Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Ik hoor niets geks, gewoon wat kleppen die tikken. Ik vind die geknikte inlaatbuis wel raar.
Als het geluid verdwijnt als je de koppeling inknijpt ga ik toch aan de bak of het drukmechanisme denken. Als het lager van de primaire as gammel is stopt dat met draaien als je de koppeling inknijpt en is het stil.
Bak wissselen is dus een goed plan. Of gewoon meteen open maken.
 
:NNou |(bak gewisseld 1x trappen , lopen , maar 2min daarna geluid werd erger , Klank , vast als een huis . Dus wat het geluid maakte is nu iig kapot . Cilinders eraf gehaald Bekijk bijlage 1600873

70 km oude zuiger , beide kanten dit ? Is heel licht voelbaar .
Krukas zit nog steeds vast in het huis , geen beweging in te krijgen :(


Iemand nog een mooi bmw R60 blok te koop ? Ik ben klaar met dit blok iig . Inmiddels is de goedkope k750 vrij duur project geworden :(:(
 
IMG20210226205201.jpg

IMG20210226205210.jpg



Heb de zuigers eraf gehaald en het blok inclusief vliegwiel krukas nokkenas nokvolgers weg gegooid bij het oud ijzer .
Ben er ff helemaal klaar mee .
Nu tijd voor een bmw of diesel blok O-)
 
Dat is het rare , krukas zit echt als een huis vast , maar ik kan niets raars zien ,
Drijfstangen zijn beide los misschien lager gesprongen ? Vliegwiel is inmiddels eraf en nokas/volgers .
 
vandaag lekker een vw kever dagje , had 3 maand stil gestaan even carburateur schoongemaakt , nieuwe benz. pomp want deze lekte .
1 tikje en hij liep weer , wat een ontspanning dan :)


Toen kreeg ik bericht van een marktplaats iemand die een R45 blok te koop had , helemaal compleet .
Begin ik toch te twijfelen naar een zijklep blok weer ,
beide richard en jan hebben geen complete blokken liggen ,
Heeft iemand van jullie nog een blok liggen ? compleet zijklep ? als hij olie zuipt maakt me niet uit .
anders volgende maand maar kijken bij dat bmw blok .
 
R45 moet op toeren gereden worden, erg on-BMW..
Alles overbemeten, dus erg robust...dat wèl
 
Ik vind het maar een hoop geneuzel in de ruimte. Als je een BMW wilt rijden moet je een BMW kopen en geen Rus.

Er zijn 14 miljoen zijklepper-blokken gebouwd. Exact naar dit ontwerp. Dat is vast gedaan omdat het zo'n slecht ontwerp is dat je er 13.999.998 (die ene andere zit in mijn K750) als reserve op voorraad moet houden om te kunnen rijden... O-)

Sorry.. ik had even een lichte aanval van laagvliegend sarcasme. ;)


En dan snap ik nog iets anders niet: als je krukas vast staat en de drijfstangen niet dan zijn er vijf onderdelen betrokken: een carter, een achterdeksel van dat carter, twee kogellagers type 6207 en de krukas zelf. Als dat vast staat heb je òf een héél rot lager òf een onbekend zesde onderdeel dat door het blok gezworven heeft en momenteel muurvast geslagen zit tussen de rest. Daar moet uit te komen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoi.

Een standaard R80 blok is mooi zat.
Alles meer en je draait de rest van Iwan's aandrijflijn aan puin.

Die machtige 50 pk en 60 Nm zijn genoeg.

Groeten, Paul.
 
Heb je zo'n hekel aan hem??

Je hebt het over een K750. 50 PK en 60 NM adviseren als aandrijving voor een apparaat dat meer dan 70 jaar geleden is ontworpen om met 60 km/uur over ongelijk terrein te hobbelen is een soort verkapte aanslag. Dat houdt het ding qua constructie, wegligging en remwerking niet lang...

Binnen de UDCN lopen een paar redelijk goed functionerende conversies met R60/R65 blokken en als ik het goed heb heb ook een keer een Guzzi V65 blok gezien. Alles wat heftiger is gaat fout en als je zo'n conversie overweegt moet je verrekt goed weten waar je aan begint. De beste optie is en blijft gewoon een fatsoenlijk Russisch blok.
 
Laatst bewerkt:
R60 is eigenlijk meer dan genoeg voor zo'n motortje. Maar een blok gewoon goed in elkaar zetten volstaat meestal ook. Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd zelf mijn blokken opgebouwd, dan weet je tenminste wat er in zit. Half doen is altijd pech hebben achteraf en op de mooie bruine ogen van een handelaar vertrouwen doe ik eigenlijk nooit. Een gereviseerde motor blijkt vaak geverviseerd en een revisieblok betekend helaas vaak dat er links en rechts een nieuwe pakking inzit, een paar dikke klodders vloeibare pakking om het dicht te houden en dat er een vette lap overheen gehaald is.

Gewoon zelf doen maar dan helemaal en goed kijken wat je tegenkomt.
 
R60 is eigenlijk meer dan genoeg voor zo'n motortje. Maar een blok gewoon goed in elkaar zetten volstaat meestal ook. Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd zelf mijn blokken opgebouwd, dan weet je tenminste wat er in zit. Half doen is altijd pech hebben achteraf en op de mooie bruine ogen van een handelaar vertrouwen doe ik eigenlijk nooit. Een gereviseerde motor blijkt vaak geverviseerd en een revisieblok betekend helaas vaak dat er links en rechts een nieuwe pakking inzit, een paar dikke klodders vloeibare pakking om het dicht te houden en dat er een vette lap overheen gehaald is.

Gewoon zelf doen maar dan helemaal en goed kijken wat je tegenkomt.
:^ helemaal eens. Oh ja.. en onderdelen die door de verkoper als "verbeterd" gekenmerkt zijn ook vermijden. (Net als in China vervaardigde Replica-Ural krukassen, zoals ik kort geleden vrij hardhandig ontdekte) 🥺
 
Er zijn 14 miljoen zijklepper-blokken gebouwd, dat is vast gedaan omdat het zoń slecht ontwerp is dat je er 13.999.998 (die ene andere zit in mijn K750) als reserve op voorraad moet houden om te kunnen rijden??
Nee, dat is gedaan omdat de fabriek zijn productiegetallen moest halen. Dat er 13.999.998 reserve blokken zijn is voor jullie lekker meegenomen. :+
Maar ik ben wel heel benieuwd waarom het blok van onze indiaan nu geklapt is. Het lijkt wel ouderwets oliegebrek.
 
ik zal morgen proberen te achterhalen wat het probleem was , olie gebrek is zeer waarschijnlijk , maar toch zat overal olie , wellicht niet genoeg , voorste lager heeft ook een gaatje onderin en daar heb ik wel op gelet , net als bij het achterdeksel .
wel ironisch ik heb meer dan 8000 "probleemloze"(met goed onderhoudt) km's gemaakt met een CJ 750 blok
 
Ik vrees dan ook dat het gewoon pech is dat dit blok het zo snel opgegeven heeft. Uit elkaar halen , goed kijken wat er mankeert en opnieuw beginnen. Maak genoeg foto's zodat wij en jij er later nog van kan leren.

Oliegebrek lijkt me niet de eerste oorzaak, dan zouden de zuigers vastvreten in eerste instantie. die hebben het meeste baat bij smering. De krukas en drijfstangen zijn gelagerd met kogel en naaldlagers. Nokkenas heeft of messing bussen (als het een heel oude is) of een bus en een kogellager voor. die kan ook wel wat hebben over het algemeen.

Ik ben benieuwd naar de plaatjes.


Benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan