Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Pools is makkelijk inderdaad. Dat is een EU land. Dat maakt de toelating beperkt tot een identificatie van het vervoermiddel zonder verdere technische keuring. Net geen administratieve handeling.
Was in 2003, toen was Polen nog geen EU lid 😉
 
Nu wel, en dan is alles wat daarvoor in Polen toegelaten ook in de EU toegelaten. Anders zou je per land voertuigen hebben die in andere landen niet de weg op mogen.
Dan kan je een motor met een geldig Pools kenteken uit 2004 wel toelaten, maar hetzelfde model dat in 2002 uitgeschreven is niet.
 

Bijlagen

  • DSC_3647.JPG
    DSC_3647.JPG
    423,8 KB · Weergaven: 11
Vanmorgen vroeg vertrokken (wel iets verslapen..) en naar Limburg getogen.
Daar een Dnepr MT-9 op geladen.
Volgens de verkoper zou hij uit 1970 moeten zijn en daarmee nog drie jaar ouder dan mij zijn.
 

Bijlagen

  • DSC_3648.JPG
    DSC_3648.JPG
    493,5 KB · Weergaven: 25
  • DSC_3649.JPG
    DSC_3649.JPG
    423,3 KB · Weergaven: 27
  • DSC_3650.JPG
    DSC_3650.JPG
    390,1 KB · Weergaven: 25
Er zouden nieuwe zuiger met westerse veren in moeten zitten.

De versnelling is een soort semi-automaat (die was effe nieuw voor mij, ik gebruik gewoon de koppelingshendel nog maar even)

Verder start hij met een minimale kick op de kickstarter en loopt hij netjes
 
Net een rondje gedaan, zowel op als rond de motor.
UIteraard kan hij links en rechts wat liefde gebruiken, maar iig andere dempers, dit is veel te gek,
Ik vermoed dat ze compleet leeg zijn..
dnepr1.JPG
 
Half automaat wen je heel snel aan, mits goed afgesteld ideaal
Zal ik nog even aan moeten wennen.

Net als de vervroeger.
Ik ben vertwijfeld, trek ik hem nu op spanning juist bij bijna stilstand of juist op "snelheid"

Waar ik hem gehaald hebt zei dat hij hem altijd op dezelfde stand laat staan?
 
Hij lijkt ook iets in toeren te blijven hangen, oftie wat valse lucht trekt oid.
Heeft het nut als ik deze wat dicht draai?
(even het luchtfilterhuis op getild)
dnepr5.JPG
 
Op een kopklepper zijn deze dempers echt te lawaaiig, kun beter een dunstalls of oid hangen. Die luchtschuif is een soort choke. Zoveel mogelijk open
Blijft gaskabel niet een beetje hangen of is het mengsel erg arm
 
In het luchtfilter lijkt het trouwens wel of er een kluwen haar van mijn dochters in zit? Is dat origineel?
Wat hoort daar in?
 
Bij starten naar je toe en bij stationair lopen, bij iets toeren maken mag hij los. Is ook eigenlijk een verlater ipv vervroeger
Ik start nu met 'vervroeger'helemaal los, 1 kickje en hij loopt.
Dan hoef ik daar denk ik niet zo veel mee?
 
Zit een soort paardenhaar of nylon vislijn in opgesloten tussen twee metalen gaasjes. In de buitenrand van het filter kan een beetje olie als nat filter. Je kunt ook alles eruit trekken en een papieren inzetfilter scoren
 
Dan staat je timing. Misschien niet echt goed
Normaal krijg je een terugslag in die stand
Misschien ook de reden dat hij bij de 80 een beetje gaat "smoren" als je de gashendel goed door trekt dan heeft dit een averechts effect
 
Terug
Bovenaan Onderaan