Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
echter doe ik niet echt aan inrijden. Anders kan je geen provenciale weg pakken!
Tja... vooralsnog red ik me wel zonder provinciale en snelwegen hoor.
En vandaag was het ook heel Rus-inrijd-Compatible weer ;)

Tussen de middag een rondje boodschappen-doen-via-een-omweg:
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg


En vanavond een langer rondje.
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg


Een Rus inrijden is nu eenmaal hard werken *O* :]O-)
 
Mijn oost-duitser heeft met span een top van pak-em-beet 80.
Fijnst rijdt het ding met gekietelde-bromfiets snelheden.
In mijn directe omgeving zijn genoeg tertiaire wegen waarop ik me prima vermaken kan, ik heb geen N-wegen nodig..
 
Na 200 kilometer hobbelen voelde het blok pas wat "losser" aan dus gisteren een paar keer doorgetrokken richting 80-90. Dat gaat probleenloos (al moesten er voor het mooie een paar gasnaalden een beetje omhoog).
Inmiddels heeft 'ie er een uur of zes draaien en 300+ kilometer opzitten. Mooie gelegenheid om de kopbouten na te trekken. Betekent ook: kleppen nastellen. Officieel moeten die op 5 honderdste bij een Ural kopklepper omdat de klepspeling bij opwarming van het blok toeneemt, maar de eerste 500-1500 kilometer houd ik altijd het dubbele aan want door het zetten van onderdelen en het inklinken van pakkingsmateriaal wordt de speling in het begin vlot kleiner.
Klepstellen is overigens een eitje bij dit blok. De schoorstangen van de bak moeten even los voor de rechter kop (anders zit een stang in de weg), maar voor de rest ben je met een kwartier klaar. :t
IMG_20210410_101923.jpg
IMG_20210410_101932.jpg

Oh, en ik moet geloof ik toch hoognodig eens een poetsdoek over dat ding heen halen zie ik.
 
Laatst bewerkt:
Hij wil er echt graag vanaf, ineens 1.000,00 eypo gezakt

En in mijn ogen nog steeds aan de dure kant voor een Rus, die particulier verkocht wordt met 0 garantie....(nu durft niemand dat te geven....)
 
Zolang er mensen zijn die er zoveel voor blijven betalen, worden de prijzen alleen maar hoger. Nog even en dan kun je beter een BMW kopen dan een Ural prijstechnisch *O*
 
Zolang er mensen zijn die er zoveel voor blijven betalen, worden de prijzen alleen maar hoger. Nog even en dan kun je beter een BMW kopen dan een Ural prijstechnisch *O*
Ja, ik volg de prijzen allemaal een beetje de laatste tijd en zo zie ik er nu ook verschijnen voor Eypo 3.250,00
En dan staat er bij "moet terug opgestart worden"..... :').. yeah right...
 
Ik zal ook eens reageren hier. Ik heb nu 8 jaar een ural 650, wat mij betreft de mooiste motor ooit gemaakt. Echt grote problemen heb ik nooit gehad, de manko's waar ik tegenaan ben gelopen in de afgelopen jaren bleken bijna allemaal beroerd uitgevoerde eerdere reparaties te zijn geweest en ongewenste huisvlijt van Iwan op de toendra.
Ik heb er nu zo'n 30.000 kilometer op zitten, en het enige echt vervelende waren de K68 carbs. Ik kreeg ze met geen mogelijkheid echt goed afgesteld. In de oorspronkelijke setting zaten de carbs met een flinterdunne pakking tegen de cilinders geschroefd, de bezine stond dan haast te koken in de vlotterbakjes en het geheel resulteerde in een verbruik van een whopping 1:5 (met dikkere asbestpakkingen kwam ik op 1:10).
Vorig jaar heb ik de carburateurs vervangen door dellorto PHBH28's, sindsdien loop het allemaal een stuk mooier. Verder heb ik de handgranaat-dynamo vervangen voordat ie klapte, en de tandwieltrein aan de voorzijde van het blok. So far is het een fantastische motor die veel betrouwbaarder is dan ik ooit had verwacht, zolang je 'm met beleid behandelt.
Zaterdag nog een lange rit gemaakt langs de rivieren, heel feestelijk;

20210417_133945.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zal ook eens reageren hier. Ik heb nu 8 jaar een ural 650, wat mij betreft de mooiste motor ooit gemaakt. Echt grote problemen heb ik nooit gehad, de manko's waar ik tegenaan ben gelopen in de afgelopen jaren bleken bijna allemaal beroerd uitgevoerde eerdere reparaties te zijn geweest en ongewenste huisvlijt van Iwan op de toendra.
Ik heb er nu zo'n 30.000 kilometer op zitten, en het enige echt vervelende waren de K68 carbs. Ik kreeg ze met geen mogelijkheid echt goed afgesteld. In de oorspronkelijke setting zaten de carbs met een flinterdunne pakking tegen de cilinders geschroefd, de bezine stond dan haast te koken in de vlotterbakjes en het geheel resulteerde in een verbruik van een whopping 1:5 (met dikkere asbestpakkingen kwam ik op 1:10).
Vorig jaar heb ik de carburateurs vervangen door dellorto PHBH28's, sindsdien loop het allemaal een stuk mooier. Verder heb ik de handgranaat-dynamo vervangen voordat ie klapte, en de tandwieltrein aan de voorzijde van het blok. So far is het een fantastische motor die veel betrouwbaarder is dan ik ooit had verwacht, zolang je 'm met beleid behandelt.
Zaterdag nog een lange rit gemaakt langs de rivieren, heel feestelijk;

Bekijk bijlage 1621270
Kijk zo kan het ook. Hij/zij ziet er netjes uit :t
 
En dat uit de mond van de man die Suzuki onbetrouwbaar vindt.
Mooi verhaal PPB.
Niets aan gelogen hoor. Ik heb inmiddels een behoorlijke motorhistorie met een behoorlijke spreiding in merk en type, maar dat merk vormt een absoluut dieptepunt. Op de tweede plaats overigens een eervolle vermelding voor de 4 klepsboxers van bmw, wat een bodemloze put was dat.

Nee, was alles maar zo betrouwbaar als een ural. Kijk hier bijvoorbeeld; een autogyro met een uralblok. Briljant plan, what could possibly go wrong?
IMG_3962.jpg
 
Niets aan gelogen hoor. Ik heb inmiddels een behoorlijke motorhistorie met een behoorlijke spreiding in merk en type, maar dat merk vormt een absoluut dieptepunt. Op de tweede plaats overigens een eervolle vermelding voor de 4 klepsboxers van bmw, wat een bodemloze put was dat.

Nee, was alles maar zo betrouwbaar als een ural. Kijk hier bijvoorbeeld; een autogyro met een uralblok. Briljant plan, what could possibly go wrong?Bekijk bijlage 1622789
 
Niets aan gelogen hoor. Ik heb inmiddels een behoorlijke motorhistorie met een behoorlijke spreiding in merk en type, maar dat merk vormt een absoluut dieptepunt. Op de tweede plaats overigens een eervolle vermelding voor de 4 klepsboxers van bmw, wat een bodemloze put was dat.

Nee, was alles maar zo betrouwbaar als een ural. Kijk hier bijvoorbeeld; een autogyro met een uralblok. Briljant plan, what could possibly go wrong?Bekijk bijlage 1622789
Ik vraag me wel af of deze autogyro ooit gebouwd is. Als ik het goed zie is dit een (hele goede) "artists impression".
 
Goeie kans, volgens mij trekt de luchtstroom vanuit de propellor harder aan de carb dan de matige compressie van de ural

Aan de andere kant; een leugen uit de sovjet-unie, dat klinkt ook onwaarschijnlijk. :+
 
en waarom niet een voordeel van een autogyro is net dat hij ook zonder motor nog aardig bestuurbaar en vliegbaar is, weliswaar naar de grond toe maar in ieder geval niet eruit vallend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan