Waar zijn de ratbikes ?

had niks meer te sleutelen ;)


ik snap niet hoe je op dat punt uit kunt komen met zo´n verzameling en ook nog eens zoveel kms die je maakt.


maar gave fiets die Gonzo van je!
Ja daar kan ook nog mooi een bakkie naast :)
 
ik snap niet hoe je op dat punt uit kunt komen met zo´n verzameling en ook nog eens zoveel kms die je maakt.
'K heb nu nóg een ratbike in het verschiet om aan te werken, van een vriend van me ;)
maar gave fiets die Gonzo van je!
Dank je ;)
Ja daar kan ook nog mooi een bakkie naast :)
Jahaaaaaa, dat wéét ik ;) :+

Nu nog even niet
 
Maar.. dhl.. isdanieh. voor matzwart gespoten jappen?
Ehm, geintje.. alles om een motor-party te bouwen is welkom. *O*

Maar als ik zie wat ze soms als ratbike betitelen..
Iets om te 'maken' en niet iets wat 'ontstaat'
snap je het verschil dat ik maak?
Ben ik nu te oordelend?
V'tel V'tel!

Zijn er ook blommige boerendochters?
Of mysterieuze maagden?
schermutselende scharminkels?
belangrijker;
is er ook bier???
 
Maar.. dhl.. isdanieh. voor matzwart gespoten jappen?
Ehm, geintje.. alles om een motor-party te bouwen is welkom. *O*

Maar als ik zie wat ze soms als ratbike betitelen..
Iets om te 'maken' en niet iets wat 'ontstaat'
snap je het verschil dat ik maak?
Ben ik nu te oordelend?
V'tel V'tel!
Ik ben nu te lui, ik ga slapen, morgen zal ik wel uitgebreid happen :+
 
Ik ben nu te lui, ik ga slapen, morgen zal ik wel uitgebreid happen :+

Koffie al op? *O*

Ehm hier een plaatje van mijn 1967 jawa 1-pitter.. niet netjes maar toch nog lang geen ratbike?




MF-ers met een ratbike post hier uw ratbike!
(eens kijken of we dit topic weer wat tot leven kunnen roepen *O* )
 
Laatst bewerkt:
Koffie al op? *O*

Ehm hier een plaatje van mijn 1967 jawa 1-pitter.. niet netjes maar toch nog lang geen ratbike?
[~[url="http://i934.photobucket.com/albums/ad188/samrap392/PTDC0006_zps7wyofco4.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i934.photobucket.com/albums/ad188/samrap392/PTDC0002_zpsctgnu324.jpg"]afbeelding~][/URL]

MF-ers met een ratbike post hier uw ratbike!
(eens kijken of we dit topic weer wat tot leven kunnen roepen *O* )
Naar jouw mening wellicht niet, maar ik vind 'm al lekker rattig. Matzwart is geen noodzaak hè ;)
 
Hmm ik wacht- nu al ruim 2 week- op onderdelen voor dit ding- bij het overhalen van het blok heb ik wat over het hoofd gezien :$ - maar denk er over om van de zomer met dit ding op vakantie te gaan.. of deze of de diesel..
 
Maar.. dhl.. isdanieh. voor matzwart gespoten jappen?
Ehm, geintje.. alles om een motor-party te bouwen is welkom. *O*

Maar als ik zie wat ze soms als ratbike betitelen..
Iets om te 'maken' en niet iets wat 'ontstaat'
snap je het verschil dat ik maak?
Ben ik nu te oordelend?
V'tel V'tel!
Tja, wat mij betreft mag ieder z'n motor betitelen zoals hij zij zelf wil, ik ben niet zo van de hokjes. daar wordt ik een beetje kriegel van en levert enkel (verhitte?) discussies op met puriteinen. maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Een bus matzwart op je motor leegspuiten en er een gasmasker er aan hangen maakt er nog geen ratbike van. Maar ik denk altijd maar zo: het begin is gemaakt, en wellicht wordt het nog iets leuks.
En wat bouwen vs. ontstaan, waar leg je de grens? Ik ken enkele motoren welke vrijwel puur "gebouwd/verbouwd " zijn, maar dan vrijwel puur met afval/rest-materiaal, onderdelen van andere motoren en/of ato-onderdelen. Deze vallen in mijn mening zeker onder ratbike. maar ja, dat is weer MIJN mening.
Een voorbeeldje hiervan is "gonzo", hier nog in een vroeg stadium en zonder oliedrum-aanhanger.
dhr01.jpg

En andere ratbikes ontstaan idd door steeds onderdelen die kapot gaan te vervangen door net wat voorradig/aanwezig is.
Tja, het blijft toch een kwestie van smaak en meningen, en zoveel mensen, zoveel meningen.
Zijn er ook blommige boerendochters?
Of mysterieuze maagden?
schermutselende scharminkels?
belangrijker;
is er ook bier???
Of de dames welke aanwezig zijn en los rondlopen in de jouw genoemde categorieën vallen weet ik niet, maar er is zeker wel vrouwelijk schoon (en minder "schoon") aanwezig. Maagdelijk ook wel, maar dat zal meer waarschijnlijk in de leeftijdscategorie zijn dat je een ziekelijke geest moet hebben om daar op te vallen, dus dat laten we maar buiten beschouwing.
Bier is er in ruim voldoende hoeveelheden aanwezig, zowel uit de tap als in handige halve-literflessen en ook andere alcoholische en niet alcoholische dranken zijn ruim verkrijgbaar.
ook in de verschaffing van voedsel in vaste vorm is voorzien, zowel warm als koud en een lekker vette uitsmijter om in de ochtend de kater te verdrijven is verkrijgbaar als ontbijt.

Maar volgens mij had je vorig jaar dezelfde opmerkingen/kanttekeningen en heb je toen ook de uitnodiging gekregen om zelf te komen kijken ;)
Je bent nog steeds welkom, helemaal met een dieselfiets, of die er nu rattig uitziet of niet :+
 
Kan aan mij liggen, maar als je de onderste nou op MP vond kon ik het begrijpen....
Dit is nou precies waarom rat-bike lifestyle is geworden.
Je maakt het oud en lelijk;
net als antiekhandelaren iets in het zuur leggen en daarna begraven voor de oude look om de koper wijs te maken dat het echt oud is.
 
Mja, een soort creativiteit zit er ook wel in..
Bwahahahaha, meer het plastic breken in een (kleine) crash en 'm dan maar aanpassen aan praktische wensen voor dagelijks W-W verkeer het hele jaar door over slecht verlichte wegen. En met gebruik making van aanwezige middelen zonder ook maar te letten op "mooi", maar op functioneel. Dus dubbele koplamp er op die je nog hebt, koffers gemaakt van aluminium profielplaat(wil 'm ook wel eens meenemen naar een treffen), etc. En als we dan toch bezig zijn en zwart ook maar weer zwart is, een lekker fel kleurtje om op te vallen in het verkeer.
Nou, dat laatste werkt ook weer niet, ze snijden je nog gewoon alsof je er niet bent.
Ding is nu zo'n 7 jaar in m'n bezit en wordt alleen technisch onderhouden. Het geel werd ook maar grauw en hield ook niet goed, dus dan toch maar zwart. Het blijft een heerlijk ding om te gebruiken, vooral in stadsverkeer is het een ideale sluip door-kruip door.
 
Ik kan het ook andersom hoor (al blijft het een kwestie van smaak) :+
Zoals ik 'm kreeg:
198054_199014876797846_3863463_n.jpg



en huidig (alhoewel, het rekje is er al weer af)
10458555_830118587020802_7947293893821238982_n.jpg

10505381_830118727020788_172600172749085888_n.jpg

met bijpassende aanhanger:

417204_363885706977428_939108672_n.jpg


Beetje doorgeschoten met het koperwerk, dus rattig vind ik 'm zeker niet meer, zelf vind ik het meer steampunk.

Ik zie ook geen problemen/bezwaren in bewust een ratbike/ratfighter/survival-bike "ontwerpen"/bouwen, zolang dit als hobby en het bij voorkeur lowbudget is, dus bv geen koplampen gaan kopen van €€€€ e.d.
vooral in engeland kunnen ze hele mooie creaties bouwen.
Bedrijven / profi chopperbouwers die showbikes gaan bouwen en het dan ratbike gaan noemen dat is voor mij weer wel een (flinke) stap te ver.

Het probleem met veel ontstane/gegroeide ratbikes is in mijn ervaring (vooral weer in engeland ken ik weer diverse voorbeelden/mensen met zo'n rat), is dat ze vaak levensgevaarlijk zijn om überhaupt op de weg te komen.
Remmen die het amper doen, geen werkende verlichting, kale banden. etc
Je hebt daar dan wel de MOT (soort APK), maar als je soms leest hoe ze daar (trots) vertellen hoe ze een levensgevaarlijk voertuig weer doorheen hebben gekregen.. :X :X :X :X WC-papier tussen wiellagers, zodat ze tijdelijk geen speling hebben, assen extra strak aandraaien voor hetzelfde effect, doek onder de stofring van de voorvork zodat deze olie absorberen, tijdelijk een ander wiel erin met nog net voldoende profiel, etc, etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan