkerder dan een lekker ploffende dikke vtwin.

Het is best apart dat er geen markt voor zou zijn. Op 1 of andere manier trekken dit soort modellen toch altijd de aandacht. Zet een dikke harley, intruder , vulcan of shadow naast een gepimpte bmw en het is niet de bmw die de meeste nieuwsgierige blikken krijgt, ongeacht wat voor toeters en bellen erop zitten.

Ik hoop écht dat men weer normale cruisers gaat bouwen, Ook bij de grote merken. De lol van de japanners was dat je héél veel motor kreeg voor een acceptabele prijs. Een dikke 1500 intruder ging onder de 15K over de toonbank. Koop je bij Harley of Indian een instapmodel voor.

Harley is en blijft een jongensdroom, maaar jongens, die C 1500 BT van Suzuki vond ik ook altijd een plaatje.
1566977211719.png
 
Nederland is geen handig cruiser-land meer (weinig rechtdoor, weinig ruimte, veel drempels en veel drukte), een echt dikke Japancruiser zoals een Intruder 1700 o.i.d past niet eens door een Hollandse schuurdeur heen. Harley pakt nu heel slim het gat op met hun nieuwe segment Aziatische lichte cruisertjes (urban cruisertjes) met een wat kleinere cilinderinhoud. En dan heb je nog een hele generatie hipsters die graag zelf wat bouwen en daar nooit een nieuwe motor voor zouden gebruiken. De oudere generatie met geld (die vroeger op de Vulcans en de Shadows reden) wil maar één ding en dat is een Big Twin waar HD op staat. Ik kan me goed voorstellen dat er dan verder weinig over blijft, behalve een paar niche fietsen zoals powercruisers.
 
Yes.
Choppers en cruisers. Als je nu echt puristisch gaat worden zou je die termen niet door elkaar moeten gebruiken idd. Maar ja... Als we het hebben over dat merken die dingen niet meer leveren heb ik het niet echt over zelfbouw ;-)

Customs worden ze ook nog wel eens genoemd. Vind zelf cruisers eigenlijk het beste passen, maar als je dat gebruikt is er altijd wel weer een iddiot die met goldwings en zo op de proppen komt -O-.

RIj zelf shadow 1100 en er rijdt wat mij betreft niets lekkerder dan een lekker ploffende dikke vtwin.

Het is best apart dat er geen markt voor zou zijn. Op 1 of andere manier trekken dit soort modellen toch altijd de aandacht. Zet een dikke harley, intruder , vulcan of shadow naast een gepimpte bmw en het is niet de bmw die de meeste nieuwsgierige blikken krijgt, ongeacht wat voor toeters en bellen erop zitten.

Ik hoop écht dat men weer normale cruisers gaat bouwen, Ook bij de grote merken. De lol van de japanners was dat je héél veel motor kreeg voor een acceptabele prijs. Een dikke 1500 intruder ging onder de 15K over de toonbank. Koop je bij Harley of Indian een instapmodel voor.

Harley is en blijft een jongensdroom, maaar jongens, die C 1500 BT van Suzuki vond ik ook altijd een plaatje.
Mee eens :t
 
Yes.
Choppers en cruisers. Als je nu echt puristisch gaat worden zou je die termen niet door elkaar moeten gebruiken idd. Maar ja... Als we het hebben over dat merken die dingen niet meer leveren heb ik het niet echt over zelfbouw ;-)

Customs worden ze ook nog wel eens genoemd. Vind zelf cruisers eigenlijk het beste passen, maar als je dat gebruikt is er altijd wel weer een iddiot die met goldwings en zo op de proppen komt -O-.

RIj zelf shadow 1100 en er rijdt wat mij betreft niets lekkerder dan een lekker ploffende dikke vtwin.

Het is best apart dat er geen markt voor zou zijn. Op 1 of andere manier trekken dit soort modellen toch altijd de aandacht. Zet een dikke harley, intruder , vulcan of shadow naast een gepimpte bmw en het is niet de bmw die de meeste nieuwsgierige blikken krijgt, ongeacht wat voor toeters en bellen erop zitten.

Ik hoop écht dat men weer normale cruisers gaat bouwen, Ook bij de grote merken. De lol van de japanners was dat je héél veel motor kreeg voor een acceptabele prijs. Een dikke 1500 intruder ging onder de 15K over de toonbank. Koop je bij Harley of Indian een instapmodel voor.

Harley is en blijft een jongensdroom, maaar jongens, die C 1500 BT van Suzuki vond ik ook altijd een plaatje.
Bekijk bijlage 1422384
Ik ben het hier zeker mee eens. De Suzuki C 1500 BT is zeker een mooie motor. Helaas paste die niet binnen mijn budget, waardoor ik een C800 uit 2006 gekocht heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan