Waar zijn de standaard klasse's?

Tuurlijk mag je dat vinden

"Opinions are like assholes...everbody has got one..." ;)

Maar hier gaat het over standaard klassen
je gaat er van uit dat ik t niet over een standaard klasse heb.
assumptions are mother of all fuck ups :z
 
Laatst bewerkt:
de one and only NBC :+

dat ze sprint races ook van maken behalve de endurance races zou dat het nog leuker maken :)
 
Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
CB500 cup klink heel vet! Is inderdaad al jaren in Engeland, zelfs sinds het eerste model vloeistof gekoelde twin (dé les motor). Bo Bendesneijder (die snotaap) kan er mee overweg, dus waarom wij niet.
Ik zou graag de "handschoen" willen oppakken maar zou echt niet weten waar te beginnen.

Het is toch juist nu aantrekkelijk voor importeurs om niet sportieve modellen rond te laten rijden op het circuit? Een Z800 bijvoorbeeld. Of de nieuwe driecilinder Yammie.

En TZ250, mij maakt het geen ene malle moer uit, al is het een wankel, als het maar gelijk is.
 
Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
CB500 cup klink heel vet! Is inderdaad al jaren in Engeland, zelfs sinds het eerste model vloeistof gekoelde twin (dé les motor). Bo Bendesneijder (die snotaap) kan er mee overweg, dus waarom wij niet.
Ik zou graag de "handschoen" willen oppakken maar zou echt niet weten waar te beginnen.

Het is toch juist nu aantrekkelijk voor importeurs om niet sportieve modellen rond te laten rijden op het circuit? Een Z800 bijvoorbeeld. Of de nieuwe driecilinder Yammie.

En TZ250, mij maakt het geen ene malle moer uit, al is het een wankel, als het maar gelijk is.
Een wankel is super.
een cup zou echt goed zijn voor de sport in Nederland.
ik ben alleen bang dat de knmv t weer niets vind.
 
De KNMV vindt het sowieso niets want de KNMV vindt wegrace niets. Die prutbond wil alleen maar lekker centjes verdienen aan verzekeringetjes en seniorenreizen. Op de KNMV hoef je niet te wachten als het gaat om initiatieven omtrent wegrace.

Standaard raceklassen, zeker als ze betaalbaar zijn, zijn een perfecte kweekvijver voor racetalent. Lopen we vervolgens wel tegen een ander probleem aan. Waar gaan we dan rijden met die standaard klasse?
Assen, Zolder. Niet op Zandvoort wat daar komt het ONK niet. Niet Hengelo of Oss want daar wil de bond niet dat opstapklassen daar rijden.

Het is een "catch 22": zonder circuits geen populariteit voor wegrace, zonder populariteit voor wegrace geen nieuwe circuits.

[me="Tr@x"]die jaloers kan zijn op Engeland met meer dan 25 grote en kleine circuits[/me]

[me="Tr@x"]die zich ook nog kan herinneren dat motorsport in Nl zo populair was dat De Avro een programma had waarin de "allround motorsportman van het jaar" werd verkozen[/me]
 
De KNMV vindt het sowieso niets want de KNMV vindt wegrace niets. Die prutbond wil alleen maar lekker centjes verdienen aan verzekeringetjes en seniorenreizen. Op de KNMV hoef je niet te wachten als het gaat om initiatieven omtrent wegrace.

Standaard raceklassen, zeker als ze betaalbaar zijn, zijn een perfecte kweekvijver voor racetalent. Lopen we vervolgens wel tegen een ander probleem aan. Waar gaan we dan rijden met die standaard klasse?
Assen, Zolder. Niet op Zandvoort wat daar komt het ONK niet. Niet Hengelo of Oss want daar wil de bond niet dat opstapklassen daar rijden.

Het is een "catch 22": zonder circuits geen populariteit voor wegrace, zonder populariteit voor wegrace geen nieuwe circuits.

[me="Tr@x"]die jaloers kan zijn op Engeland met meer dan 25 grote en kleine circuits[/me]

[me="Tr@x"]die zich ook nog kan herinneren dat motorsport in Nl zo populair was dat De Avro een programma had waarin de "allround motorsportman van het jaar" werd verkozen[/me]

Waarom met het ONK mee rijden?
Kan een organisator zoals Motorsportschool dit niet oppakken.
Net zoals MSL heeft gedaan. Ben je ook niet meer gebonden aan de KNMV
 
Waarom met het ONK mee rijden?
Kan een organisator zoals Motorsportschool dit niet oppakken.
Net zoals MSL heeft gedaan. Ben je ook niet meer gebonden aan de KNMV

Inderdaad, MSL of CRT kunnen dat veeeeel beter dan de KNMV.
 
Waarom met het ONK mee rijden?
Kan een organisator zoals Motorsportschool dit niet oppakken.
Net zoals MSL heeft gedaan. Ben je ook niet meer gebonden aan de KNMV

Je moet die kale rijke vent van MSH zien te prikken, hij is volgens mijn ook oprichter van no budget cup. Misschien dat hij voor zo iets in is?
En een naked bike klasse lijkt mijn leuk.
 
Je moet die kale rijke vent van MSH zien te prikken, hij is volgens mijn ook oprichter van no budget cup. Misschien dat hij voor zo iets in is?
En een naked bike klasse lijkt mijn leuk.

Een Hornet bijvoorbeeld!
Ooit derde mee geworden tijdens mijn eerste race in de ZAC. Briljante fiets, onmogelijk mee te vallen.
 
Hornet is een goed idee, die heb ik nog 1 staan :)

Rijke kale vent? Ik ken alleen die krullenbol & die belg.
 
Op racesport.nl staat een ingezonden brief met daarind de opmerking dat nederlandse wegraceteams ook zouden kunnen rijden in Engeland. Daar zou het wel mogelijk zijn om betaalbaar te racen...

Tis verdorie toch doodzonde dat men moet uitwijken naar UK om een "goedkope" standaardklasse te kunnen rijden. De 848 cup is in engeland een behoorlijk succes. Zou dit niet te combineren zijn? Bijvoorbeeld een aantal races in de uk zolder, assen en op spa? En dan een combi UK/NL klasse?
 
een standaard klasse is natuurlijk top!! maar is een supersportklasse met een vermogen en gewicht limiet niet een idee? dus iedereen met een gelijke KW/KG verhouding. kun je ook met een oudere fiets deelnemen. (ook ff een beperking aan vering en remmen stellen). maar dan kom je meer op het pad van de no budget cup.
 
Paar jaar terug hadden ze tijdens het WSBK die Triumph street triples rond rijden met Arie Vos, is dat nog van de grond gekomen?
 
Paar jaar terug hadden ze tijdens het WSBK die Triumph street triples rond rijden met Arie Vos, is dat nog van de grond gekomen?

Daarvoor in de plaats komen nu de standaard klasse's voor de jeugd. Ze rijden daar nu met CBR500's.
 
Daarvoor in de plaats komen nu de standaard klasse's voor de jeugd. Ze rijden daar nu met CBR500's.

En hier in NL met de NSF100, de R125 cup en de Moriwaki GP3. Probleem is dus dat er voor de grote jongens geen standaardklasse meer is. Vroeger was er de GSXR-600 cup en de MuZ Skorpion klasse...
 
Laatst bewerkt:
Ook altijd gevonden dat die Cups de max waren: in België onder andere CB600 cup, R6 cup en ZX6RR cup ... Die SV cup bij jullie was ook wel laagdrempelig maar vroeg me dan altijd af of je met zo'n fiets als 'zware' (+ 90 kg) piloot wel iets kon gaan doen in dergelijk veld ... lijkt me op een CB500 ook een probleem als je 1m90 groot bent en meer dan 90 kg weegt ...
 
Ook altijd gevonden dat die Cups de max waren: in België onder andere CB600 cup, R6 cup en ZX6RR cup ... Die SV cup bij jullie was ook wel laagdrempelig maar vroeg me dan altijd af of je met zo'n fiets als 'zware' (+ 90 kg) piloot wel iets kon gaan doen in dergelijk veld ... lijkt me op een CB500 ook een probleem als je 1m90 groot bent en meer dan 90 kg weegt ...

Volgens mij valt dat best mee. Daarbij is het natuurlijk prachtig de underdog te zijn...en te winnen!

Ik zag dit net. Die RC390 lijkt me wel vet!
 
SV cup was fantastisch! Betaalbaar en heel veel strijd op de baan, ik kon met 1 setje banden toe per jaar :-) en dan rij je top 5 algemeen.

In Duitsland hebben ze Minitwins, mooie klasse, gezellige lui, hebben de laatste OW Cup wedstrijd ook op Assen gereden, misschien is dit een idee, aanhaken bij de Duitsers en incidenteel ook in Nederland rijden met OW Cup e.d.
 
SV cup was fantastisch! Betaalbaar en heel veel strijd op de baan, ik kon met 1 setje banden toe per jaar :-) en dan rij je top 5 algemeen.

In Duitsland hebben ze Minitwins, mooie klasse, gezellige lui, hebben de laatste OW Cup wedstrijd ook op Assen gereden, misschien is dit een idee, aanhaken bij de Duitsers en incidenteel ook in Nederland rijden met OW Cup e.d.

Hoeveel was je als rijder kwijt om een seizoen met de SV-cup mee te rijden?
Ik heb ook wel zitten rondneuzen bij de 3d-cup (ducati-cup), maar dat valt me nog niet mee wat je daar voor kosten hebt..
 
een standaard klasse is natuurlijk top!! maar is een supersportklasse met een vermogen en gewicht limiet niet een idee? dus iedereen met een gelijke KW/KG verhouding. kun je ook met een oudere fiets deelnemen. (ook ff een beperking aan vering en remmen stellen). maar dan kom je meer op het pad van de no budget cup.

In Engeland (waar anders..) hebben ze ook een Thunderbike klasse. De motoren die in deze klasse mogen starten zijn ook gebonden aan een KW/KG verhouding.

http://www.thunderbike.org.uk/rules_overview.php

Deze link is een verwijzing naar de Thunderbike website waarin e.e.a. omschreven staat betreffende de keuze van de motoren. Ze hebben ook een erg leuke kalender, uiteraard ook omdat er veel circuits zijn in de UK.
 
Terug
Bovenaan Onderaan