Waar zijn de choppers gebleven?

37413496_540981383023586_5408051355438809088_n.jpg
 
Ik denk dat men straks veel geld gaat betalen voor 2e hands motoren in dat segment. Ik zie nu al dat de vn800's duurder zijn geworden dan pakweg 8 jaar terug.
 
Mooier zegt ie.;)
Haha oke, oke :} dit ziet er zeker goed uit.
Ik zie voor mijzelf alleen teveel onderhoud. Daarom een moderne cruiser, klein of groot, trekt me meer.
Starten, rijden en af en toe de geplande ondershoudsbeurt.
Maar dat is zeer persoonlijk. Maar je punt is duidelijk. Er worden zeer mooie dingen gebouwd/gechopt :t
 
Naar mijn idee is het erg jammer dat merken zoals Suzuki en Kawasaki minder motoren maken in het cruiser/chopper straatje. Dit maakt het voor H-D makkelijk om hoge prijzen te vragen voor een motor omdat vanuit de Japanse merken geen echte concurrentie aanwezig is. Alleen de oudere motoren van deze merken leveren nog enige concurrentie.

Helaas speelt H-D hier niet op in door mensen te motiveren om bij hun merk te blijven of mensen te werven om geïnteresseerd te raken in hun merk. Ik had de keuze tussen een H-D (2004 Sportster Roadster 1200) en mijn huidige motor (2006 C800), en de doorslag voor mijn keuze is vooral gekomen door het bluffen van de H-D dealer (bij hen kreeg ik 700 terug op mijn vorige motor, bij de zaak waar ik mijn C800 gekocht heb kreeg ik 2000 terug).

Ook is, als ik naar andere fora etc. kijk, opvallend dat cruisers/choppers vooral "beginner motoren" genoemd worden. "Alleen een beginner rijdt een cruiser/chopper, een gevorderde rijder rijdt een GSXR-1000 of R1". Als dit in de gehele motorwereld de mening van mensen is kan ik begrijpen waarom de grote merken minder energie besteden aan het ontwikkelen van cruisers/choppers. Ik vind het erg jammer.
 
Helaas speelt H-D hier niet op in door mensen te motiveren om bij hun merk te blijven of mensen te werven om geïnteresseerd te raken in hun merk. Ik had de keuze tussen een H-D (2004 Sportster Roadster 1200) en mijn huidige motor (2006 C800), en de doorslag voor mijn keuze is vooral gekomen door het bluffen van de H-D dealer (bij hen kreeg ik 700 terug op mijn vorige motor, bij de zaak waar ik mijn C800 gekocht heb kreeg ik 2000 terug).
Ik zou nooit of te nimmer bij een HD dealer een motor kopen, 1x binnen gewandeld omdat ik op zoek was naar een tweedehands sportster, verkoper vertelde me dat het onmogelijk was om een degelijke sportster te vinden onder de 4500 euro (mijn budget was 4000 euro). Rij ondertussen een jaar of drie tevreden op een 883 die binnen mijn budget viel.
 
Ik zou nooit of te nimmer bij een HD dealer een motor kopen, 1x binnen gewandeld omdat ik op zoek was naar een tweedehands sportster, verkoper vertelde me dat het onmogelijk was om een degelijke sportster te vinden onder de 4500 euro (mijn budget was 4000 euro). Rij ondertussen een jaar of drie tevreden op een 883 die binnen mijn budget viel.

H-D verkopers kunnen nog weleens naast hun schoenen lopen inderdaad. Merkte dit zelf toen ik tijdens afgelopen motorbeurs in Utrecht met eentje stond te praten. Hij had het over dat H-D probeert zijn motoren ook voor het jongere publiek aantrekkelijk te maken, want ze merken de vergrijzing etc. Dus ik zei: 'Waarom worden de motoren dan niet goedkoper, want jonge mensen hebben geen groot budget en geen behoefte een mega zware motoren met 1800cc motorblok..'. Zegtie: 'Jaaa neeee, dat is niet het probleem. We merkten dat jongeren van accessoires houden, daarom hebben we dit dikke boek (was echt dik) volledig met allerlei accesoires. Dan kun je van een Fat Bob een touring model maken. Kei handig en vinden jongeren leuk!'....8)7 Stak mijn duim op en heb toen vriendelijk bedankt voor de toelichting en daaaag. :W
 
H-D verkopers kunnen nog weleens naast hun schoenen lopen inderdaad. Merkte dit zelf toen ik tijdens afgelopen motorbeurs in Utrecht met eentje stond te praten. Hij had het over dat H-D probeert zijn motoren ook voor het jongere publiek aantrekkelijk te maken, want ze merken de vergrijzing etc. Dus ik zei: 'Waarom worden de motoren dan niet goedkoper, want jonge mensen hebben geen groot budget en geen behoefte een mega zware motoren met 1800cc motorblok..'. Zegtie: 'Jaaa neeee, dat is niet het probleem. We merkten dat jongeren van accessoires houden, daarom hebben we dit dikke boek (was echt dik) volledig met allerlei accesoires. Dan kun je van een Fat Bob een touring model maken. Kei handig en vinden jongeren leuk!'....8)7 Stak mijn duim op en heb toen vriendelijk bedankt voor de toelichting en daaaag. :W
Een Harley is ook niks voor de jeugd , is echt een oude lullen bak .. zo`n ding moet je er gewoon bij nemen voor dat moment je als een uitgebluste pinguin over de weg wil gaan ..
(ik spreek helaas uit ervaring ja` )B|
 
Ach, ik heb niks tegen Harley's. Als ik het geld er voor had kocht ik een ... Oh nee wacht, toch maar een Yamaha. })

s-l400.jpg
 
H-D verkopers kunnen nog weleens naast hun schoenen lopen inderdaad. Merkte dit zelf toen ik tijdens afgelopen motorbeurs in Utrecht met eentje stond te praten. Hij had het over dat H-D probeert zijn motoren ook voor het jongere publiek aantrekkelijk te maken, want ze merken de vergrijzing etc. Dus ik zei: 'Waarom worden de motoren dan niet goedkoper, want jonge mensen hebben geen groot budget en geen behoefte een mega zware motoren met 1800cc motorblok..'. Zegtie: 'Jaaa neeee, dat is niet het probleem. We merkten dat jongeren van accessoires houden, daarom hebben we dit dikke boek (was echt dik) volledig met allerlei accesoires. Dan kun je van een Fat Bob een touring model maken. Kei handig en vinden jongeren leuk!'....8)7 Stak mijn duim op en heb toen vriendelijk bedankt voor de toelichting en daaaag. :W
Mijn éérste ervaring was oké. Ik was opzoek naar een andere (nieuwere) motor. De medewerker vroeg of ik ooit op een H-D gereden had. Dit had ik nog niet, waarna hij direct zei "Wil je eens op een rijden?" waarop ik verbaast reageerde met "Nu?". Binnen 5 minuten zat ik op een H-D Sportster 883 uit 2019 en daarop heb ik een leuke proefrit gehad (behalve de mid-controls vielen tegen). Vervolgens met een andere verkoper gesproken over de historie van H-D en de motor die ik gereden had. Toen ik aangaf dat ik helaas geen €14500,- had uit te geven, liep hij direct met me naar de gebruikte motoren waartussen een 2004 Sportster Roaster 1200 stond. Bij het aangeven dat ik mijn eigen motor wilde inruilen en aangaf dat ik €2000,- erop terug kreeg bij de andere zaak, werd door hem gezegd "Daar zullen wij ook wel op uitkomen, komt goed." Vervolgens heb ik nog even staan ronddraaien en nog even gesproken met de eerste medewerker.

Conclusie: Eerste bezoek -> 2 verkopers -> 2x positief.

Helaas kreeg ik bij het 2de bezoek om de roadster proef te rijden te maken met een andere verkoper. Deze probeerde me eruit te bluffen waardoor mijn vriendin een afkeer gekregen heeft qua H-D. Niet gek, want als je zo staat te draaien als verkoper weet je zelf goed genoeg dat je probeert te bluffen. Helaas dat deze jonge gup daar niet op is ingegaan en zich geen €1300,- door de neus liet boren.

Conclusie 2: Tweede bezoek -> andere verkoper -> verprutst H-D.

De H-D zit wel nog altijd in mijn gedachten.. misschien wel het meest frustrerende.

Ik ben 25, en heb H-D altijd wel mooie motoren gevonden. En accessoires zijn wel handig, maar is voor mij echt geen MUST qua een motor. Het grote verschil, vind ik, tussen H-D en bijvoorbeeld Suzuki: H-D heeft veel accessoires die op alle motoren uit één lijn passen, welk jaar dan ook. Hier loop ik bij de Suzuki tegen een probleem aan: zadeltassen van de nieuwere C50/C800 lijn passen niet op de oudere. Daar vind ik dat H-D toch echt wel een groot verschil maakt.
 
Laatst bewerkt:
Laten jullie de beeldvorming van een merk tot stand komen op basis van de showroom verkopertjes?
Dat is best een beperking eigenlijk ;)
Niet per definitie qua het merk, maar wel qua de zaak. Daarom zal ik, als ik een H-D zou halen bij een dealer, nooit meer naar die dealer toe gaan. Dan maar 200km retour reis voor een motor dan zo behandeld worden.
 
Ik vind nieuwe harley’s nauwelijks interessant
Gelukkig is er genoeg oud spul dat gemakkelijk aan de gang is te houden
Als je nu een knuckelhead wil reviseren kun je de onderdelen bestellen en die zijn morgen binnen of je besteld een nieuw blok ( aftermarket)
Rest van de onderdelen ook gewoon morgen in huis
En ja ik weet dat je wel eens een onderdeel nodig hebt als je een ouwe Harley hebt
 
Niet per definitie qua het merk, maar wel qua de zaak. Daarom zal ik, als ik een H-D zou halen bij een dealer, nooit meer naar die dealer toe gaan. Dan maar 200km retour reis voor een motor dan zo behandeld worden.
Jammer dat je niet voor je droom bent gegaan en nu met je tweede keus (Suzuki?) zit. Als je echt iets wil, ik rij een Guzzi ondanks de zaak en de verkoper. Ik doe het onderhoud nu al jaren zelf omdat ik ze raar vond bij die dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan