Waar zijn de choppers gebleven?

66866585_2323267244447550_6059858448433020928_n.jpg
 
BTW in de 60er en 70er jaren had bijna geen enkele chop in de usa een voorrem niks showbike dus.

En dan rijden ze zich op een hoop en dan gaan hun vrienden een actie houden om de ziekenhuis rekeningen te betalen
Als je met een hardtail met alleen een achterrem met zo’n hip firestone achterbandje een noodstop wil maken heb je veel plek nodig
 
Customizen en choppen voor de looks is niks mis mee, maar als je de voorrem er ook af gaat halen ben je toch wel heel dapper als je er écht mee gaat rijden. O-)
 
En dan rijden ze zich op een hoop en dan gaan hun vrienden een actie houden om de ziekenhuis rekeningen te betalen
Als je met een hardtail met alleen een achterrem met zo’n hip firestone achterbandje een noodstop wil maken heb je veel plek nodig

Ach, zet het in het juiste tijdbeeld.

Mijn toenmalige chopper, een verbouwde zundapp ss250, had goddank een goede achterrem en de voorrem deed maar wat. Als ie zin had.🙂
Mijn Suzuki T350 had een zwabber frame en het remmen was zeker een uitdaging. 🤔
 
En dan rijden ze zich op een hoop en dan gaan hun vrienden een actie houden om de ziekenhuis rekeningen te betalen
Als je met een hardtail met alleen een achterrem met zo’n hip firestone achterbandje een noodstop wil maken heb je veel plek nodig

Misschien zijn ze er nu wel achter maar toen was de mening dat de achterrem bij een chop de betere rem was omdat het meeste gewicht bij het achterwiel zat. Tsja Amerikanen...…...
 
Misschien zijn ze er nu wel achter maar toen was de mening dat de achterrem bij een chop de betere rem was omdat het meeste gewicht bij het achterwiel zat. Tsja Amerikanen...…...

Er rijden er nog genoeg met 1 trommelrem achter
Want dat is stoer tot je met je bakkes in de gril van een auto hangt
 
Misschien zijn ze er nu wel achter maar toen was de mening dat de achterrem bij een chop de betere rem was omdat het meeste gewicht bij het achterwiel zat. Tsja Amerikanen...…...
Zit wat in als je een heel lange voorvork hebt , dan heb je totaal geen druk op het voorwiel ..
 
062C0BE2-47C5-4980-8A98-C6D0483FB5D6.jpeg

Dit was mijn cb750 enkele jaren geleden. Klopt wel dat zonder voorrem rijden gevaarlijker is, maar je moet ook niet rijden alsof je op een racefiets zit natuurlijk. Ik heb er zelf toch heel wat langere ritten mee gedaan. Is de deur uit gegaan omdat ik nu woon-werk verkeer doe en dan zoek je in de winter het gevaar wel op met zo’n chopper 😁
 
Ik kom al jaren bij de HD dealer, maar hij kijkt verlekkerder naar mijn ouwe zijklepper dan ik naar zijn aanbod..
Hij gaat geen geld aan mij verdienen vrees ik, maar de koffie is er goed..

Cruisertijdperk is een beetje over, zo zal het straks ook met scramblers en GSA's vergaan.
En ongetwijfeld komt het ook ooit weer terug, kijk naar de caferacer.
 
Bekijk bijlage 1441958
Dit was mijn cb750 enkele jaren geleden. Klopt wel dat zonder voorrem rijden gevaarlijker is, maar je moet ook niet rijden alsof je op een racefiets zit natuurlijk. Ik heb er zelf toch heel wat langere ritten mee gedaan. Is de deur uit gegaan omdat ik nu woon-werk verkeer doe en dan zoek je in de winter het gevaar wel op met zo’n chopper 😁

Zelf gebouwd ?
 
Zelf gebouwd ?
Nee niet zelf gebouwd, ik ben een houtbewerker van beroep. De motor is deels verbouwd door Flake Kings uit eindhoven, motor nagekeken, voorvork passend gemaakt, sissybar en andere dingen gemaakt door hun.
 
IMG_20190719_081802320.jpg

Is dit goed genoeg als chopper?
Voorvork vervangen, ander zadel ...
Wel oud, net als zijn berijder 🙂
Is nog praktisch ook, we hebben er deze zomer 4000km mee gereden naar Italië vv
Heeft overigens op drie wielen remmen die de 450kg binnen veilige afstand tot stilstand brengen. Nu met twee 4-cups klauwen voor van een fireblade.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam tijdens het opruimen een cd-rom tegen met daarop (zelfopgenomen) video's van motorritten en evenementen.
Daar zat ook een opname bij uit 1996, dat we naar de MAG Demorun in Brussel gingen.
Er is idd in al die jaren wel eea veranderd aan de motor "mode".
(Ook aan de opnamekwaliteit, met een dure HI-8 camera)
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Die cylinders steken wel héél ver uit. Niet mijn smaak, maar wel tof dat er toch nog zulke dikke cruisers uitkomen.

 
Niet mijn ding maar absoluut een indrukwekkende fiets om te zien die R18. Als je naar het commentaar van het design-team luistert krijg ik de indruk dat die R18 op een hele kleine niche markt gericht wordt, meer als verzamelobject dan als motor om op te rijden.
Wel storend dat een ontspannen zitpositie er niet in lijkt te zitten, geen forward controls mogelijk omdat de cylinders in de weg zitten. Het lijkt er bijna op dat iemand met een beetje lengte zit met z'n knieen tegen z'n oren zal zitten 🧐😉
 
Niet mijn ding maar absoluut een indrukwekkende fiets om te zien die R18. Als je naar het commentaar van het design-team luistert krijg ik de indruk dat die R18 op een hele kleine niche markt gericht wordt, meer als verzamelobject dan als motor om op te rijden.
Wel storend dat een ontspannen zitpositie er niet in lijkt te zitten, geen forward controls mogelijk omdat de cylinders in de weg zitten. Het lijkt er bijna op dat iemand met een beetje lengte zit met z'n knieen tegen z'n oren zal zitten 🧐😉
Vindt forewards helemaal niet ontspannen
Is killing voor je kont en rug
Ik denk niet dat dit een motor is bedoeld om naar zuid Frankrijk te rijden
Ik vraag me af hoe het productie model er uit gaat zien
 
BMW-R18-concept-03.jpg


Hm` `Het ding op zich gaat wel ,, tot op de kitscherige klepdeksels en Batman pijpen na dan ...
 
Wat ik begreep is dat er iig 2 versies komen, waarvan 1 versie meer tour-georienteerd is met hopelijk een fatsoenlijker zadel & zijtas mogelijkheden.

Ik vind het op zich wel een leuke motor, doet mij een beetje denken aan de wehrmacht BMW’s, maar dan op een goede manier. Alle overdreven bling moet er natuurlijk af.
Motorblok vind ik ook wat te dominant. Ik denk dat de motor mooier zou zijn in een 1200cc uitvoering, meer in verhouding.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan