waar zijn de leukste terrasjes in het noorden

Hooligan

MF veteraan
28 apr 2004
3.855
0
Wildervank
weet er al redelijk veel.

maar wie heeft er nog meer waar hij een graag geziene gast is.
waar het goed toeven is, en redelijk leuke panorama's te zien zijn.
wil dit jaar veel spontane ritten gaan rijden met de diverse leden van de noordelijke topig leden.
zo een keer rondje emmen doen, een keer de friezen lastig vallen op hun kb.
of gewoon een avond rit vanuit de gixxerbocht.
ik zou zeggen brand los geef tips die heel welkom zullen zijn.

liefste geillustreert, maar een goede beschrijving is ook goed.


:}

:W
 
Bij 1 tocht zijn we op een groot terras geweest vlakbij de dijk. Was een groot plein midden in een dorpje waar ik zo 123 de naam niet meer van weet :X

Het is dus een groot terras naast de doorlopende weg in het dorpje, dus veel motoren spotten ;) Er is ook ruimte zat voor een grote groep motoren.

M.a.w het is zeker een keer de moeite waard om daar heen te rijden!! :]

[edit] Dorpje heet Workum ;) [edit]
 
Laatst bewerkt:
@holimozes, goed idee :Y :Y :Y


Workum, nou das dan geen avondrit maar wel een mooie bestemming, mooier is om gelijk de te rijden route erbij te vermelden toch?
 
Route hangt natuurlijk wat af van het startpunt. Ik ben pas met tomaaz ook richting Workum geweest. Vertrokken vanaf Heerenveen, binnendoor via Akkrum naar Sneek. Daarvandaan via smal dijkje naar IJlst --> Blauwhus --> Tjerkwerd. Vanaf daar richting Workum, Hindelopen etc. Daarna richting Warns en binnendoor terug naar Heerenveen.
 
@ Hooligan,

miss. een idee om ze in de beginpost op te nemen??

**************************************************
Maar dan ga ik voor de Zwetser, Markant & Brasserie in Emmen, midden in de stad, kun je niet missen... 1 groot terras...
en ook Snackbarretjes vlak in de buurt...

Motor voor de deur te parkeren...
(je mag er dan wel niet komen met de motor, maar ff kalm aan doen en het wordt gedoogd)

*O*

1. http://www.debrasserie.nl/
IMG_1589.JPG


2. De Skihut/Blokhut aan het Ermerstrand
ff lekker aan het water een bakkie koffie doen... zo 123 geen foto van...
(tip: Zorg dat het niet te warm is, anders is het beladen met strandgangers, dus voor en na seisoen is het goed te doen daar...)

:9~
 
Laatst bewerkt:
Heerlijke sate met frite hebben ze daar,
je kunt bij dat ene cafe zelfs blokhutten huren, die staan op de bovenverdieping, ze hebben er een stuk of 5 voor 2 personen, daar kun je volgens mij een leuk feest vieren.
 
ik zou zeggen stoelen naar buiten en genieten maar.



ik ga zelf graag naar termunten vissie doen of naar zoutkamp.
dokkum ist ik ook weleens geweest.
en net boven leer vind ik ook best te doen.


http://www.motorrad-hotel.net/nuke/index.php

zo ken ik er gelukkig nog meer.

ga dit jaar echt meer fotoos maken en adressen noteren en dan kleine routes maken en hier plaatsen.
dit wil ik ook van luxemburg doen, heb dit jaar zeer genoeten van de omgeving van echternach.

:}
 
Ik ben ook gek op een vissie, 8-) daarom binnendoor naar Hoogeveen Ommen Raalte / Wijhe, dan via de een super mooie Ijsseldijk naar Zwolle :] :] , en even afzakken naar Elburg hier in een zeer gezellig haventje de geur van gerookte paling snuiven superrrrr :Y :Y :Y :Y
En daarna over allerlei kleine dijkweggetjes naar Kampen :] :] en via Oosterwolde weer thuis.
 
Laatst bewerkt:
@ Hooligan,


2. De Skihut/Blokhut aan het Ermerstrand
ff lekker aan het water een bakkie koffie doen... zo 123 geen foto van...
(tip: Zorg dat het niet te warm is, anders is het beladen met strandgangers, dus voor en na seisoen is het goed te doen daar...)

:9~

En met een beetje geluk heb je dan meteen uitzicht op een stel idioten (zoals mij) op waterskie's :}
 
Bij 1 tocht zijn we op een groot terras geweest vlakbij de dijk. Was een groot plein midden in een dorpje waar ik zo 123 de naam niet meer van weet :X

Het is dus een groot terras naast de doorlopende weg in het dorpje, dus veel motoren spotten ;) Er is ook ruimte zat voor een grote groep motoren.

M.a.w het is zeker een keer de moeite waard om daar heen te rijden!! :]

[edit] Dorpje heet Workum ;) [edit]
Workum maakt deel uit van 1 van de 11-STEDEN,laten ze het maar niet horen dat jij hun WARKUM,op zijn fries voor dorpje uitscheld,dan mag jij niet meer op een terrassje daar zitten ;) ;) :+ :+
 
Ik ben ook gek op een vissie, 8-) daarom binnendoor naar Hoogeveen Ommen Raalte / Wijhe, dan via de een super mooie Ijsseldijk naar Zwolle :] :] , en even afzakken naar Elburg hier in een zeer gezellig haventje de geur van gerookte paling snuiven superrrrr :Y :Y :Y :Y
En daarna over allerlei kleine dijkweggetjes naar Kampen :] :] en via Oosterwolde weer thuis.
Ja de beroemde IJsseldijk,helaas door al die (racende)motorrijders ,nu veroordeelt tot permanente Lasercontrole's,afgelopen jaar 3-maal langsgeweest,3-maal de wout met z'n laser in de onderwal :( :( :( :( :( :( :( :( :(
 
Workum maakt deel uit van 1 van de 11-STEDEN,laten ze het maar niet horen dat jij hun WARKUM,op zijn fries voor dorpje uitscheld,dan mag jij niet meer op een terrassje daar zitten ;) ;) :+ :+
Kom maar op
full
:P

Neem aan dat jij dit jaar ook een keer mee gaat, en niet zoals afgelopen jaar zielig gaat doen? :o ;)
 
Ik ben ook gek op een vissie, 8-) daarom binnendoor naar Hoogeveen Ommen Raalte / Wijhe, dan via de een super mooie Ijsseldijk naar Zwolle :] :] , en even afzakken naar Elburg hier in een zeer gezellig haventje de geur van gerookte paling snuiven superrrrr :Y :Y :Y :Y
En daarna over allerlei kleine dijkweggetjes naar Kampen :] :] en via Oosterwolde weer thuis.

kijk nu gaan we praten, vertel wanneer gaan we.
mischien nog meer luitjes die wel van een vissie houden in elburg. :9~
oke, zondag is kort dag en volgende week is de opstap rit.
msichien gaan we nog even en famlie lid van je lastig vallen door een paar keer door zijn straat joekelen. O-)

http://www.mtcveendam.nl/toerkalender/toerkalender6.php

26 Maart       Opstaprit        150 Km       S van Keulen / K. Kuiper       Mulders Motoren       Veendam       10:00 - 11:00 uur



toppie "koos" goeie ideen, ondanks je "korsokov".?
 
Ha ha ha ha,








vertel??? welke familie??


Trouwens de Big-One lig nog uit elkaar,
en aan't klussen bij/voor the kids :Y :Y
 
Bij de sluis in Stavoren kun je ook prima zitten trouwens. Beetje kijken naar Duitse toeristen die met een gehuurd schip de fout in gaan in de sluis.
 
En met een beetje geluk heb je dan meteen uitzicht op een stel idioten (zoals mij) op waterskie's :}

whaha, ook nog echt :Y


[me]zZlaapkopZz vond alleen die baan helemaal niks toe die geplaatst werd... die heb het voor "ons" windsurfers knap vern**kt B|
[/me]

 
Doe mij maar het bikercafe in holtgast in duitsland.
Zomers ben ik er bijna iedere zondag wel aanwezig mits mooi weer natuurlijk.
Zoveel motoren van verschillende merken,en natuurlijk de mensen erom heen.
Je maakt er snelvrienden.
full


gr cunda
 
Doe mij maar het bikercafe in holtgast in duitsland.
Zomers ben ik er bijna iedere zondag wel aanwezig mits mooi weer natuurlijk.
Zoveel motoren van verschillende merken,en natuurlijk de mensen erom heen.
Je maakt er snelvrienden.
(Afbeelding)

gr cunda

ik wil niet vervelent doen maar had ik die al niet vemeldt.
dan heb ik je daar al een keer ontmoet.

kom er niet vaak maar ben er al een paar keer geweest.

Post van Hooligan in topic 'waar zijn de leukste terrasjes in het noorden'

trouwens waar langs rij jij er altijd heen.

ik ga vaak langs blijham bellingwedde en dan binnen door langs friesoythe

langs de geboorte gronden van mijn moeders kant rauderfehn te rijden.

het is echt elke keer weer de moeite om de langzame route te kiezen.

vertel hoe kachel jij die kant op.
 
hebben we last van show mf-ers |(


_O-


UPP :Y :}

Doe mij maar het bikercafe in holtgast in duitsland.
Zomers ben ik er bijna iedere zondag wel aanwezig mits mooi weer natuurlijk.
Zoveel motoren van verschillende merken,en natuurlijk de mensen erom heen.
Je maakt er snelvrienden.
(Afbeelding)

gr cunda

Is da het Biker-Motel ??
Moek dan ook maar eens een keer gaan kijken...

wel een beetje uit de buurt, maar op een mooie zonnige dag... is het altijd de moeite waard... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan