Waar zijn de kleine 4cillinders gebleven?

Met de juiste man op de motor kan je met veel motoren net zo hard door de bocht dan een GS... dusja, ook met een RT. ;)

Of een RT comfortabeler is dan pakweg een GS durf ik niet te zeggen, ik heb nog maar ooit een kort stukje met een RT gereden.
Persoonlijk ben ik zeer te vinden voor de zitpositie op zo'n hoogpoter, ondanks dat ik zelf maar 173cm groot ben.

Ik vind bv mijn Supertenere comfortabeler zitten dan een Yamaha FZS 600, een sporttour met 4 cyl en een beperkte cylinhoud (waar het hier allemaal mee begon)
Wendbaarder ook! Meer overzicht in het verkeer, …

Ok, die Superten is een dikke 1200, maar ik denk ook dat als je gaat vergelijken met een Tracer 700, dat deze op zich comfortabeler zit en wendbaarder is dan zo'n FZS 600... (of Fazer, of Diversion, ... )
Mij lijkt de KTM 1290 super adventure r wel iets.
Lekker veel ground clearance voor hoge stoepjes en natuurlijk voor in het terrein. Maarja dat kan ik voorlopig helaas niet betalen;(

De enige allroad die ik zou kunnen betalen zijn de kleintjes zoals een f650 en die vind ik dan weer te weinig pk’s hebben
 
Dat ligt vaak aan de bestuurder😉

Comfort ?? Koop dan een auto ,lekker vol met je bakkes in de wind ,motorrijden👍
Dacht het niet,in de winter is met je bakkes in de wind rijden helemaal niet aangenaam,dan zit ik
toch heel wat lekkerder achter dat bord voor m,n kop. :Y
 
Dacht het niet,in de winter is met je bakkes in de wind rijden helemaal niet aangenaam,dan zit ik
toch heel wat lekkerder achter dat bord voor m,n kop. :Y


Nou , nou , je word oud :+ , tochtmutsje op en gaaaaaaaan,lekker man ,ik heb af en toe nog lekker t vizier los ,beetje frisse lucht voor de hersens *O*
 
Nou , nou , je word oud :+ , tochtmutsje op en gaaaaaaaan,lekker man ,ik heb af en toe nog lekker t vizier los ,beetje frisse lucht voor de hersens *O*
Nou dat oud worden klopt wel,maar ik krijg nog genoeg wind te verduren als de wind van de zijkant komt,voorlopig rijd ik
de hele winter lekker door ook tot onder het vriespunt,dan ga je het zonder kuip toch erg onaangenaam krijgen.
Verder heb ik beenverwarming en verwarmde handschoenen, radiootje aan en gaan:],de teller staat alweer 12000km verder deze winter.
 
Nou dat oud worden klopt wel,maar ik krijg nog genoeg wind te verduren als de wind van de zijkant komt,voorlopig rijd ik
de hele winter lekker door ook tot onder het vriespunt,dan ga je het zonder kuip toch erg onaangenaam krijgen.
Verder heb ik beenverwarming en verwarmde handschoenen, radiootje aan en gaan.:]
ik heb er geen last van , alleen met gladheid al wel op m n snufferd gelegen ,dus nu een paar valbeugels erop ,kan ik niet meer vallen :N:+
 
Hoe kan het toch dat de kleinere liçhtere 4cilinders nu niet meer gemaakt worden?
Productiekosten kan ook een dingetje zijn, ze moeten concurreren met behoorlijk voordelige 900cc 2 cilinders. :9

Onder de tien mille. 😍

Knipsel.JPG
 
embleem eraf en je denkt Suzuki /Yamaha etc etc
Marktverbreding. :Y
In de A2 categorie zijn er ook al mooie fietsen, nu de Jappen nog naar de kroon steken op eigen vlak.
De GS is al tien jaar de nummer één in de verkopen, dus daar lekker voortborduren.
Loncin met een Beiers vlaggetje.:(
En dat is al jaren met de voorgaande motorblokken zoals de F800.. etc.
Ik heb een originele quad gehad van Loncin. Geen moeite mee. ;)

En nu bladdert de lak er ook niet meer af in de winter zoals bij de Rotax blokken in de F650. _O-
 
Marktverbreding. :Y
In de A2 categorie zijn er ook al mooie fietsen, nu de Jappen nog naar de kroon steken op eigen vlak.
De GS is al tien jaar de nummer één in de verkopen, dus daar lekker voortborduren.
eigen smoel zit er niet meer op , helaas ! heeft elk merk al een poosje last van ,we maken een nieuwe : eenheidsworst -O-
 
Morgen maar eens bij de dealer kijken hoe die er in het echt uitziet.
Dat korte kontje vind ik echt wel gaaf.
Er zit nog genoeg look en vooral feel BMW aan (electronica).
Twee jaar geleden ook zo genoten van mijn G310R. :Y

Misschien hebben ze wel een demo met de blipper - quickshifter. :]
 
eigen smoel zit er niet meer op , helaas ! heeft elk merk al een poosje last van ,we maken een nieuwe : eenheidsworst -O-

Ik vind dat de nieuwe Street Triple toch nog wat eigenheid gehouden heeft hoor... en zo'n "S" versie in BE voor amper 8300€... niet slecht denk ik.
 
Goedkoop en flauw antwoord. Ben je ineens een grijze muis als 30-er als je een GS koopt of een V-Strom of een Versys??? Iemand die 25 is en een allroad koopt om op te rijden is ineens een ouwe lul?

Als je jouw antwoorden niet goed kunt onderbouwen, reageer dan niet. Niemand zit te wachten op ongefundeerde reacties.

Ja.

Het lijkt er inderdaad op dat de jongelui van tegenwoordig als oude zakken worden geboren, motorrijders niet uitgezonderd.
 
Helemaal mee eens: productiekosten en daardoor verkoopprijs.

Ook v-twin' s verdwijnen, bijvoorbeeld de xrv750 in vergelijk met de crf1000. V-
versus lijnmotor.
Scheelt materiaal dus kosten. En inbouwruimte en gewicht.

(Met dezelfde of (veel) betere prestaties qua vermogen en verbruik).

Vergelijkbare situatie met de 2 versus 4 cylinders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan