Dhr. Bosso
Пу́тін хуйло́!
Waarschijnlijk wel. Dan is de oplichting ook makkelijker te bewijzen.
Tot iemand onderzoeksplicht van de koper roept.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarschijnlijk wel. Dan is de oplichting ook makkelijker te bewijzen.
Interessant...
Heeft u hem wel in NL gekocht ? En dan met wat voor papieren er bij?
Of komt hij rechtstreeks uit het voormalige Oostblok?
Is aangedreven niet in principe ook geremd?
ehh.. Weet je het zeker?? Bij een MT-16 verwacht ik eigenlijk een dubbel-oplopende voorrem, Net als bij de MT-11.
Tegelijkertijd: Bij een Rus kun je alles verwachten, want remankerplaten bij een telescoop wissel je in drie minuten om. Vandaar de suggestie om een foto te posten
In Nederland gekocht maar woon in België, vandaar import procedure. Homologatie heb ik vandaag ontvangen, normaal is het nu via verzekering naar DIV en thuis nummerplaat ontvangen.
Was van eerste eigenaar in NL dus met kaartje en papieren kentekenbewijs.
Ah handig, dat is toch weer wat veiliger. Ik zag op de onderdelen en specsheet dat de MT-11 en MT-16 een trommelrem hebben op het zijspan wiel. Dat onderdeel ontbreekt op de MT10-36 volgens wat ik kan vinden. Aandrijving is normaal enkel de MT-16.
Wel verschillende met ural is dat dit permanente 2WD is dus met een differentieel. Is het dan nog altijd geremd op dat wiel?
En hierbij alvast de foto van trommelrem voorin. Ik zal sowieso al nieuwe (europese) remschoenen kopen en kabels vervangen. Het zal er niet op verslechteren.
En dit zijn nog een paar foto's van de advertentie, ik heb nog geen andere.
Ik zie dat Benno al gereageerd heeft op de meeste punten waar ik dat ook op zou doen, dus laat ik eens (bijna) niets zeggen
Qua krachtoverbrenging staat die inderdaad sowiezo verkeerd. In mijn ogen zou het nog mooier zijn als de hevel in ontspannen toestand "net over de 90 graden heen" staat en bij het aanspreken van de rem op 90 graden: dan is de kracht die je op de remschoenen over kunt brengen optimaal. Zoals de hevels nu staan gaat het merendeel van de remkracht verloren doordat je vooral in het verlengde van de hevel trekt (en dus vooral probeert de hevel op te rekken in plaats van te remmen, iets wat helaas geen enkele kan van slagen heeft )voorremhevel staat goed verkeerd afgesteld, zo gaat hij nooit remmen. In ontspannen toestand moet de hoek van de hevel met de kabel 90 graden zijn bij voorkeur. dan heb je wat te zeggen. Hevel verzetten waarschijnlijk om het goed te krijgen.
Graag gedaan hoor.Dank je allemaal voor de duidelijke uitleg en foto's. Daar ga ik mee aan de slag.
In mijn ogen ook hoor. Is natuurkundig geheel logisch en verantwoord.In mijn ogen zou het nog mooier zijn als de hevel in ontspannen toestand "net over de 90 graden heen" staat en bij het aanspreken van de rem op 90 graden: dan is de kracht die je op de remschoenen over kunt brengen optimaal.
Ehh.. wie??Kom je uit Rusland?
In het nieuwe niet en met de bruine voeringen die tegenwoordig doorgaans op KMZ/Dnepr schoenen zitten kun je er ook van uit gaan dat er geen asbest in nieuwe voeringen zit (fabriek bestaat al een poos niet meer, aftermarket etc..), maar als je een paar verse remschoenen voor een Ural bestelt en ze hebben zwarte voeringen weet je nooit of ze nieuw frictiemateriaal uit recente productie hebben of dat iemand nog wat remschoenen uit een oude restpartij heeft gevonden.@Nejra zit er eigenlijk nog asbest is het Russische (nieuwe) frictie materiaal?
ik zag dat ding ook op marktplaats , er is weinig origineels aan dat ding , en veel te duur.
logo is fout , russen hadden andere logo's als ze al gebruik waren , en dat zijspan spatbord ook , SSSR ? dat is een leuke typ fout , USSR moet dat wezen volgens mij . dan heb ik het niet eens over die karwei plak letters van die 750 en dat speelgoed machine geweer , ik ben wel jarloers op die sirene die wil ik ook wel op mijn zijspan hebben ,maar dan onderop dat niemand hem ziet
Pff.. Wat een bedrag. Mechanisch aangedreven dus plaatsgebonden... Misschien dus ook niet bedoeld voor Ural motoren, maar voor Ural vrachtwagens of zo.Zoiets? Niet goedkoop helaas
Een Russiche SOVEK Electronische ontsteking schakelt zelfs bij 6 V nog goed. Of de bobine er dan nog zin in heeft is eerder de beperkende factor.Als je contactpuntjes hebt is een half tamme accu meestal voldoende. Een elektronische ontsteking heeft meestal 10 Volt nodig.
edit: Hier stond een heel verhaal over Russische laad-en en ontstekingssystemen, maar laat maar, je hebt geen origineel blok meer maar een BMW-blok in je Dnepr.... even niet aan gedacht. sorry .Jawadde net de eerste ritten gedaan op de depnr. Wat een ervaring. Maar wel leuk! Ben nog niet sneller dan 50kmh gegaan maar wel al 2 keer in panne gevallen ook.
Eerste keer was ik 1000m verder en ging de motor uit als ik gas bij gaf. Wat met choke zitten spelen want die stond nog altijd op. Starten ging telkens wel maar telkens zelfde probleem dat de motor uit viel bij meer gas geven. Ik dacht ja door de choke maar dan was na tig startpogingen de accu ook nog plat natuurlijk. Klein stukje naar boven geduwd en de rest kon ik de berg afrollen tot in de garage :-).
Accu opgeladen en 9 L getankt want ik zag niet veel zitten in de tank. Mogelijks was dat dus het probleem al die tijd al. Maar nu weet ik niet welke stand van de kraan reserve is en welke gewoon. Ik denk dat ik een kp-15 kraantje heb van deze link http/www.russianiron.com/eafranke_ural4/Part XXIX-3 - Petcocks.pdf en dat hendeltje kan ik dwars of naar boven of naar beneden zetten. Ik zet het verdikte deel naar beneden... Dan kan ik met 9L en een volle accu starten en rijden.
Dan ook maar accu bijgeladen. Jongste wou zo graag mee dus ik spreek af met haar dat het goed is maar dat ze mogelijks zal moeten helpen duwen. Ik rij strategisch bergop. Motor start vlot en loopt goed. Weer ongeveer 1000m verder zet ik choke af deze keer en dat lijkt goed te gaan allemaal. Zet em zelfs ff in 3de.
Maar dan stop ik ff langs de kant om met de kleine te overleggen. Ik hoor haar slecht dus ik zet de motor af. Ja ze wil nog verder omrijden dus ik zeg goed maar we gaan eerst mama verwittigen. Ik wil terug starten is de accu weer op. Waarschijnlijk is deze nu sowieso goed stuk al. Of de alternator werkt weet ik nog niet eens, niet ver genoeg gereden daarvoor.
Motor liep trouwens goed zonder inhouden zonder choke toen.
Er zit een redelijk kleine accu in omdat ik dacht ik kickstart wel als die plat is. Maar zou het kunnen dat je met een platte accu ook niet kunt kickstarten? Met plat bedoel ik dan echt dood.
Zou het zinnig zijn van zo'n booster mee te nemen voor die situaties?
Ah en mijn snelheid lijkt niets aan te geven. Naald springt op naar bijna 20kmh maar dat lijkt meer met vibratie dan iets van snelheid te maken te hebben. Ik kijk nu dus op mijn telefoon voorlopig. De afstand loopt wel correct mee. Ik ben er nog niet uit of dat over dezelfde kabel gaat of niet. Dit issue is niets dringend.
Een jerrycan is al besteld. Er zijn ook nieuwe kabels op komst. Heb nog maar 1 foto nu maar eens ik er deftig mee kan rijden volgen er zeker nog.