Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Maar verder niets heel raars lijkt mij?
Volle naven iig. Zijn de velgen de juiste? of is dat zo niet te zien?
Zie ook mijn aanvulling op het vorige bericht. Volle naven is standaard voor een Dnepr. Ook hier niks geks. Dnepr velgen kunnen on-rond zijn en Dnepr naven ook als iemand met wat te veel geweld heeft geprobeerd zijn wiel rond te trekken middels extra spaakspanning. (dan is de Russische slalen "spoorstaaf" waar ze velgen uit maken echt steviger dan het aluminium van de naaf en trek je de boel uit model)
Helaas is dat niet te zien op een foto, maar de straat uit rijden en een keer remmen en je weet het gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je gelijk een hobby voor de koude winteravond, een ronde velg er omheen vlechten. Dat is geen rotwerk en je kan het gewoon bij de kachel in de huiskamer doen.
 
Is een ouder blok, tot max. 92-93 gebouwd, daarna kwamen de rondere klepdeksels.
Tja.. dat kan... maar kleppendeksels wissel je nogal makkelijk om naar smaak en er zijn/waren er genoeg van. Voeg er aan toe de Russische neiging om te monteren wat op dat moment voor handen was en dan zou ik het bij een Rus toch als niet meer dan indicatief beschouwen.
 
dus alleen als je gas geeft hoor je 1x KLONK , en dan is geluid weg . dus weet niet als dit schadelijk is of gewoon doorrijden en hopen dat het goedkomt ? het is en blijft russische spul })
Tja, in mijn ogen is een motorblok gewoon toegepaste natuurkunde en dus is een Russisch motorblok onderhevig aan de zelfde wetten en regels als een westers blok. Ook al kunnen de Russische blokken redelijk wat mishandeling verdragen voordat ze het echt opgeven: Als er geluiden uit komen die klinken alsof er iets mis is dan is dat meestal ook het geval. (En moet je er dus iets aan doen)

Een zinnige mening hebben over het geluid op basis van een omschrijving op een forum is een onmogelijkheid, dus je zult op je eigen oordeel moeten vertrouwen of aan iemand in de buurt (met de nodige inhoudelijk kennis op dit vlak) moeten vragen of hij/zij eens mee wil luisteren.
 
Laatst bewerkt:
mijn eigen gevoel zegt : kan wel wat hebben inderdaad .
Ik ga er gewoon lekker mee doorrijden todat het erger wordt of ik voel dat er echt iets mis gaat
Ik zal het geluid proberen te filmen vanavond.
 
Als er een kloink is bij gas geven moet er ook eentje zijn bij gas dicht. Tenminste als het zoiets als een ruime spie is.
 


het is wellicht wel te horen , als hij op lage toeren bijna uitvalt en dan gasgeeft hoor je de 'klonk' , wellicht is dit normaal maar mijn M72 had dit volgens mij niet , en hij loopt nog niet mooi ben nog aan het experimenteren met gasnaald etc .
klinkt bijna als een bigend , maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk na +- 500 km
 
Als je laag in toeren in zijn vier rijdt en je geeft flink gas zodat hij moet werken... hoor je het dan ook??
Ik weet niet hoe representatief het filmpje is qua geluid, maar als hij echt zo klinkt dan zou bij mij het blok open gaan. Dit klinkt niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Dat is best een klappergeluidje. Het voordeksel van de ontsteking zit er gewoon op neem ik aan tijdens het filmen ? Ik zou er ook niet op gokken dat het goed is en gaan zoeken. Eerste vermoeden zou bij mij achter het voorste motordeksel zitten. die eerst maar eens lossen, kan met blok in frame en dan kun je wat beter zoeken waar er iets los ligt.
 
ik heb onderin de teller zelf naaimachine olie gedaan , flinke schuit , en de kabel doe ik gewoon met motor olie , wellicht is om de maand een beetje veel , maar ik hou mijn motor's zeer scherp bij met olie/vet etc , heb op alles bewegende dingen ook vet nippels die ik eens per 2 maand doe , wellicht onzin maar ik vindt het gewoon leuk werk om ze goed bij de houden .

Dat heb ik bij de teller van mijn enfield ook gedaan. :Y
Dat werkte erg goed.
De teller werd er ook een stuk stiller van.
 
lijkt mij meer op een soort ongecontoleerde verbranding (uitvallen van de ontsteking, tijdstip verkeerd bij heel laag toerental). klinkt zo te horen niet metalisch. is het niet beter te lokaliseren met een lange vijl tegen je oor. of evt iemand ook eens laten luisteren die er wat ervaring mee heeft
 
Zou het teveel vooronsteking kunnen zijn ? Heb er wel nieuwe punten op gezet en ding er helemaal af gehad , er zit zon klein conisch schroefje op de onstekingsplaat aan de linkerkant naast de puntjes .
De man waar het blok weg komt ( boris uit moldavia , heel bekend dnepr ural dealer ) zei dat hij dit ook nog nooit gehoord had .
 
Kun je dan toch gewoon proberen? Even markeren waar je ontsteking nu staat en dan even mee spelen. Kleine moeite en je sluit er meteen wat mee uit.

Ik ben een paar weken terug ook bezig geweest en ben nog verbaasd over hoeveel verschil 1 mm maakt bij het verdraaien van de ontsteking.

Van een echt niet lekker lopend, naar een heel mooi constant, perfect startend blok.
 
Nou heb de onsteking eraf gehad en even bekeken .
1611417485848.png


groene pijl dat is die conische bout , rode pijl is de voorzijde , die groene pijl had het busje zodat hij helemaal tot zijn eindpunt bereikte , achteraf is dat wel 9mm voor onsteking , nu heb ik hem zo afgesteld op 4mm vooronsteking maximaal , en het geluid is (nu? tijdelijk??) is weg *O**O*
 
Het lijkt niet veel toe te voegen dus. Ook wel niet zo vreemd gezien er zo weinig gewicht op de voorkant zit. Je zou al moeten op je voorwiel gaan hangen.

Van de BMW R1200 GS bestaat er ook een concept gemaakt door touratech of wunderlich maar daarbij was het voorwiel elektrisch aangedreven. Een hybride dus eigenlijk. En met maar twee wielen heb je nog wel wat meer gewicht op de voorkant. Heb het wel nooit in actie gezien.
 
Je meet voorontsteking op de zuiger? Ik ken dat alleen van tweetakten. En dan is 4mm nog veel.
Je kan toch een gradenschijf op de krukas zetten en de voorontsteking in graden verstellen?
 
Dat is niet zo gemakkelijk. De krukas zit achter je motordeksel en daar kun je normaal niet zomaar bij. Het is op zijkleppers redelijk normaal om op mm voorontsteking te meten. Kop is er zo af en met een simpel hulpstukje is het zo te meten.

daarnaast zet ik dan een flinke inslag stip in het voorste motordeksel zodat ik zowel BDP als ideaal afstand daarna kan vinden. Daarna is het spelen met de ontsteking een stuk gemakkelijker. Op de kopkleppers zit er een merkteken op het vliegwiel. Op zijkleppers en oude blokken niet. ik heb daarom op mijn vorige m72 een gat in het carter gemaakt ter hoogte van het vliegwiel, daarna de BDP en Ontstekingstijdstippen ingeslagen op het vliegwiel. dat maakte het een stuk gemakkelijker.

Die 4 mm is echt te weinig hoor voor een oude zijklepper. 6 mm is vrij normaal.
 
Effe gegoogeled, hoe ziet zo'n blok er nu uit? In mijn gedachten had ik een BMW lay out met een pully voor de generator. Maar het is een dicht deksel aan de voorkant, je kan niet eens bij de stomp van de krukas. Dan zou ik inderdaad een keer meten en dan een gat boren en merktekens op het vliegwiel zetten.
Ik kom overigens tegen dat 6mm ongeveer 35 graden zou zijn.
 
ik vind die voorwiel aan gedreven span wel heel gaaf, mischien niet zo functioneel, maar technisch zeer mooi.
maar waarom zo'n k*t muziek er bij :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan