Waar zijn de choppers gebleven?

Maar deze "cruist" ook lekker, niks mis mee.
tPrgXcaO5G3JjBrWTAaROdI638bWyUQuknoniHlQD6cp-CxKkvsKxrSMc_zYF9zaAB_BESlmeTsPH168Hi6K33eOParKJEsUDxOSaUAz-iqXVaRB7-QrzeJhG52y-dHSS3DvLfRHg9NSaAuAE4Fi5dune7so-tNQacPnjjmRmEBdSPveaYmuZ9ofRemYyKr6rmQWc0Do4nRZb87984v9MMrAEHX39NynDWdM2byHHqG6gZwbdzSQunk_FhHl9qhRNCRJOFrROR_KRHBjo04EMVn2rIRsYdkne9ickDLbTGOKYicEumAnK_HxCSRpCzyyYcT_FZeYQascF-FLpCrD-wPPzxOOpGxlBa95x6Iie8eq1cxp3rfEDJh9zqBLlsElhkv_6hDNEWDMKCn5keNjjG5HNOdqW1wubfNCxvwSB2nxLjHF6AO8S2jYy_ZgfRVnhSco_NNHCSIcXFdL__UrGFbG0YgEgW39TWeuMY8b0Ur2DXwT4ZLIS8VJZFFQbB4sgi6chrvOj9aWJLIKAnasLq0bHeb7KEBibiIs6VkQGzCgGanfop6pyg90cmbzCC94BLOguKCu-ogkVPe9RzD3Lf8gk0v0a9wR3TAzocqe63BnzHGXa-bcb1FmfiWgpvW5tzuCVmoBnPj4r32cPentflN6kBvmAtiw3k3F-pcq_65uUyqF1R1onpgVd_D8=w1234-h749-no

En ze hoeven voor mij geen nieuwe modellen te produceren, koop toch geen andere. 120.000 op de klok en er kan bij normaal gebruik en onderhoud nog wel een ton bij op. Nu weet ik wat ik heb en ben daar dik tevreden mee. En nee, is geen "chopper", er is meer bijgekomen als "af fabriek". Maar je kunt er wel mee gaan choppen.
 
Ik zie 1 keer een bmw ,waar ik niks mee heb ,en wat harleys die ik allemaal mooi vind
Ik vind zo,n bmw mag geen chopper heten helemaal niet met die old school tank,ouwe meuk vind ik het
Vroeger waren de harleys al de echte choppers,en de bmw oude lullen potten,en dat is nog zo.
 
Effe door het topic gescheurd en kwam deze tegen. Ik mis de Lane Splitter.

wat is een Lane splitter nou weer?
geen van de fietsen op de plaatjes heeft een voorspatbord, de mijne wel dus die hoort nergens bij gelukkig.
sorry de scrambler heeft een olways lapje tussen de voorbenen.
 
Ik zie 1 keer een bmw ,waar ik niks mee heb ,en wat harleys die ik allemaal mooi vind
Ik vind zo,n bmw mag geen chopper heten helemaal niet met die old school tank,ouwe meuk vind ik het
Vroeger waren de harleys al de echte choppers,en de bmw oude lullen potten,en dat is nog zo.
Buiten dat. Ik kan niet begrijpen hoe je daar fatsoenlijk op kunt rijden met die twee cylinders in de weg. Ik heb er een gehuurd en stootte continue mn poten en uiteraard geen highway pegs 8)7 Zeer zeer oncomfortabel. En dan heb ik het nog niet over: eerst kont omhoog en dan pas vooruit of het kipmoment: hij wil continue omvallen....snap niet dat ze bij BMW te dom zijn om daar wat aan te doen.
Daarom zie ook geen/nauwelijks BMW choppers, zoveel ellende kun je niet meer goed maken..*D
 
Klopt. Veel cruisers worden choppers genoemd, en vice versa.

Wat ik merk is dat de markt qua cruisers minimaal begint te worden in Europa. Eén merk levert cruisers waar ook nog eens veel after market spul voor te krijgen is. Kawasaki levert een cruiser (de Vulcan S) met minimaal aftermarket spul. Suzuki brengt niets meer uit, Honda alleen de rebel, en dat was het zo'n beetje. Wil je een groot blok voor comfortabel lange afstanden te cruisen, dan ben je aangewezen op H-D.

Ik had interesse in een Kawasaki Vaquero. Had, aangezien voor die machines amper iets te krijgen is in Europa. Wil je een sissybar: succes. Dan vraag ik me ook af hoe moeilijk het wordt om overig spul te krijgen voor de motor.

Dat is waar Harley gewoon uitblinkt t.o.v. alle overige cruisers.

Maar goed. Voor nu blijf ik mijn C800 rijden. Als ik een upgrade wil over een paar jaar, dan ben ik toch "bang" dat ik naar een H-D kom aan het kijken, aangezien de rest van de nieuwere markt prut is. Of Honda moet al uitkomen met de Rebel 1100 waarover gesproken wordt, maar dan is de vraag of het blok me wel aanstaat. Een V-Twin is een V-Twin, en tegen dat geluid kan naar mijn mening weinig op.
 
Gewoon een goede tweedehandse kopen, kan je nog lang zat mee door. Want nieuw is er gewoon weinig keuze, en ik weiger om op een HD te gaan rijden.(persoonlijk, principe) Ik heb voor minder geld net zo veel plezier. Iets met prijs/kwaliteit??
Er zijn maar weinig rijders die hun motor over een ton heen rijden, natuurlijk de Woon werkers niet mee gerekend. Mar over het algemeen zijn de V-twins toch plezier motoren. Een V-twin, met laag toerental heeft ook weinig last van veel kilometers. Voor de rest goed onderhouden en ze kunnen wel twee ton mee. Heb je lang genoeg plezier van. Niet met open pijpen rijden, heb je er zelf ook meer en vooral langer plezier van.
 
Ik ben een woon werk rijder, dus voor mij wordt het uiteindelijk toch een motor die een ton mag gaan lopen. Het is gewoon erg jammer dat de japanse merken het laten hangen en weinig moeite doen om aan de Europese normen te voldoen. Daarom zijn dan ook weinig Vaquero's en Voyagers te krijgen in NL. En als je er een kunt krijgen, dan zit zo'n, naar mijn mening, irritante mijlteller erop i.p.v. kilometers waardoor je zeker weet dat het een import is. En ik weiger dan weer om de hele tijd de mijlen en kilometers om te gaan rekenen om boetes te voorkomen. Het is gewoon jammer.

Ik heb laatst nog eens op een H-D gereden, wat zeker niet tegenviel. Maar als het zo slecht met het bedrijf blijft gaan zoals het nu gaat dan denk ik dat we over een paar jaar vast zitten aan cruisers zoals Goldwings en die BMW vlaggenschepen, en dan kunnen we het ons uitzoeken met "ouderwetse" V-Twin cruisers die al 2 ton gelopen hebben omdat geen gepaste vervanger voor is. Laten we hopen dat de overige merken zich weer een beetje moe gaan maken en dat het jongere publiek (waar ik ook onder val) laat zien dat ze behoefte hebben aan "motoren die alleen maar rechtdoor willen". Wat ook onzin is, want zelfs met die dikke voorband van de C800 zijn bochten makkelijk te nemen.
 
Ik ben een woon werk rijder, dus voor mij wordt het uiteindelijk toch een motor die een ton mag gaan lopen. Het is gewoon erg jammer dat de japanse merken het laten hangen en weinig moeite doen om aan de Europese normen te voldoen. Daarom zijn dan ook weinig Vaquero's en Voyagers te krijgen in NL. En als je er een kunt krijgen, dan zit zo'n, naar mijn mening, irritante mijlteller erop i.p.v. kilometers waardoor je zeker weet dat het een import is. En ik weiger dan weer om de hele tijd de mijlen en kilometers om te gaan rekenen om boetes te voorkomen. Het is gewoon jammer.

Ik heb laatst nog eens op een H-D gereden, wat zeker niet tegenviel. Maar als het zo slecht met het bedrijf blijft gaan zoals het nu gaat dan denk ik dat we over een paar jaar vast zitten aan cruisers zoals Goldwings en die BMW vlaggenschepen, en dan kunnen we het ons uitzoeken met "ouderwetse" V-Twin cruisers die al 2 ton gelopen hebben omdat geen gepaste vervanger voor is. Laten we hopen dat de overige merken zich weer een beetje moe gaan maken en dat het jongere publiek (waar ik ook onder val) laat zien dat ze behoefte hebben aan "motoren die alleen maar rechtdoor willen". Wat ook onzin is, want zelfs met die dikke voorband van de C800 zijn bochten makkelijk te nemen.

It's simple, je hebt een stukkie plakband nodig en al je problemen zijn opgelost.
 

Bijlagen

  • SDC11453.JPG
    SDC11453.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 19
It's simple, je hebt een stukkie plakband nodig en al je problemen zijn opgelost.
Enkele euro's:

of zelf knutselen:
 
Zitten nog spatborden op. Geen choppert....


Maar ja, wat is nog wat?

Cruiser is wel duidelijk. Frame, zit, zwaartepunt, wielbasis.

Maar lane splitter, chopper, brat style, etc, zegt me niet zo veel
 
Zitten nog spatborden op. Geen choppert....


Maar ja, wat is nog wat?

Cruiser is wel duidelijk. Frame, zit, zwaartepunt, wielbasis.

Maar lane splitter, chopper, brat style, etc, zegt me niet zo veel
Heul heul heueueuel lang geleden eens gelezen in zo’n Amerikaans blad over motoren van een bepaald Amerikaans merk, al ging het soms over indianen, werd een uitgelegd waar de term chopper vandaan kwam. Er werd gezegd dat het van “to chop“ kwam wat net zoveel betekende als eraf hakken, slijpen of anders verwijderen van alle niet benodigde delen. Later is daar nog de voorvork verlenging en het hoge stuur bijgekomen.

Voeg je meer toe dan is het een dresser.
 
Terug
Bovenaan Onderaan