Waar zijn de ratbikes ?

Heerlijk, lekker nooit poetsen. En zelf gaar uitziende oplossingen erop bouwen.

Wat dat betreft is mijn XT ook een rat, maar ik ken de defenitie ervan verders niet.
 
Heerlijk, lekker nooit poetsen. En zelf gaar uitziende oplossingen erop bouwen.

Wat dat betreft is mijn XT ook een rat, maar ik ken de defenitie ervan verders niet.

De definitie van Rat is sowieso opgerekt. Eigenlijk staat het voor het zo goedkoop mogelijk op de weg houden van de motor. Creatieve oplossingen om reparaties goedkoop te doen en niet per sé de daarvoor gebaande paden te volgen.

In de praktijk wordt echter veel gedaan om de motor expres een oudere afgeragde look te geven. Survivalbikes is daarin een extremere klasse, daarbij worden motoren geheel en al omgebouwd in -meestal- Mad Max stijl.

Een échte ratbike zou, volgens mij, een oude afgeragde japanse motor zijn, met een autodynamo, brommerlamp en andere aparte onderdelen, die ook echt veranderd zijn omdat die kapot gingen en dit de goedkoopste oplossing was. Echter, bij de mijne is dat ook niet het geval. O-)
 
of moet een rat verplicht zwart zijn?? :9 :9
Tja, dat vraag ik me ook af, ik zie een paar posts hierboven 2 keurig net matzwart gespoten motoren ( NTV of zo en Savage ) zonder ook maar een Ty-wrapje of paperclip. Best leuk, maar vlgs mij geen RatBikes :? maar gewoon zwart gespoten standaard fietsen.

Ratbikes horen wat mij betreft ( maar het blíjft eigen smaak en idee ! ) ook niet vol te hangen met troep, maar gewoon - zoals ergens al gezegd wordt - met goedkope oplossingen rijdend gehouden. Paar grappige toevoegingen is natuurlijk altijd leuk ;)
 
:X :X :X :X :X Als ik nou het aanhangertje buiten zet.........en dan de Big Zed wat naar de kant schuif................Guzzi van Mustang iets opzij...........Bitch weer in elkaar, kan die ook naar de andere ruimte.................. ;)

oh wacht dan zet ik ons aanhangertje ook ff aan de kant en kan je Z zolang wel bij ons staan
 
Hmmm moet zeggen mijn NTV zag er toen nog erg braaf uit...was ook net gespoten 8-) .Ziet er nu toch een stuk doorleefder uit . Je kan het op de eerste foto's niet goed zien. Maar een ratbike hoeft niet met tape,ty-raps en ijzerdraad aan elkaar te zitten.Als technicus zie ik alles toch liever stevig vastzitten met boutverbindingen. En zeker als doorrijder in de winter heb ik graag alles goed vastzitten..die pekel zorgt zeker wel voor een rattig uiterlijk.
Maar idd word onder een ratbike vaak verstaan de zgn. garbage rat...volgehangen met allerlei zooi. Er zijn echter vele types ratten( zie Rataplan site of Ratbikezone). Denk zelfs dat de meeste ratbikes standaard fietsen zijn die gewoon matzwart of een ander kleurtje gespoten zijn...
Was dat trouwens jouw fiets..die gele V-Max op DHR '06 Nitro?
In elk geval het begrip ratbike is gewoon erg ruim en 1 ding is zeker..in een groep glimbikes zal een rat altijd de grootste aandacht trekken :}
Mzzzls,Rob.
 
Uit: 'Het Zwarte Boekje' (ratbike.org): "Ratbikes are the ultimate distilled evolution of motorcycling: No Bullsh*t involved. Just do the minimum to keep them healthy and Ride. Let your bike wear it's visual history with pride. No time consuming cleaning, washing, polishing, adding shiny parts that do nothing. None of that, forget about it! Embrace The Pure and Essential Essence of Riding - Ride A Ratbike!"

Afgezien van PR voor het doel waar ik zeker niet achtersta (meer ratbikes op 's Heeren wegen). Toch een duidelijke essentie van een ratbike gedistilleerd en naderhand geformuleerd.
 
OK hier die van mij dan

full


Er zijn nog dingen die glimmen maar dat wordt binnenkort aangepakt, krijgt nog een auto uitlaat en een ander stuur en dan isie chromefree
 
Tja, dat vraag ik me ook af, ik zie een paar posts hierboven 2 keurig net matzwart gespoten motoren ( NTV of zo en Savage ) zonder ook maar een Ty-wrapje of paperclip. Best leuk, maar vlgs mij geen RatBikes :? maar gewoon zwart gespoten standaard fietsen.

Ratbikes horen wat mij betreft ( maar het blíjft eigen smaak en idee ! ) ook niet vol te hangen met troep, maar gewoon - zoals ergens al gezegd wordt - met goedkope oplossingen rijdend gehouden. Paar grappige toevoegingen is natuurlijk altijd leuk ;)


:^

"ratten" horen niet alleen matzwart te zijn..
het zijn "creatie's" die neigen naar een motorfiets, waar behoudens het motorblok vrijwel niets standaard blijkt te zijn....
8-)
't zou te makkelijk zijn....een matzwarte GSXR1000K6 zou dan ook in deze categorie thuis horen,......hmm,..... :) ,hoewel!....tja die hoort er dus wel thuis.. ;) ,...my mistake!





:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan