Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Heb door drukte en het slechte weer niet zo heel veel aan de MT gedaan, het achterwiel en de nieuwe remschoenen zitten er wel weer in trouwens, maar ik moet nog test rijden (heb de schoenen maximale ruimte gegeven, maar heb het idee dat ze nog iets aan lopen)

En de sproeiers en klein spul uit de carbs hebben in een ultrasoon reiniger gezeten. (Kwam nog behoorlijk wat vanaf/uit eigenlijk)
Gisteren sindsdien voor het eerst weer even gestart, hij startte netjes, en lijkt wel mooi synchroon te lopen, alleen het stationair toerental ligt nu veel te hoog.
Ik ga er van uit dat dit komt doordat de aanvoer van benzine, na het reinigen, nu hoger ligt.
Dus ik moet de stationairschroeven nog bij stellen.

Hopelijk heb ik binnenkort weer eens wat meer tijd, zit momenteel ook zowat om de dag bij mijn ouders om 'brandjes' te blussen (vader begint nu af en toe echt de weg kwijt te raken) BOT gaat hem ook niet echt worden ben ik bang....
 
Weer een mooi filmpje
Altijd leuk om te kijken!

Alleen zie ik wel wat dingetjes dat ik denk.... mwah..

Hij spuit bijvoorbeeld de boel gewoon met de voorvork er nog in, de wielen spuit hij gewoon in 1x compleet met alles spaken en alles er in.
De spaken van het zijspanwiel lijken wel vast gelast?
 
Twijfel nog een beetje. Sommige stukjes zijn wel ene beetje verviseerwerk andere pakt hij dan weer wel netjes op. Laten we het een enthousiaste hobbyist noemen. Dan dek je de lading aardig voor de meesten denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de omgeving zo zie is het ook wel in een achterhoek van een of andere sovjetstaat. Geen idee of ze alles wel kunnen krijgen en wat het allemaal kost daar. Blokje had hij wel helemaal los indiergeval.
 
Twijfel nog een beetje. Sommige stukjes zijn wel ene beetje verviseerwerk andere pakt hij dan weer wel netjes op. Laten we het een enthousiaste hobbyist noemen. Dan dek je de lading aardig voor de meesten denk ik.
Eens. Ik vind vooral de manier waarop hij de nokkenas demonteert nogal... kenmerkend. Normaliter heb je geen reden om eerst het distributie-tandwiel er af te trekkeren (en het er later weer op te persen) om de nokkenas er vervolgens met glijlager en al uit te moeten timmeren van achteraf. twee boutjes er uit en wat zachte dwang volstaan ook als je glijlager en tandwiel gewoon laat zitten (en er is volgens mij geen reden om dat niet te doen in het filmpje). Hij is niet onhandig, maar ik heb niet het idee dat hij veel voorkennis heeft van de opbouw van wat hij onderhanden heeft. Past wel bij een hobbyproject.
1k0.jpg

De manier waarop hij omgaat met de stelmoeren van zijn remmen is ook "een beetje eng": In tegenstelling tot de oorspronkelijke moer-met-uitsparing kan zijn busje+vleugelmoer zich wèl verstellen onder het rijden.... 😏

Ergo: leuk project, maar geen goed voorbeeld. :N
 
Laatst bewerkt:
Eens. Ik vind vooral de manier waarop hij de nokkenas demonteert nogal... kenmerkend. Normaliter heb je geen reden om eerst het distributie-tandwiel er af te trekkeren (en het er later weer op te persen) om de nokkenas er vervolgens met glijlager en al uit te moeten timmeren van achteraf. twee boutjes er uit en wat zachte dwang volstaan ook als je glijlager en tandwiel gewoon laat zitten (en er is volgens mij geen reden om dat niet te doen in het filmpje). Hij is niet onhandig, maar ik heb niet het idee dat hij veel voorkennis heeft van de opbouw van wat hij onderhanden heeft. Past wel bij een hobbyproject.
1k0.jpg

De manier waarop hij omgaat met de stelmoeren van zijn remmen is ook "een beetje eng": In tegenstelling tot de oorspronkelijke moer-met-uitsparing kan zijn busje+vleugelmoer zich wèl verstellen onder het rijden.... 😏

Ergo: leuk project, maar geen goed voorbeeld. :N
Natuurlijk kun je altijd wel een puntje van kritiek vinden maar deze mannen wisten zeker waar ze mee bezig waren. Veel meer dan een gemiddeld hobbyprojectje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan