nice.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
nice.
Ik zou het commentaar bij al je foto's ook even vertalen in het Russische, kunnen ze nog wat van leren
edit: Oh ja, dan wel ff "cilinders" vervangen door het woordje "zuigers daar waar ze staan te wachten op nieuwe zuigerveren \[edit]
Ouwe meuk blijft leuk..
Is het een Bosch bobine of iets van Russische makelij?
Lekker bezig
Heb je de originele spanningsregelaar nog? Die begon bij mij op een gegeven moment problemen te geven, de rest van die ouwe zooi deed het nog prima. En die vervroeger heb ik nooit nodig gehad, ook niet bij starten. Blijkbaar komt dat niet zo nauw?
al ik het zo zie dan zou ik bijna gaan denken dat ik het ook kan.
Toegegeven, het zijn acties die je normaal gesproken alleen bij een Harlie doet, de Oekraïense kwaliteit is vanzelfsprekend een stuk beter.
Het zal je verbazen.nooit harlie gereden zeker halflive gaat overal....... en nee , niet op een aanhanger
Het zal je verbazen.
Maar mijn sleuteltechnische kennis van de grote twins komt voornamelijk uit een blaadje dat Bigtwin heet en een topic hier dat geschreven is door iemand die echt weet hoe je een pre evo moet behandelen.
In al die sleutelverhalen gaat het om wegen en uit literen omdat de Amerikaanse nauwkeurigheid ernstig te wensen overliet.
Gelukkig is dat enorm verbeterd sinds de motorblokken volgens Duitse en Japanse kwaliteitsnormen gemaakt worden en de Amerikanen alleen nog maar assembleren.
De AMF types waren volgens mij van een mindere kwaliteit dan de gemiddelde Ural, maar worden door de Harlie scene naar mythisch niveau gebracht. Vandaar mijn allergie voor dat merk. Ik zal eerder een Rus als een Harlie kopen.
Dank je. Beter laat dan nooitEen beetje laat, maar ook mijn motor moet af en toe Europa eens doorgestuurd worden. Het ziet er allemaal enorm netjes uit, het lijkt of je het eerder gedaan hebt.
Dat heet geen "zeuren", maar "mee denken" en daar is niets mis meemaar....... ik mot toch wat te zeuren hebben. Juist omdat je schrijft dat de voetsteunen lostrillen: ik had de zuigers, pistonpennen en de rest van de meuk even op de weegschaal gelegd. Misschien ook wel even de inhoud van de verbrandingskamers nagemeten.
Toegegeven, het zijn acties die je normaal gesproken alleen bij een Harlie doet, de Oekraïense kwaliteit is vanzelfsprekend een stuk beter.
Ik daarintegen hou van bijna alles op motor gebied. Ieder zijn ding, maar respecteer dat ook.
Eerst maar eens kijken wat eea in originele toestand doet. Volgens mij kan het nooit erger zijn dan alle andere verbrandingsmotoren met verdelerkappen die tussen 1910 en 1980 zijn geproduceerd. Natuurlijk kan het idealer, moderner en beter, maar dat geldt voor ongeveer ieder onderdeel aan die motor. In mijn ogen is de lol van dit soort motoren juist het feit dat het allemaal lekker primitief, toegankelijk en minimalistisch is. Voor een "dagelijks gebruik motor" zou ik het denk ik anders aan pakken, maar dat is hier niet aan de orde en dus ga ik voor "nostalgisch". ook als dat in de praktijk "bewerkelijk" betekent.Die verdelerkap geeft wel eens problemen.. je kan deze ook weglaten en vb. een 6V eend-bobine installeren..