Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Gespot, vanmorgen onderweg van Amsterdam richting Volendam een groene dnepr met drie man er op en in
 
Volendam valt buiten de beschaving, dat is een heel andere dimensie. Deze was al buiten de ringweg, dat kan eigenlijk geen Amsterdammer geweest zijn. En het was een Dnepr, ik vermoed uit Broek in Waterland weer terug, een rondje van vijf kilometer.
 
IMG20220611140326.jpg


Hij heeft de eerste km weer gemaakt :]

Ding rijdt goed voor een rus , als hij het zo blijft doen dan komt goed bij rdw 23 juni
 
Bij thuiskomst weer hetzelfde kabaal / tikken, maar hij rijdt wel erg goed . Als ik de koppeling indruk is geluid weg . Nog ff en ik leg een kleine lasrups op vliegwiel . Ik sloop hem nou niet weer voor de keuring :X
 
Als je het vliegwiel op de krukas legt, zit er dan speling op/kan je'm over de as kantelen?
(Loctite 648?)
 
En er zijn verschillende vliegwiel en met verschillende conussen. Met en zonder oliegroef bv.
Lijkt er meer op dat je krukas wat speling heeft op en neer
 
Het vliegwiel zit nu gelijk met de krukas , dus hij duwr hem niet op die conus denk ik , ik moet een krapper vliegwiel of andere krukas . Maar dat doe ik na rdw wel . Nu ben opzoek naar een rollend frame van een dnepr of ural . Graag alles aanbieden ivm diesel project . Met dank aan sammie :}
 
Ik heb Russen met de V-twin Chinadieseltjes gezien. Denken jullie dat de V-bak/cardan een beetje bestand zijn tegen het koppel?
 
Als je met beleid rijdt wel. De meeste van die dieseltjes zijn minis met 10-18 pk vermogen, dat is nog minder dan een Rus zelf heeft. Het koppel is het enige wat een uitdaging kan worden. Nu geven ze dat meestal niet eens op bij die dingen alleen het toerental waarbij het topvermogen behaald wordt. Als ik er zo een paar bekijk hebben de 700 cc ongeveer 42Nm/2500 opm en 15.5 KW.

Dat is minder vermogen en koppel dan een Dnepr blok. Dat heeft ongeveer 47 Nm bij 4500 opm en 24 KW

Je zou zeggen dat het heel kan blijven maar ik snap wel waarom ze niet in de 1 starten, zodra ze rollen moeten ze door. Die dieseltjes hebben maar een powerbandje tot 3000-3500 opm.

Benno
 
Het vliegwiel zit nu gelijk met de krukas , dus hij duwr hem niet op die conus denk ik , ik moet een krapper vliegwiel of andere krukas . Maar dat doe ik na rdw wel . Nu ben opzoek naar een rollend frame van een dnepr of ural . Graag alles aanbieden ivm diesel project . Met dank aan sammie :}
Kijk eens?
 
Ja dat is goed idee .
Heb al een ural met vast loper gereserveerd , maar moet eerst geld hebben . _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan