Hoi.
Ik heb aan niemand een hekel.
Mijn ervaringen met dat Russisch spul zijn van net na de Perestroika, toen west Europa werd overspoeld door dat spul.
Toen was een R80 motor een goed alternatief. (+/- 20 jaar terug)
Als dat oudere spul dat niet trekt, dan heb je aan een R60, of R65 genoeg.
Een R45 zou ik niet aan beginnen, die zijn zelfs voor toen der tijd al slappe hap, willen wel wat bij hoge toeren, 35 pk bij 7000 toeren.
Groeten, Paul.
Heb je zo'n hekel aan hem??
Je hebt het over een K750. 50 PK en 60 NM adviseren als aandrijving voor een apparaat dat meer dan 70 jaar geleden is ontworpen om met 60 km/uur over ongelijk terrein te hobbelen is een soort verkapte aanslag. Dat houdt het ding qua constructie, wegligging en remwerking niet lang...
Binnen de UDCN lopen een paar redelijk goed functionerende conversies met R60/R65 blokken en als ik het goed heb heb ook een keer een Guzzi V65 blok gezien. Alles wat heftiger is gaat fout en als je zo'n conversie overweegt moet je verrekt goed weten waar je aan begint. De beste optie is en blijft gewoon een fatsoenlijk Russisch blok.
Ik heb aan niemand een hekel.
Mijn ervaringen met dat Russisch spul zijn van net na de Perestroika, toen west Europa werd overspoeld door dat spul.
Toen was een R80 motor een goed alternatief. (+/- 20 jaar terug)
Als dat oudere spul dat niet trekt, dan heb je aan een R60, of R65 genoeg.
Een R45 zou ik niet aan beginnen, die zijn zelfs voor toen der tijd al slappe hap, willen wel wat bij hoge toeren, 35 pk bij 7000 toeren.
Groeten, Paul.