Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Op welke manier wil jij je motor in de verf maken?

Nouja, euhm.... Dat heb ik nog nooit gedaan. Vandaar mijn verbazing dus ook.

Ze hebben een paar jaar terug een auto van mij gerepareerd, en opnieuw gespoten.
Het was een rode auto en daar zag je nadien altijd kleur verschil op.
Mij is uitgelegd dat dit komt omdat de kleur niet echt is en door UV licht verbleekt.
Het stuk dat opnieuw was gedaan zag er dus net anders uit.
 
Nouja, euhm.... Dat heb ik nog nooit gedaan. Vandaar mijn verbazing dus ook.

Ze hebben een paar jaar terug een auto van mij gerepareerd, en opnieuw gespoten.
Het was een rode auto en daar zag je nadien altijd kleur verschil op.
Mij is uitgelegd dat dit komt omdat de kleur niet echt is en door UV licht verbleekt.
Het stuk dat opnieuw was gedaan zag er dus net anders uit.
Als je het zelf gaat doen, dan zou ik me het minste zorgen maken over kleurverschil O-) .
En dat kleurverschil van je rode auto kun je oplossen door de niet gespoten delen eens lekker op te poetsen met Commandant. Dan moet jij eens opletten wat er gebeurt!
 
Ja. Meters zijn slim.
Ik heb beroepsmatig ook met kleurmeters te maken en het is verbazingwekkend wat je er allemaal mee kunt.
Inderdaad, maar toch gaat er niets boven het oog en de ervaring van de vakman! Kleur bijzoeken met waaier en/of spectrometer, maken volgens recept. En dan, als het echt heel goed moet, en dus wat tijd en geld mag kosten, opzetten, laten drogen en door de vakman laten beoordelen. En dan wellicht handmatig bijkleuren. (yeah, een echte Meesterschilder kan dat nog 💪 💪 )
 
  • Leuk
Waarderingen: RuuT
Inderdaad, maar toch gaat er niets boven het oog en de ervaring van de vakman! Kleur bijzoeken met waaier en/of spectrometer, maken volgens recept. En dan, als het echt heel goed moet, en dus wat tijd en geld mag kosten, opzetten, laten drogen en door de vakman laten beoordelen. En dan wellicht handmatig bijkleuren. (yeah, een echte Meesterschilder kan dat nog 💪 💪 )
Ach, voor mij bestaat de wereld ongeveer uit grijstinten....:+
 
Nouja, euhm.... Dat heb ik nog nooit gedaan. Vandaar mijn verbazing dus ook.

Ze hebben een paar jaar terug een auto van mij gerepareerd, en opnieuw gespoten.
Het was een rode auto en daar zag je nadien altijd kleur verschil op.
Mij is uitgelegd dat dit komt omdat de kleur niet echt is en door UV licht verbleekt.
Het stuk dat opnieuw was gedaan zag er dus net anders uit.
Ja oke, maar dan hebben ze waarschijnlijk een origineel kleurnummer gebruikt, dan steekt dat natuurlijk enorm af op het (verkleurde) bestaand. Zeker met een kleur als rood.

Met zo'n spectro-dinges pakken ze de kleur zoals die verkleurde kleur nu is.
 
Toch blijft het een benadering: bovenop verkleurt meestal anders dan de zijkant afhankelijk van de lichtinval. Kun je met meerdere kleurmengsels oplossen/benaderen, maar ik denk dat als je het hebt over reparatie aan echt oude/verweerde lak je het verschil altijd kunt blijven zien. Hoe minimaal ook. Of het dan nog erg is, is een tweede.....
 
Toch blijft het een benadering: bovenop verkleurt meestal anders dan de zijkant afhankelijk van de lichtinval. Kun je met meerdere kleurmengsels oplossen/benaderen, maar ik denk dat als je het hebt over reparatie aan echt oude/verweerde lak je het verschil altijd kunt blijven zien. Hoe minimaal ook. Of het dan nog erg is, is een tweede.....
Toen het hier nog gewoon over Russische motorfietsen ging vond ik dit topic toch leuker *D
 
Ik vind het de laatste pagina's toch weer typisch "MF in de bocht":

Als een Honda iedere twee jaar een spanningsregelaar opvreet dan vinden we dat heel normaal, Onhandig, maar het hoort er bij!
Als bepaalde Types Yamaha een litertje olie verstoken op 500 kilometer dan kijkt niemand daar van op, Da's Sportief mijnheer!
Als een Harley zuiger of krukasschade heeft binnen 30.000 kilometer dan is het hem op voorhand vergeven, Karakterfiets hè!
Als een vroege BMW uit de R11xx serie weer eens een versnellingsbakje consumeert dan moet dat ook kunnen

....maar oh wee....

Als een 50 jaar oud Russisch span wat slijtage sporen en bladdertjes aan de lak laat zien dan is dat wel hèt bewijs: .. Wat een zooi hè! 🤔 😏



Kan er iemand de maggi nog even doorgeven?? :X :')
 
Dat is allemaal jaloezie. En heimwee.
Heimwee naar de tijd dat je je motor, of auto, nog langs de kant van de weg kon repareren. Want stiekem zijn die paar schakelaartjes, contactpuntjes en condensatortje veel leuker dan een cpu.
Als je dat mooi aan het lopen hebt dan is dat jouw werk, en niet een kwestie van het juiste software bestand downloaden.
Dus trek je er niks van aan, ga lekker door en wel foto's asjeblief.


Als mijn zijspan ooit klaar is dan ga ik ook serieus op zoek naar iets met contactpuntjes.
 
Ik vind het de laatste pagina's toch weer typisch "MF in de bocht":

Als een Honda iedere twee jaar een spanningsregelaar opvreet dan vinden we dat heel normaal, Onhandig, maar het hoort er bij!
Als bepaalde Types Yamaha een litertje olie verstoken op 500 kilometer dan kijkt niemand daar van op, Da's Sportief mijnheer!
Als een Harley zuiger of krukasschade heeft binnen 30.000 kilometer dan is het hem op voorhand vergeven, Karakterfiets hè!
Als een vroege BMW uit de R11xx serie weer eens een versnellingsbakje consumeert dan moet dat ook kunnen

....maar oh wee....

Als een 50 jaar oud Russisch span wat slijtage sporen en bladdertjes aan de lak laat zien dan is dat wel hèt bewijs: .. Wat een zooi hè! 🤔 😏



Kan er iemand de maggi nog even doorgeven?? :X :')
Je hebt gelijk hoor, ieder zn ding! Probleem is vaak dat mensen graag commentaar op andermans liefhebberij heeft! En verder wat Slijptol hierboven zegt!
En bladderende verf is niet slecht, dat is patina. ( je kunt het wel op een slechte manier oplossen, bijvoorbeeld met Maggiverf)
 
Ik vind het de laatste pagina's toch weer typisch "MF in de bocht":

Als een Honda iedere twee jaar een spanningsregelaar opvreet dan vinden we dat heel normaal, Onhandig, maar het hoort er bij!
Als bepaalde Types Yamaha een litertje olie verstoken op 500 kilometer dan kijkt niemand daar van op, Da's Sportief mijnheer!
Als een Harley zuiger of krukasschade heeft binnen 30.000 kilometer dan is het hem op voorhand vergeven, Karakterfiets hè!
Als een vroege BMW uit de R11xx serie weer eens een versnellingsbakje consumeert dan moet dat ook kunnen

....maar oh wee....

Als een 50 jaar oud Russisch span wat slijtage sporen en bladdertjes aan de lak laat zien dan is dat wel hèt bewijs: .. Wat een zooi hè! 🤔 😏



Kan er iemand de maggi nog even doorgeven?? :X :')
Dat heb je met auto(merken)s toch hetzelfde?
Bepaalde merken zijn gewoon goed, dus niet zeiken over rekkende distributiekettingen en opties die erbij gekocht moeten worden...en andere merken zijn gewoon ruk en onbetrouwbaar, ook al is er de laatste 20jr niks bijzonders gebeurd..
Niet geliefd dus niet gewenst...
Dus wordt elk foutje of mankement van zo'n merk breed uitgemeten, terwijl hetzelfde bij Het Merk onder het tapijt wordt geveegd...
 
Ik heb geen zijspan, en ook geen Rus. Toch volg ik dit topic op de voet, omdat ik het prachtig vind om te zien hoe die oude Russen met zoveel plezier en enthousiasme op de weg gehouden worden, en allerlei creatieve oplossingen die verzonnen worden.

DIe beleving heb je met een moderne Japanner niet.

geniet van je Rus, en laat de rest maar lullen.. ;)
 
Lekker genieten van je Rus, ik lees de verhalen met heel veel plezier.
Ik rij zelf ook al eeuwen met voor de gemiddelde Nederlander “ouwe incourante meuk”. Daar heb ik mij nog nooit wat van aangetrokken.
Volg je eigen weg, geniet nooit met mate! En nu ga ik zelf maar opzoek naar een Rus die kan nog wel bij de verzameling rijdbare ” meuk”😉
 
Je hebt gelijk hoor, ieder zn ding! Probleem is vaak dat mensen graag commentaar op andermans liefhebberij heeft! En verder wat Slijptol hierboven zegt!
En bladderende verf is niet slecht, dat is patina. ( je kunt het wel op een slechte manier oplossen, bijvoorbeeld met Maggiverf)
net nog een setje uitlaten in de maggi met Ketjap gezet. Ziet er goed uit en ruikt heerlijk als ze opwarmen, net de rijdende Toko..

y4mUjesrvMom41kSQmRestc_z_jgbKHCpL4BYePsH85xlGjLsQwGWZv-1uM2TmAURjilKOI8pd15DKitIQwObWnFs2fdzH9r0c06vF1ZtOf-GxZyasOJxNTlm8fByRe1SGMmZs2NrW0n4m7F-r1q06xT_-m5kwjqLCwpjA6QcsvmkVKao-yBUHZD1RgS8aN3XmJ


wel echte ketjap gebruiken en niet die conim..
 
Terug
Bovenaan Onderaan